Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2012: lehký facelift a motor 2,0 CDTi BiTurbo k tomu
15.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pouhé tři roky po začátku prodejů se Astra v pětidvéřovém provedení a také ve verzi kombi dočkala prvního faceliftu a technických změn.
Nejde o žádné velké překopání nabídky, přesto je změn více, než kolik by snesl pouhý přerod v nový modelový rok. Jde tedy spíše o menší facelift, který se necelé tři roky po začátku prodejů dotkl především nabídky pětidvéřového hatchbacku a také verze Sports Tourer alias kombi. Nedávno představený sedan a loňská novinka, třídvéřové GTC včetně vrcholného OPC zůstávají vizuálně beze změn, technické modifikace se ale dotkly i těch.
A co se změnilo? Po vzhledové stránce jsou modifikace opravdu mírné, přesto nepřehlédnutelné. Vůz dostal nový přední nárazník se dvěma zřetelně oddělenými světelnými zdroji v rozích (směrové a mlhové světlo) a masku chladiče s jinak zasazeným logem Opelu. Hlavní světlomety zůstávají stejné, jejich součástí ale budou LED pro denní svícení i v halogenové verzi (dosud pouze pro xenony). Vzadu byly lehce pozměněny páté dveře v okolí prostoru pro umístění registrační značky a na nárazníku se objevila chromovaná linka, která má záď opticky snižovat. No, posuďte sami.
O změnách v interiéru se dostupné zdroje nezmiňují a ani dostupné snímky žádnou podstatnou změnu neodhalují. Možná nějaké to nové obložení palubní desky a čalounění sedadel? Pokud ano, tak tím inovace skončí.
Zřejmě nejzajímavější změnou, kterou byla Astra s letošním faceliftem obdařena, je doplnění nabídky o naftový čtyřválec 2,0 CDTi BiTurbo, který už se objevil ve větší Insignii a brzy se má stát i součástí nabídky motorů rodinné Zafiry. V Astře se pochlubí stejným výkonem až 195 koní a točivým momentem až 400 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 2 500 ot./min, kdy pracují obě turbdomychadla agregátu (pod hranicí 1 750 otáček pracuje jen to menší).
V nejrychlejším provedení GTC se Astra CDTI BiTurbo rozjede z nuly a sto za 7,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 222 km/h. To na výkon skoro 200 koní není nic oslnivého, zajímavější to asi bude s kombinovanou spotřebou nafty ve výši jen 5,3 litru, která by už leckoho oslovit mohla.
Ve verzi GTC bude dále provedení CDTI BiTurbo vlastní o 6 mm snížené zavěšení kol, nejméně 18" kola a upravený bodykit. Jak se přítomnost tohoto motoru pod kapotou promítne do provedení dalších verzí či jak s ním pojedou zatím nevíme, toto Opel neupřesnil.
Z dalších menších změn můžeme zmínit, že kdysi testovaný motor 1,4 Turbo dostal funkci overboost a krátkodobě nabídne o něco vyšší výkon pramenící z nejvýše 220 Nm točivého momentu (standardně 200), hned několik motorů pak může být nově spjato s šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou v nabídce je také systém kamer známý z Insignie, který „čte” dopravní značky a dokáže varovat před možnou kolizí, automatické parkování nebo adaptivní tempomat. Příští rok nabídku motorů rozšíří i nedávno avizované malé turbo 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní, ale o tom nás jistě Opel zpraví zvlášť.
Faceliftovaná Astra by se u prodejců měla objevit letos v září, ceny dosud dostupných verzí jím nebudou ovlivněny. Cena vozů s motory 2,0 CDTI BiTurbo by se měla pohybovat cca 30 tisíc Kč nad úrovní dnes dostupného nejsilnějśího dvoulitrového CDTI.
Vizuální novinky pro Opel Astra jsou relativně drobné, nový motor je naopak pořádný macek...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva