Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi

(+ živé foto) Vezměme to od Adama, ale raději hned od toho nejsilnějšího. Verze S se stane jedním z nejsilnějších mini, jede až 220 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi

3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Vezměme to od Adama, ale raději hned od toho nejsilnějšího. Verze S se stane jedním z nejsilnějších mini, jede až 220 km/h.

V Rüsselsheimu pěstují čím dál tím zajímavější vozy. Po velmi dobré Astře OPC právě koukáme na nejrychlejší mini, kterým se stává Adam S. Není to sice ještě topmodel s emblémy OPC, ale na ženevském autosalonu silnějšího Adama Opel neukáže. Vystaven bude například robustnější crossover Rocks či kabriolet coby soupeř pro Fiat 500C. Tisková zpráva hovoří talké o novém jednolitrovém tříválcovém motoru SIDI s přímým vstřikováním, nás ale musí primárně zajímat tenhle ostrostřelec do města.

Na dopisu se švýcarskou známkou je u ostřejší verze S napsaný benzinový motor 1,4 Turbo s přímým vstřikováním a výkonem 150 koní. Naše dřívější odhady tedy nelhaly a hodnota měrného výkonu tedy překročí hranici 100 koní na litr, maximální točivý moment přenášený na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku dosahuje 220 Nm. To vše bude jistě stačit na zdolání mnohdy silnějších, i když větších automobilů. Jiné „městské“ vysavače takovými hodnotami vládnou jen zřídka, oproti atmosférické verzi jde o 50procentní nárůst výkonu a 70procentní zlepšení točivého momentu.

Podle maximální rychlosti 220 km/h nemusí být Adam S určen zákonitě jen do města, záležet bude primárně na nastavených převodech. Nejdůležitější bude jednoznačně motor, kvůli dynamičtějšímu zaměření ale také podvozek s upravenou geometrií, sportovními pružinami, tlumiči a speciální brzdovou soustavou OPC oslazenou červenými třmeny. Přední kotouče prý mají průměr 16 palců, zadní jsou o palec skromnější. Na osmnáctipalcových kolech údajně najdeme pneumatiky s parametry 225/34. Kromě toho se inženýři zaměřili na snižování hmotnosti, a tak má pohonná jednotka litinový blok s dutým rámem, odlehčené vačkové hřídele, plastové sací potrubí a turbodmychadlo integrované do výfukového potrubí. Adam S plní s pomocí systému start-stop emisní normu Euro 6.

Aby toho nebylo málo, Adam se nám trochu rozzlobil. Na zádi se objevil kvůli přítlaku ve vyšších rychlostech upravený spoiler, o potenciálu čtrnáctistovky zase napovídá viditelná koncovka výfuku. Jinak bude verzi S prozrazovat červený lak, antracitově šedá střecha nebo písmenko S za názvem pod zadním plovoucím sloupkem.

Uvnitř se nacházejí parádní dobře známá sportovní sedadla Recaro a několik červených detailů. Čalounění má být replikou koženého nebo za příplatek pravou kůží, která se objeví na volantu, řadicí páce a madlu ruční brzdy. Jistotou je dotykový centrální sedmipalcový displej rozhraní IntelliLink a tónovaná okna. „Esko“ najdeme například na otáčkoměru a dekoru palubní desky. Na fotografiích si také všimnětě červeného prošívání sedadel a výplní dveří nebo červeného kroužku řadicí páky. Zajímavostí je stropní výplň s motivem šachovnice. Opel se jen musí modlit, aby mu 150 koní stačilo na Abarth 500 a Renault Twingo RS. Alespoň v druhém případě by mohlo. Může se totiž stát, že další ostré Twingo znovu nebude...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 1 - Opel Adam S 2014 zive 01Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 2 - Opel Adam S 2014 zive 02Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 3 - Opel Adam S 2014 zive 03Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 4 - Opel Adam S 2014 zive 04Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 5 - Opel Adam S 2014 zive 05Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 6 - Opel Adam S 2014 zive 06Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 7 - Opel Adam S 2014 zive 07Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 8 - Opel Adam S 2014 zive 08Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 9 - Opel Adam S 2014 zive 09
Opel Adam S nás v Ženevě nechal pořádně nahlédnout do interiéru

Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 10 - Opel Adam S 2014 01Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 11 - Opel Adam S 2014 02Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 12 - Opel Adam S 2014 03Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 13 - Opel Adam S 2014 04Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 14 - Opel Adam S 2014 05Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 15 - Opel Adam S 2014 06Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 16 - Opel Adam S 2014 07Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi - 17 - Opel Adam S 2014 08
Malý Adam sice nepřijede do Ženevy ve verzi OPC, ale zajisté bude těch 150 koní pod kapotou stačit na široké úsměvy

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.