Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Vezměme to od Adama, ale raději hned od toho nejsilnějšího. Verze S se stane jedním z nejsilnějších mini, jede až 220 km/h.
V Rüsselsheimu pěstují čím dál tím zajímavější vozy. Po velmi dobré Astře OPC právě koukáme na nejrychlejší mini, kterým se stává Adam S. Není to sice ještě topmodel s emblémy OPC, ale na ženevském autosalonu silnějšího Adama Opel neukáže. Vystaven bude například robustnější crossover Rocks či kabriolet coby soupeř pro Fiat 500C. Tisková zpráva hovoří talké o novém jednolitrovém tříválcovém motoru SIDI s přímým vstřikováním, nás ale musí primárně zajímat tenhle ostrostřelec do města.
Na dopisu se švýcarskou známkou je u ostřejší verze S napsaný benzinový motor 1,4 Turbo s přímým vstřikováním a výkonem 150 koní. Naše dřívější odhady tedy nelhaly a hodnota měrného výkonu tedy překročí hranici 100 koní na litr, maximální točivý moment přenášený na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku dosahuje 220 Nm. To vše bude jistě stačit na zdolání mnohdy silnějších, i když větších automobilů. Jiné „městské“ vysavače takovými hodnotami vládnou jen zřídka, oproti atmosférické verzi jde o 50procentní nárůst výkonu a 70procentní zlepšení točivého momentu.
Podle maximální rychlosti 220 km/h nemusí být Adam S určen zákonitě jen do města, záležet bude primárně na nastavených převodech. Nejdůležitější bude jednoznačně motor, kvůli dynamičtějšímu zaměření ale také podvozek s upravenou geometrií, sportovními pružinami, tlumiči a speciální brzdovou soustavou OPC oslazenou červenými třmeny. Přední kotouče prý mají průměr 16 palců, zadní jsou o palec skromnější. Na osmnáctipalcových kolech údajně najdeme pneumatiky s parametry 225/34. Kromě toho se inženýři zaměřili na snižování hmotnosti, a tak má pohonná jednotka litinový blok s dutým rámem, odlehčené vačkové hřídele, plastové sací potrubí a turbodmychadlo integrované do výfukového potrubí. Adam S plní s pomocí systému start-stop emisní normu Euro 6.
Aby toho nebylo málo, Adam se nám trochu rozzlobil. Na zádi se objevil kvůli přítlaku ve vyšších rychlostech upravený spoiler, o potenciálu čtrnáctistovky zase napovídá viditelná koncovka výfuku. Jinak bude verzi S prozrazovat červený lak, antracitově šedá střecha nebo písmenko S za názvem pod zadním plovoucím sloupkem.
Uvnitř se nacházejí parádní dobře známá sportovní sedadla Recaro a několik červených detailů. Čalounění má být replikou koženého nebo za příplatek pravou kůží, která se objeví na volantu, řadicí páce a madlu ruční brzdy. Jistotou je dotykový centrální sedmipalcový displej rozhraní IntelliLink a tónovaná okna. „Esko“ najdeme například na otáčkoměru a dekoru palubní desky. Na fotografiích si také všimnětě červeného prošívání sedadel a výplní dveří nebo červeného kroužku řadicí páky. Zajímavostí je stropní výplň s motivem šachovnice. Opel se jen musí modlit, aby mu 150 koní stačilo na Abarth 500 a Renault Twingo RS. Alespoň v druhém případě by mohlo. Může se totiž stát, že další ostré Twingo znovu nebude...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Opel Adam S nás v Ženevě nechal pořádně nahlédnout do interiéru
Malý Adam sice nepřijede do Ženevy ve verzi OPC, ale zajisté bude těch 150 koní pod kapotou stačit na široké úsměvy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva