Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze
1.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen Golf GTD a jeho ostrý dieselový nástupce má o něco vážnější problém. Opel totiž namontoval naftové bi-turbo do všech verzí Astry.
Už od nenápadné modernizace Astry víme, že automobilka si s nasazením tohoto motoru nedělala velkou hlavu a do svého kompaktu namontovala motor 2,0 BiTurbo CDTi z Insignie bez jakýchkoli úprav. Tehdy ale byla řeč pouze o třídvéřovém provedení GTC, nyní už je jasné, že jej budete moci mít ve všech karosářských variantách Opelu Astra. Půjde nezřídka o nejsilnější jednotku v nabídce té které varianty, když dvoulitrový čtyřválec dopovaný dvojicí turbodmychadel odevzdá předním kolům až 195 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů při 1 750 až 2 500 ot./min.
Pětidveřový hatchback je díky této pohonné jednotce schopen dosáhnout 226 km/h, třídveřové GTC zvládne 223 km/h a kombík Sports Tourer je o ještě jeden kilometr v hodině pomalejší. Protože Opel bude bez optání montovat k tomuto motoru systém start-stop, mohl z testů normované spotřeby vykřesat čísla od 4,9 do 5,1 litru na 100 km, opět v závislosti na karosářské verzi.
Časy akcelerace na stovku Opel patrně nemá naměřené, anebo má, ale v aktuální tiskové zprávě je prostě nezveřejnil. Předpokládáme ale, že zrychlení by mohlo trvat pod osm sekund (u GTC by to mělo být 7,8 s). Jinak turbodmychadla jsou nestejné velikosti a umí pracovat společně nebo i samostatně. Menší z nich bylo navrženo tak, ale rychleji reagovalo na plyn při nižších otáčkách motoru, ve středních pracují obě turba společně, přičemž velké „předtlakuje“ vzduch pro menší. Od 3 000 otáček se pak o vše stará už jen velké turbodmychadlo.
Aby se se zvýšeným výkonem motoru i jeho tíhou podvozek Astry snadněji vypořádal, konstruktéři použili u všech verzí nové silentbloky zavěšení, snížili světlou výšku použitím kratších a tvrdších pružin a upravili zadní nápravu tak, aby lépe odolávala náklonům v zatáčkách. Třídveřový hatchback GTC navíc dostal přední zavěšení HiPerStrut potlačující přenos změny výkonového zatížení do řízení a volantu.
S dodávkami nových modelů by měl Opel začít ještě letos, objednávky ale začne přijímat mnohem dříve. Třeba v Británii již od zítra, přičemž cena pětidveřového hatchbacku startuje na částce 24 095 liber. To dělá přibližně 775 tisíc korun a to by teoreticky mohlo zhruba odpovídat i české cenovce, VW Golf GTD s výkonem 170 koní dnes se šestistupňovým manuálem stojí 653 tisíc.
Opel tímto s přehledem pokořil nejsilnější dieselový Golf i Focus a parametry se blíží spíše dvoulitru v BMW 125d. To má ale ještě o dalších 23 koní k dobru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel