Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa EcoFlex 2013: nejúspornější Opel jezdí nově jen za 3,3 l/100 km
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback produkuje slušných 95 koní, které mu stačí na rychlost až 177 km/h. Přesto vaši peněženku nevysaje, tedy pokud pojedete pomaleji.
Nízká spotřeba je jedním ze základních požadavků, které lidé na nové automobily mají. Nikoliv kvůli Bruselu, ale především kvůli vlastní peněžence. Zvláště v době, kdy ceny pohonných dob stoupají rychleji než šance Řecka na záchranu. I díky tomu se každý výrobce snaží přijít v rámci většiny modelových řad s nějakou tou „ekoverzí”, která jen tak mimochodem kromě vašich financí bude také produkovat nízké emise CO2. Nedávno ostatně takto Volkswagen představil nejúspornější Golf BlueMotion všech dob, ale nejde o nic nového. Však i u nás se před Revolucí a prodávala třeba Škoda 120 LE s delšími převody a dalšími úpravami.
Nyní hodlá svých 15 minut slávy (a také pár zákazníků) získat Opel Corsa 1,3 CDTI EcoFlex, který se od listopadu letošního roku stane nejméně žíznivým modelem značky v celé její historii. Automobilka totiž v honbě za co nejnižšími čísly zrevidovala řídicí jednotku a upravila olejové čerpadlo s variabilním průtokem nebo manuální převodovku.
Poladěn byl i podvozek, zatímco převodovka používá olej s nízkou viskozitou. Patnáctipalcová kola pak dostala pneumatiky o rozměru 185/65, které se vyznačují nízkým valivým odporem. Díky tomu všemu průměrná spotřeba klesla na 3,3 l/100 km, přestože turbodiesel produkuje 95 koní a 190 Nm točivého momentu, které mu stačí na zrychlení 0-100 km/h za 12,3 s a nejvyšší rychlost 177 km/h.
To oproti předchozímu modelu znamená zlepšení o 7 procent, přičemž podle Opelu ekonomická Corsa snížila během posledních pěti let svou spotřebu o 26 %, zatímco výkon šel nahoru o stejnou hodnotu. Cenu novinky Opel bohužel neprozradil, s ohledem na stále menší ochotu motoristů vydávat finance za přemrštěné ceny paliv by tu ale šance na úspěch byla. Tedy pokud lidé začnou automobily znovu nakupovat, aktuální výsledky z Itálie, Španělska nebo Francie totiž hovoří opačně.
Zvenčí se Opel Corsa ecoFLEX od standardního modelu liší jen jinými koly. Mnohem více toho bylo upraveno pod povrchem. Tak, aby vůz dosáhl spotřeby 3,3 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie