Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz
24.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Ampera-e má stejné pohonné ústrojí jako Chevrolet Bolt, cena se podle odhadů bude pohybovat mezi 850 a 900 tisíci Kč.
Opel to s elektřinou v Evropě zkusí znovu, tentokrát s malým hatchbackem pod názvem Ampera-e. O téhle novince jsme psali již dříve a už tehdy bylo nad slunce jasné, že Ampera-e je přeznačkovaný Chevrolet Bolt. Podobně jako v případě původní Ampery, i Bolt si je s Amperou-e velmi podobný.
O představení na pařížském autosalonu, který bude probíhat od 1. do 16. října, se nyní znovu dovídáme od značky Opel. A také se k nám dostává potvrzení již dříve tušeného - Ampera-e bude mít stejné pohonné ústrojí jako Bolt. To znamená 204 koní a 360 Nm a maximálku 150 km/h. Kapacita baterií oznámena nebyla, ale dá se očekávat, že i maximální dojezd bude stejný - 322 km.
Nedozvídáme se zrychlení na stovku, buď proto, že se s elektromobily na stovku nezrychluje, nebo proto, že není nijak oslnivé. Očekává se ale čas do 7 vteřin, což by Amperu-e postavilo o kousíček před přímého konkurenta, BMW i3. Na 50 km/h má vůz dle Opelu zrychlit za 3,2 vteřiny; rychle dostupný výkon ukazuje v praxi i oficiální video níže, na kterém Ampera-e zvítězí ve sprintu... na 30 metrů. Pak ji samozřejmě soupeři rychle předeženou, to už ale Němci zase tak ochotně neukazují.
Podle Opelu je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h otázkou 4,5 sekundy, což prý staví Amperu-e na úroveň modelů OPC. Jízdní vlastnosti budou jistě ovlivněny z umístění baterií v podlaze; i když je tohle auto docela vysoké, těžiště by se mohlo udržet nízko. A také zůstává co největší prostor pro bagáž.
Na palubě nabídne Ampera-e místo pro pět lidí, ale to není novinkou. Víme, že bude mít v základu systém Opelu IntelliLink a také „Opel OnStar”, pravděpodobně evropskou verzi asistenční a vyhledávací služby, kterou GM nabízí ve svých autech v USA. Na jak dlouho bude předplacená v pořizovací ceně auta, zatím známo není.
Její součástí bude Wi-Fi hotspot, schopný obsloužit až sedm zařízení najednou, a IntelliLink zvládá Android Auto i Apple CarPlay. Co zatím neznáme, je cena tohoto vozu v Evropě. Německý Auto Bild hovoří o 33 tisících Eur, tj. 891 tisících Kč. V Německu to je o trochu méně, než kolik zaplatíte za BMW i3 - to stojí 34 500 Eur.
Nic takového ani zdaleka není „příznivou cenou”, kterou Opel zmiňoval dříve. BMW i3 v ČR stojí zhruba stejně, základní cena s DPH je 936 tisíc korun. Z toho soudíme, že mezi 850 a 900 tisíci korunami bude Opel Ampera-e stát i v ČR. Dostanete sice minimálně dvojnásobný dojezd oproti i3, ale i tak bude mít Ampera-e s takovou cenou na trhu těžkou pozici. Protože to pořád bude „jen Opel”. Přesto, nechme se překvapit, zatím český ceník znám není.





Opel Ampera-e zatím příliš detailů neodhalil, to podstatné ale už víme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva