Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okouzlující Kia Stinger GT je nakonec ještě rychlejší, než Kia původně tvrdila
30.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by zprvu zveřejněné parametry byl zrovna špatné. Jenže ty finální odhalené po premiéře na domácím autosalonu jsou ještě lepší.
Novou Kiu Stinger jsme si mohli představit již v lednu v souvislosti s debutem na autosalonu v Detroitu. Mimo to ovšem korejský sedan nechyběl ani v Ženevě a potěšit mohl také domácí publikum v Soulu, kde se motor show koná tento týden. Mnohý by přitom čekal, že značka kromě nového odstínu laku již nemá co nabídnout, nicméně opak je pravdou.
I přes americký a evropský debut jsme totiž stále neznali definitivní technické parametry. V Detroitu a později i v Ženevě automobilka prezentovala pouze s předběžné údaji, které se ještě mohly změnit. A změnily - právě v Soulu jsme se dozvěděli, že vrcholné provedení GT potřebuje ke sprintu na stovku nakonec méně než pět sekund.
Abychom byli konkrétní, můžeme dodat, že dosud byl udáván čas 5,1 sekundy. Nově ale značka zveřejnila 4,9sekundové zrychlení, jenž je spojeno s modelem osazeným 3,3llitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 370 koní a točivém momentu 510 Nm. Mimo to varianta GT počítá ještě s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.
Čas provedení 4x4 zveřejněn aktuálně nebyl, evidentně se tedy dočkáme ještě dalšího doplňování skládačky. Je přitom otázkou, zda dojde k dalšímu zlepšování či nikoliv - pokud však ano, pak se korejská novinka dostává do nejvyšší ligy, neboť by mohla vyrovnat kupříkladu tempo Mercedesu-AMG C 43 4Matic (4,7 sekundy).
Nejvyšší rychlostí pak ostatně Stinger německou konkurenci a její obligátní dvěstěpadesátku překonává více než dostatečně, maximálka totiž v jeho případě činí až 270 km/h. Opět jde přitom o údaj spojený se zadokolkou, verze se systémem pohonu všech kol nejspíše bude o chloupek pomalejší.
Tím jsou ale novinky u konce, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě vrcholné varianty bude sedan k mání také s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 258 koní a 353 Nm. Především evropští zákazníci navíc dostanou k dispozici i 2,2litrový diesel, s nímž je spojeno 200 koní, 440 Nm, stovka za 8,5 sekundy a maximálka 225 km/h.






Kia při premiéře v Soulu upřesnila čas modelu Stinger potřebný k akceleraci na stovku. Kromě toho žlutě lakovaný vůz osadila logem E, jeho přítomnost však nikterak nevysvětlila
Starší snímky vozu v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11