Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel 1,0 SIDI Turbo: tříválec nabídne 115 koní, začne u Adama
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chystá celou rodinu nových malých motorů. Ten první váží jen 37 kilo a má zajistit snížení spotřeby na 4,1 l/100 km.
Přeplňovaná tříválcová budoucnost se nám opravdu nelíbí. Už jen kvůli zbytečné složitosti motorů, které si z dlouhodobého hlediska dozajista vyžádají vyšší servisní náklady než jednodušší čtyřválce, které navíc nabízejí z výkonového i komfortního hlediska příjemnější projev. Snadno tak budou zapomenuty úspory paliva, jež mají tyto pohonné jednotky - alespoň po stránce teoretické - přinést. Všichni ovšem víme, že zrovna menší žíznivost ve skutečném světě za častějším výskytem tříválců nestojí. Ten má na svědomí právě nižší papírová spotřeba starající se o nižší či nulové pokuty za nadlimitní emise CO2 směřující do pokladny Evropské unie.
Po Caterhamu, o kterém jsme psali včera a jehož motivace může být trochu jiná, se nejnověji rozhodl obohatit svou nabídku tříválcových pohonných jednotek Opel. Ten však ve srovnání s britskou značkou nemusí danou techniku přebírat od Suzuki, neboť chystá hned celou plejádu agregátů s menším počtem válců. První z nich bude nový litrový tříválec SIDI Turbo, který se má představit již za měsíc ve Frankfurtu a od počátku příštího roku bude pohánět Opel Adam.
Přeplňovaná jednotka se bude pyšnit výkonem 115 koní a točivým momentem 166 Nm, který bude dostupný v pásmu 1 800 až 4 700 otáček. S ohledem na celohliníkovou konstrukci asi nepřekvapí, že váží jen 37 kilo - tedy o nějakých 30 procent méně než atmosférická jedna-šestka, kterou by měl v nabídce Opelu nahradit. Ve srovnání s ní je ostatně také úspornější. Podle Opelu by totiž průměrný normovaný apetit měl činit jen 4,1 l/100 km.
Německá automobilka dále prohlašuje, že speciálním krytem pohonné jednotky by mělo dojít k utlumení vibrací. Nechybí pak ani dnes již standardní záležitosti jako přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů, zatímco vyvažování má na starosti řemen namontovaný na spodku klikové skříně. Technické parametry jsou tedy opravdu působivé, klady nám ale potvrdí až budoucí test.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Nový litrový tříválec SIDI Turbo váží 37 koní a produkuje 115 koní. V Opelu Adam by se tyto vlastnosti měly projevit spotřebou 4,1 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie