Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera skončí bez nástupce, není o něj zájem. Diví se někdo?
22.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel přestane nabízet svůj Chevy Volt jako Amperu, až Američané představí novou generaci tohoto stroje. Důvod je ve skutečně zoufalých prodejích.
Zatímco americký Chevrolet přijde pro modelový rok 2016 s druhou generací svého plug-in hybridu Volt, Opel pokračování pohádky o spotřebě 1,2 litru na 100 km, která má být ztělesněna testovaným modelem Ampera, nechystá.
Důvod je prostý - Rüsselsheim není schopen prodat dostatek těchto vozů, aby ospravedlnil další generaci. V roce 2012 si ho vybralo přes 5 200 zákazníků, v roce 2013 už ale pouze 3 184 lidí. A přestože Ampera zlevnila o téměř 200 tisíc, výsledky roku 2014 jsou ještě mnohem více tristní - od ledna do května prodal Opel pouhých 334 Amper.
Ampera tedy bude následovat některé elektromobily, například Renault Fluence ZE, jen se tak nestane hned, nýbrž až skončí život současné generace. Není se moc co divit, tento vůz reálně jezdí za sedm až osm litrů benzínu na 100 km, váží 1,75 tuny a pod kapotou má jen čtrnáctistovku, třebaže je maximální kombinovaný výkon okolo 150 koní. A i po zmíněné slevě stojí milion korun a třeba navigace v této ceně zahrnuta není.
Přestože jsou Volt a Ampera de facto identické, jen mají jiné znaky a příď, a tedy by Opel nemusel nést velké náklady za vývoj nového auta, nemá dle General Motors smysl ani lepit na auto jiná loga. Letošní prodeje Ampery totiž očividně jen stěží přesáhnou tisíc kusů. Manažer komunikace elektrifikačních technologií u GM Kevin Kelly ani Andrew Marshall z Opelu nebyli příliš sdílní.
Nicméně, nový Chevrolet Volt má nabídnout větší dojezd na baterie, údajně až okolo 90 kilometrů, a také má být levnější než současná generace. Má také být dostupný ve dvou variantách, ta základní, ještě levnější, má nižší ceny dosáhnout použitím menších, tedy levnějších baterií.
Současná generace Opelu Ampera ke konci roku 2015 zmizí z nabídky, a to bez náhrady
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva