Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km

Městský minivůz Opel Adam dostal v případě čtrnáctistovky pod kapotou nádrž na LPG navíc. Spolu s tou na benzín má ujet až 1 200 km bez tankování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km

22.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Městský minivůz Opel Adam dostal v případě čtrnáctistovky pod kapotou nádrž na LPG navíc. Spolu s tou na benzín má ujet až 1 200 km bez tankování.

Po 115koňovém litrovém tříválci s turbem se pod kapotu Opelu Adam dostala čtrnáctistovka ecoFlex, schopná jezdit i na LPG. Cílem tohoto kroku je pochopitelně snížení nákladů na kilometr jízdy a také emisí, tedy totéž, s čím nedávno přišla u velmi podobně zaměřeného auta i korejská Kia - ta nabízí se dvěma nádržemi Picanto s přídomkem LPG.

Zatímco Picanto si musí vystačit se skromným litrem s výkonem ani ne 70 koní, Adam míři výš. Jeho motor 1,4 LPG ecoFlex totiž dává výkon až 87 koní a na 100 km spotřebuje 6,9 litru LPG. Nádrž na plyn má 35 litrů, takže by neměl být problém jen na plyn ujet 500 kilometrů. Přidáme-li k tomu benzínovou nádrž, dojezd 1 200 km předčí i leckteré naftové vozy, i když spotřeba bude vyšší. Přesto jsou u plynového Adama bonusem i náklady na ujetý kilometr - LPG stojí asi polovinu toho, co benzin nebo nafta.

Nepřátele oxidu uhličitého by pak mohlo zajímat, že při provozu na propan-butan motor vypouští zhruba o 15 % méně emisí CO2, než při spalování benzínu - přesněji 112 g/km. Z hlediska škodlivin ve výfukových plynech jsou však důležitější oxidy dusíku, kterých dle tiskové zprávy Opelu nová čtrnáctistovka při jízdě na plyn vypouští o celých 80 % méně, než ze spáleného benzínu.

Údaj o dojezdu celkovém a dílčím na jedno nebo druhé palivo, stejně jako množství jednotlivých paliv v nádržích, má řidič neustále na očích v rámci ukazatele, který můžete spatřit v přiložené galerii. Samozřejmostí je i kontrolka, která signalizuje provoz na LPG - když zhasne, vůz je poháněn benzínem.

V tomto módu ale asi nebudete jezdit příliš často. Síť čerpacích stanic s LPG v nabídce je už poměrně hustá i u nás a standardně dodávaný adaptér umožní natankovat plyn na kterékoliv z 35 tisíc pump s LPG v Evropě. Plnicí hrdlo je vedle hrdla pro tankování benzínu a vede do nádrže, umístěné pod podlahou - odpadá tedy otravná bomba v kufru nebo na místě rezervy. Hlavním omezením tak je u nás zákaz vjezdu do podzemních garáží, kterému se nevyhne ani tovární montáž.

Jeden z prodejních taháků Adamu, největší množství specifikovatelných variant ve své třídě, tak získává jednu navíc. Také cenu už známe - 317 900 Kč včetně daně podle aktuálního akčního ceníku (PDF, 181 kB) je cifra, za kterou si koupíte městský vůz, s nímž dojedete na „jedno” natankování třeba i z Prahy do Rüsselsheimu a zpátky.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 1 - opel adam lpgOpel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 2 - opel adam lpg 01Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 3 - opel adam lpg 02Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 4 - opel adam lpg 03Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 5 - opel adam lpg 04Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 6 - opel adam lpg 05Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 7 - opel adam lpg 06Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 8 - opel adam lpg 07Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 9 - opel adam lpg 08Opel Adam LPG: nejmenší Opel dostal druhou nádrž, dojezd činí až 1 200 km - 10 - opel adam lpg 09
Nejnovějším modelem Opelu schopným spalovat LPG je městská stylovka jménem Adam

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.