Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel chce zpět na výsluní, přijde vrcholné SUV, nové GT, Zafira i Meriva
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chystá opravdu nemalou expanzi. Dočkáme se sporťáku, MPV přeorientovaných na SUV či nového Opelu Insignia.
Prodeje Opelu na evropském kontinentu nejsou v posledních čtyřech letech zdaleka působivé jako kdysi. Německá automobilka totiž během této doby nevyexpedovala více než milion aut ročně, tedy zhruba jen polovinu exemplářů oproti svým nejslavnějším dobám. Nově bychom ovšem měli počítat s expanzí, která má napomoci značce k návratu do černých čísel. Začínat se samozřejmě bude již letos s novou generací Opelu Astra, který bude prozatím k mání jako hatchback a kombík.
Již příští rok bychom se pak v Ženevě měli dočkat studie, která přivede zpátky pro Němce legendární označení GT. Ta bude podvozkově vycházet ze zmiňovaného Opelu Astra, přičemž vzhled nemalou měrou ovlivní koncept Monza. Do prodeje by se tento sporťák měl dostat v roce 2018, přičemž ceny budou startovat okolo 25 000 Eur (cca 678 000 Kč). To rozhodně není děsivá suma, poptávka ale bude dozajista záviset na technických detailech.
Podrobnosti o motorovém prostoru momentálně nejsou známy, u vrcholné varianty ale nejspíše půjde o tentýž přeplňovaný dvoulitr, jaký bude pohánět Astru OPC. Počítat bychom tedy měli s nějakými 300 koňmi. To se však již pohybujeme na spekulativní rovině, proto zpátky k faktům. Ta souvisejí s příchodem modelu Country Tourer, kterým není nic jiného než Astra se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty.
Tato verze by se nejspíše měla objevit také v příštím roce, stejně jako třídveřová varianta GTC. Tento model by se přitom od standardu neměl lišit pouze karoserií, ale rovněž i podvozkem, který počítá s nezávislým zavěšením vpředu i vzadu. Tím však aktivity značky nekončí, dále se počítá s faceliftem malého SUV Mokka. To má dorazit i s novým litrovým tříválcem, přičemž na trhu zůstane až do roku 2018, kdy se ukáže druhá generace.
S příštím rokem je spojena také nová Zafira, která se stejně jako Renault Espace vzdálí kategorii MPV a bude vypadat spíše jako crossover. Až sedm pasažérů ovšem zvládne usadit i nadále. Ani to ovšem není ještě definitivní konečná, neboť počítat dále máme také s novou dodávkou, která vznikla ve spolupráci s francouzským koncernem PSA. Základem je společně vyvinutá platforma, výroba se pak odehraje v zemi galského kohouta.
Přesunout se konečně můžeme do roku 2017, kdy se má na trh dostat nová Meriva. Ta dá vale vzadu uchyceným zadním bočním dveřím a dorazí se zcela konvenčním designem. Stejně jako Zafira se pak vzhledově přesune spíše k SUV. Mimo to se pak ukáže také nová Insignia, kterou bude podepírat platforma E2XX. O její vývoj se postaral Opel, najít bychom jí ovšem měli i pod povrchem příštího Buicku Malibu.
Dále na řadě kupodivu není nástupce modelu Ampera. S tímto elektromobilem s prodlouženým dojezdem již automobilka v příštích letech už nepočítá, místo toho se o dostatečné kredity u Evropské unie postará elektrická verze Opelu Karl, která by měla zvládnout na jedno dobití 150 kilometrů. Tím by zásadní část expanze měla být za námi, přičemž díky těmto novinkám by se značka měla v roce 2018 vrátit k zisku.
My pak nakoukneme ještě o dvanáct měsíců dále, kdy by se měla objevit druhá vlajková loď automobilky. Postavena bude na platformě Buicku, přičemž se počítá s pohonem zadních nebo čtyř kol. Na sporťák ovšem zapomeňte, dle moderních trendů půjde o zhruba pětimetrové SUV, které motory převezme od modelu Insignia. Základem bude 140 koní, vrchol by měl nabídnout koní více než 250.
Zajímavé pak je, že právě pro tento model Opel počítá s návratem označení Monza do showroomů. Po cenové stránce by přitom tato novinka měla startovat okolo 30 000 Eur (813 500 Kč), nic bližšího ale zatím není známo.
Opel chystá novou Zafiru i Merivu, které po vzhledové stránce již nebudou tradičními MPV. Mimo to se dočkáme i nového vrcholného SUV
V příštím roce se pak dočkáme studie nového sporťáku GT, která bude vzhledově vycházet z konceptu Monza
Zdroj: Autobild, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva