Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?
3.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(foto) S trochou nadsázky by se dalo říci: skoro nic. Hmotnost vozu pouhých 875 kg ostatně ani mnoho prostoru pro zbytný materiál neskýtá.
O vývoji závodního speciálu jménem Peugeot 208 T16 vás informujeme pravidelně. Od jeho prvotního představení na konci dubna jsme mu věnovali ještě několik dalších článků, ten poslední se zaobíral obrazovou dokumentací jeho testů na Mont Ventoux. To byla zároveň poslední příležitost spatřit vůz v Evropě, od začátku června budou jeho závěrečné testy probíhat v Colorado Springs, tedy přímo v místě konání pozdějšího PPIHC 2013 neboli letošního Pikes Peak International Hill Climb.
Ještě předtím, než si vůz sbalil kufry ve Francii, ale mohli někteří francouzští novináři navštívit vývojové centrum PSA ve Vélizy a vůz si prohlédnout tak trochu „všude bez”. Od začátku mluvíme o tom, že ačkoli si auto říká 208, se skutečnou dvěstěosmičkou mnoho společného nemá a přebírá pouze její designové prvky. Právě přiložené fotky pořízené kolegy z Blog Automobile pak vůz zachycují bez masky 208 a lépe ukazují jednak její řešení a pak pochopitelně i řešení samotné T16.
Háv vozu je až primitivní, když jde o pár plastových dílů, které kolikrát předstírají i tak banální prvky jako světla. Zadní i přední svítilny jsou méně než „vykuchané” původní díly, jde pouze o nálepky vytvářející prostorový dojem, v případě zadních ani to ne. Podívejte se ale třeba i na „slupky” zaujímající místo na na bočních dveřích, i to je až legrační součást převleku
Zbytek auta je pochopitelně sofistikovanějším dílem, na pohled ale vypadá též jednoduše - trubkový rám, motor, převodovka, rozvodovky, kardan, poloosy a minimalistický interiér. Více nehledejte. Vůz ostatně váží jen 875 kg, a tak pro nic více než elementární funkční prvky nezbývá prostor. Z dílčích technických řešení zaujme třeba přívod vzduchu k motoru od střechy překvapivě komplikovaným tubusem, naopak výfukové plyny si s cestou na vzduch velkou hlavu nedělají - míří rovnou ven ještě před zadními koly, kde je umístěn také samotný motor.
Slušný základní technický rozbor vozu jsme vám nabídli už poprvé, zde jen telegraficky zopakujeme, že motor vozu disponuje výkonem až 875 koní a 208 T16 tedy dosahuje výkonové hmotnosti 1 k/1 kg. Výkon míří přes krátkou sekvenční převodovku na kola obou náprav a vůz tak nabízí skutečně impozantní dynamiku - na 100 km/h akceleruje za 1,8 sekundy, na 200 km/h dosáhne již za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h pokoří už 7 sekund po startu z místa.
Z komunikace s lidmi z Peugeot Sportu ale vyplynulo navíc třeba to, že T16 byla vesměs z existujících komponentů, čímž byl odhalen i původ motoru. O značné části techniky ze soutěžního 908 HDI jsme věděli motorem je ale jednotka 3,2 V6 z prototypů Pescarolo z let 2005 a 2006. Celé dílo bylo i díky tomu stvořeno za pouhé čtyři měsíce mezi listopadem 2012 a dubnem 2013. Snad kvalitě výsledku neublížilo, však těm pár trubkám (míněna je kostra vozu, ne vývojáři Peugeotu) svěří život jeden z nejlepších soutěžních jezdců všech dob, Sebastian Loeb...
Více vám prozradí přiložené snímky, na kterých si odstrojenou 208 T16 můžete prohlédnout do nejmenších detailů, záběry z nekompromisní akce pak zřejmě nemůžeme očekávat dříve než 30. května, kdy se koná samotný PPIHC 2013.


































Auto schopné akcelerovat z 0 na 200 km/h za 4,8 sekundy může vypadat docela jednoduše...
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 3 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 6 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva