Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra Sedan 2012: nová kompaktní limuzína je tu
6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Menší sedany nejsou ve většině evropských zemí až takové terno, Opel ale drží prapor a i v poslední generaci Astry přichází s její tříprostorovou verzí.
O překvapení nicméně nelze hovořit. Maskované prototypy Astry sedan byly mnohokrát přistiženy při testech, a tak bylo jen otázkou času, kdy automobilka nabídku tohoto modelu, jenž zatím čítala zprvu odhalené pětidvířko, předloni představené kombi Sports Tourer a loni uvedenou třídvéřovou verzi GTC doplní v nabídce právě klasický sedan. Při takřka ročních rozestupech při představování jednotlivých provedení pak nepřekvapí, že na jeho premiéru došlo právě dnes.
Jak asi tušíte, vůz přebírá přední partie obou pětidvéřových karoserií a přidává k ní docela ladně pojatou záď. Ta není řešena vyloženě stupňovitě, jak by se dalo u sedanu čekat, snaží se spíše ladně navázat na linii střechy a přejít do relativně krátkého, ale o to vyššího víka kufru. Pokud platí, že čím menší hatchback, tím hůře se z něj dělá sedan, pak u stále docela kompaktní Astry lze říci, že výsledek je nad očekávání povedený.
Přesuneme-li se od dojmů k faktům, pak je třeba říci, že karoserie novinky je 4,66 metru dlouhá, 1,81 metru široká a 1,48 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,69 metru, což je stejná hodnota jako u loni testovaného kombi. Důležitou předností sedanu je obvykle objem zavazadlového prostoru, který v případě nové Astry sedan činí 460 litrů, s jeho využitelností to ale může být složitější. Proto Opel rovnou dodává, že myslel i na to a dovoluje mj. sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:60, což nejen zlepší dostupnost daného základního prostoru, ale dokáže jej rozšířit i na maximální 1 010 litrů.
Pod kapotou se objeví některý z celkem sedmi motorů (čtyř benzinových a tří naftových), které jsou dobře známé už z ostatních karosářských verzí. Nabídka těch benzinových bude sahat od atmosféricky plněné 1,4i s výkonem 100 koní až po 1,6 Turbo se 180 koňmi, mezi diesely začne nabídka na u 1,3 CDTI s 95 koňmi a skončí u 1,7 CDTI se 125. Podrobné dynamické a spotřebové parametry zatím nejsou známé (jakkoli se dají dost dobře odvodit od hatchbacku), automobilka se ale pochlubila tím, že provedení s motorem 1,7 CDTI bude v kombinaci se systémem start and stop dosahovat kombinované spotřeby jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá jen 99 g CO2 na km. A to vozu přinese na některých trzích nemalé daňové úlevy či jiné výhody.
Veřejná premiéra nové Astry Sedan proběhne na srpnové Motor Show v Moskvě, což je pochopitelné vzhledem k oblibě vozů této kategorie na tamním trhu. Nepůjde ale o žádnou „východní specialitu”, vůz se bude prodávat prakticky v celé Evropě a výše zmíněná data odpovídají německým specifikacím. Do prodeje by se měl dostat během září, ceny zatím nejsou známé.
Nové Astře Sedan nelze upřít jistou eleganci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva