Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa OPC 2015 oficiálně. Je vším tím, čím už Fabia nebude
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová Fabia je řidičsky zajímavé auto, bez verze RS ale nechává projevit konkurenci. Nová Corsa se nebojí přihlásit o slovo.
Doplněno 5.2. České zastoupení Opelu pustilo do světa první cenu, za kterou bude nová Corsa OPC k mání. Na základní provedení vám bude stačit 504 900 Kč, tedy o nějakých devět tisíc korun méně, než kolik zaplatíte za konkurenční Peugeot 208 GTI osazený rovněž přeplňovaným 1,6litrovým motorem, ovšem naladěným na 200 koní. Stovku však francouzský hatchback zvládne za stejných 6,8 sekundy jako ten německý. Na konkrétnější cenové specifikace si ale ještě budeme muset počkat.
Po včerejším úniku prvních fotek nového Opelu Corsa OPC se dalo očekávat, že automobilka brzy vyrukuje s oficiální sadou a informacemi. Teď je tu máme a i když je příchod každého podobného auta dobrou zprávou, pro Čecha má poněkud hořkou příchuť. Nová Škoda Fabia se totiž jeví být jízdně velmi vytříbeným autem, v její nabídce přesto můžeme vyhlížet nanejvýš motor 1,2 TSI. Po verzi RS svým podvozkem a ovladatelností volá více než kdy dříve, žádná taková už se ale nevrátí. Jen smutně tak můžeme sledovat, jak její místo na trhu zabírá VW Polo GTI nebo nejnověji právě ostrá Corsa nové generace.
Nebudeme ale dále plakat nad rozlitým mlékem a německou novinku si raději představme, však můžeme být rádi, že k mání je alespoň na. Corsa OPC 2015 stejně jako v předchozí generaci spoléhá na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, jeho výkon však narostl o patnáct koní na finálních 207 koní. Mimo to máte v pásmu 1 900 až 5 800 otáček k dispozici 245 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce Overboost navýšit na 280 Nm.
Tato síla se samozřejmě projevila i na lepší jízdní dynamice, pročež stovku nová Corsa OPC zvládne za 6,8 sekundy. Tím Opel pokořil svého největšího rivala, Ford Fiesta ST, který na stejnou disciplínu potřebuje čas o jednu desetinu delší. Pravda, jde sice o zanedbatelný rozdíl, i ten se ovšem počítá. Stejně jako nejvyšší rychlost 230 km/h, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 6,6 sekundy nebo průměrná spotřeba vyčíslená na 7,5 litru na sto kilometrů.
Jen úpravami motorového prostoru však u Opelu živi nebyli. Corsa OPC se tak vůči standardnímu třídvířku pyšní podvozkem sníženým o 10 milimetrů. A zároveň profituje z tlumičů, které byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Koni a nesou název Frequency Selective Damping (FSD). Jejich funkci ovšem tisková zpráva zmiňuje jen velmi zevrubně a naznačuje, že jde o optimální mix mezi komfortem a nekompromisním sportováním.
Přesunout se tak můžeme ke stabilizační a trakční kontrole, které počítají se dvěma režimy. V prvním zvaném Competition dochází k vypnutí trakce a posunutí zásahu ESP až na samotný limit. Ve druhém režimu Track je pak elektronika zcela deaktivována. Kromě toho bylo překalibrováno řízení, jež nabízí větší preciznost a vylepšenou odezvu od předních kol. Ty vsázejí (stejně jako zadní kousky) na 17palcová kola a pneumatiky Michelin o rozměru 215/45.
Zmínit můžeme ještě přední brzdy s 308milimetrovými kotouči nebo sportovní výfuk Remus, za dalšími prvky výbavy však již musíme do interiéru. Ten profituje ze sedadel Recaro, kterým společnost dělá volant se zploštělou spodní částí. Obšit byl přitom kůží, stejně jako hlavice řadicí páky šestistupňového manuálu. Opomenout pak nesmíme ani sadu sportovních pedálů či multimediální systém IntelliLink.
Tím jsme sice se standardní výbavou hotovi, kromě ní však Opel nabízí také paket Performance, jehož součástí jsou 18palcová litá kola se sportovním obutím rovněž od Michelinu. Za nimi se pak skrývají brzdy Brembo, jež vpředu sází na 330milimetrové kotouče. Dále pak nechybí ani samosvorný diferenciál od Drexleru, což pro zájemce o okruhové ježdění bude nutnost. To je ale pro dnešek vše, ceny se zřejmě dozvíme až na Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Opel Corsa OPC dostal do vínku 207 koní, s nimiž zvládne pokořit Ford Fiesta ST. I když jen o desetinu sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie