Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa OPC 2015 oficiálně. Je vším tím, čím už Fabia nebude
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová Fabia je řidičsky zajímavé auto, bez verze RS ale nechává projevit konkurenci. Nová Corsa se nebojí přihlásit o slovo.
Doplněno 5.2. České zastoupení Opelu pustilo do světa první cenu, za kterou bude nová Corsa OPC k mání. Na základní provedení vám bude stačit 504 900 Kč, tedy o nějakých devět tisíc korun méně, než kolik zaplatíte za konkurenční Peugeot 208 GTI osazený rovněž přeplňovaným 1,6litrovým motorem, ovšem naladěným na 200 koní. Stovku však francouzský hatchback zvládne za stejných 6,8 sekundy jako ten německý. Na konkrétnější cenové specifikace si ale ještě budeme muset počkat.
Po včerejším úniku prvních fotek nového Opelu Corsa OPC se dalo očekávat, že automobilka brzy vyrukuje s oficiální sadou a informacemi. Teď je tu máme a i když je příchod každého podobného auta dobrou zprávou, pro Čecha má poněkud hořkou příchuť. Nová Škoda Fabia se totiž jeví být jízdně velmi vytříbeným autem, v její nabídce přesto můžeme vyhlížet nanejvýš motor 1,2 TSI. Po verzi RS svým podvozkem a ovladatelností volá více než kdy dříve, žádná taková už se ale nevrátí. Jen smutně tak můžeme sledovat, jak její místo na trhu zabírá VW Polo GTI nebo nejnověji právě ostrá Corsa nové generace.
Nebudeme ale dále plakat nad rozlitým mlékem a německou novinku si raději představme, však můžeme být rádi, že k mání je alespoň na. Corsa OPC 2015 stejně jako v předchozí generaci spoléhá na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, jeho výkon však narostl o patnáct koní na finálních 207 koní. Mimo to máte v pásmu 1 900 až 5 800 otáček k dispozici 245 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce Overboost navýšit na 280 Nm.
Tato síla se samozřejmě projevila i na lepší jízdní dynamice, pročež stovku nová Corsa OPC zvládne za 6,8 sekundy. Tím Opel pokořil svého největšího rivala, Ford Fiesta ST, který na stejnou disciplínu potřebuje čas o jednu desetinu delší. Pravda, jde sice o zanedbatelný rozdíl, i ten se ovšem počítá. Stejně jako nejvyšší rychlost 230 km/h, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 6,6 sekundy nebo průměrná spotřeba vyčíslená na 7,5 litru na sto kilometrů.
Jen úpravami motorového prostoru však u Opelu živi nebyli. Corsa OPC se tak vůči standardnímu třídvířku pyšní podvozkem sníženým o 10 milimetrů. A zároveň profituje z tlumičů, které byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Koni a nesou název Frequency Selective Damping (FSD). Jejich funkci ovšem tisková zpráva zmiňuje jen velmi zevrubně a naznačuje, že jde o optimální mix mezi komfortem a nekompromisním sportováním.
Přesunout se tak můžeme ke stabilizační a trakční kontrole, které počítají se dvěma režimy. V prvním zvaném Competition dochází k vypnutí trakce a posunutí zásahu ESP až na samotný limit. Ve druhém režimu Track je pak elektronika zcela deaktivována. Kromě toho bylo překalibrováno řízení, jež nabízí větší preciznost a vylepšenou odezvu od předních kol. Ty vsázejí (stejně jako zadní kousky) na 17palcová kola a pneumatiky Michelin o rozměru 215/45.
Zmínit můžeme ještě přední brzdy s 308milimetrovými kotouči nebo sportovní výfuk Remus, za dalšími prvky výbavy však již musíme do interiéru. Ten profituje ze sedadel Recaro, kterým společnost dělá volant se zploštělou spodní částí. Obšit byl přitom kůží, stejně jako hlavice řadicí páky šestistupňového manuálu. Opomenout pak nesmíme ani sadu sportovních pedálů či multimediální systém IntelliLink.
Tím jsme sice se standardní výbavou hotovi, kromě ní však Opel nabízí také paket Performance, jehož součástí jsou 18palcová litá kola se sportovním obutím rovněž od Michelinu. Za nimi se pak skrývají brzdy Brembo, jež vpředu sází na 330milimetrové kotouče. Dále pak nechybí ani samosvorný diferenciál od Drexleru, což pro zájemce o okruhové ježdění bude nutnost. To je ale pro dnešek vše, ceny se zřejmě dozvíme až na Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Opel Corsa OPC dostal do vínku 207 koní, s nimiž zvládne pokořit Ford Fiesta ST. I když jen o desetinu sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis