Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chystá celou rodinu nových malých motorů. Ten první váží jen 37 kilo a má zajistit snížení spotřeby na 4,1 l/100 km.
Přeplňovaná tříválcová budoucnost se nám opravdu nelíbí. Už jen kvůli zbytečné složitosti motorů, které si z dlouhodobého hlediska dozajista vyžádají vyšší servisní náklady než jednodušší čtyřválce, které navíc nabízejí z výkonového i komfortního hlediska příjemnější projev. Snadno tak budou zapomenuty úspory paliva, jež mají tyto pohonné jednotky - alespoň po stránce teoretické - přinést. Všichni ovšem víme, že zrovna menší žíznivost ve skutečném světě za častějším výskytem tříválců nestojí. Ten má na svědomí právě nižší papírová spotřeba starající se o nižší či nulové pokuty za nadlimitní emise CO2 směřující do pokladny Evropské unie.
Po Caterhamu, o kterém jsme psali včera a jehož motivace může být trochu jiná, se nejnověji rozhodl obohatit svou nabídku tříválcových pohonných jednotek Opel. Ten však ve srovnání s britskou značkou nemusí danou techniku přebírat od Suzuki, neboť chystá hned celou plejádu agregátů s menším počtem válců. První z nich bude nový litrový tříválec SIDI Turbo, který se má představit již za měsíc ve Frankfurtu a od počátku příštího roku bude pohánět Opel Adam.
Přeplňovaná jednotka se bude pyšnit výkonem 115 koní a točivým momentem 166 Nm, který bude dostupný v pásmu 1 800 až 4 700 otáček. S ohledem na celohliníkovou konstrukci asi nepřekvapí, že váží jen 37 kilo - tedy o nějakých 30 procent méně než atmosférická jedna-šestka, kterou by měl v nabídce Opelu nahradit. Ve srovnání s ní je ostatně také úspornější. Podle Opelu by totiž průměrný normovaný apetit měl činit jen 4,1 l/100 km.
Německá automobilka dále prohlašuje, že speciálním krytem pohonné jednotky by mělo dojít k utlumení vibrací. Nechybí pak ani dnes již standardní záležitosti jako přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů, zatímco vyvažování má na starosti řemen namontovaný na spodku klikové skříně. Technické parametry jsou tedy opravdu působivé, klady nám ale potvrdí až budoucí test.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




Nový litrový tříválec SIDI Turbo váží 37 koní a produkuje 115 koní. V Opelu Adam by se tyto vlastnosti měly projevit spotřebou 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 5 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 7 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 8 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 10 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle