Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří ledvinky míří do dalších BMW, zvěsti o bizarní podobě nové M4 nejsou přehnané
10.9.2019 | Petr Prokopec
BMW tvrdilo, že velké ledvinky jsou vyhrazeny velkým modelům, na kterých musí podtrhnout jejich status. Teď ale přišlo s konceptem zcela nové řady 4, která velká není a obří, navíc hodně protáhlé ledvinky má stejně.
Na BMW se v poslední době snesla nemalá kritika. Důvodem je zejména velikost čelních ledvinek, které v případě nové řady X7 a faceliftované sedmičky dosáhly takřka absurdních rozměrů. Kromě toho je značce vytýkáno, že se poněkud vzdaluje od svých sportovních kořenů. Nyní tu máme koncept příští řady 4, který z vrcholné limuzíny dělá pomalu chudého příbuzného - v jeho případě totiž ledvinky okupují takřka polovinu celé přídě. Navíc již nejsou horizontálně stylizované, nýbrž vertikálně. Je přitom paradoxem, že právě tímto krokem se BMW vrací ke svým kořenům úplně nejvíce.
Jak totiž dodává designér Stefan Woerns, vůz čerpá inspiraci z někdejších sportovních vozů, zejména pak z BMW 328, které bylo ve výrobě v letech 1936 až 1940. Pokud se přitom na tento roadster zadíváme, skutečně spatříme úzké a na výšku stylizované ledvinky, jenž měří možná i více než půl metru. Nicméně zapadají do celkového designu a rozhodně nepůsobí rušivě. Woerns je přitom toho názoru, že podobně je tomu také v nejnovějším případě, nicméně publikum nejspíše souhlasit nebude.
Nový koncept mnichovské automobilky totiž na první pohled připomíná automobily, na nichž měl design každé části vozu na starosti někdo jiný. Líbit se vám ale nejspíše nebude ani jedna, neboť zatímco předku dominují dva bobří zuby, zadní partie zkouší hrát na velmi agresivní notu. Nebýt přitom známého modrobílého loga, nejspíše tuto směsici křivek a linií označíte spíše za vizi fanouška, nikoli produkční verzi blízkou podobu nové čtyřky.
BMW bylo po dekády spojeno s nadčasovým designem, díky kterému třeba řada 3 generace E46 dodnes vypadá přitažlivě. Nynější styl ale spíše zkouší šokovat za každou cenu. Na jednu stranu je možná hezké, že se BMW nedrží při zemi, nicméně více střídmosti by v jeho případě neuškodilo. Woerns ostatně počítá s tím, že zákazníkům bude chvíli trvat, než si na tento prvek zvyknou. Nic jiného jim ovšem nezbude, neboť BMW hodlá do budoucna kráčet touto cestou, minimálně u některých modelů.
Co přesně to znamená? Stačí se podívat na neoficiální retuše, které se momentálně objevily na webu Bimmerpost a navazují na měsíce trvající spekulace o podobě nové generace M4. Donedávna se zvěsti o takto pojatých ledvinkách zdály být absurdními, teď už je jasné, že nás velmi podobně pojatý vůz nemine. BMW nemá ve zvyku vytvářet koncepty tradičních modelů, které by se výrazně vzdalovaly jejich finální podobě. A nakonec i Woernsova slova jasně naznačují, že produkční čtyřka nebude jiná a takovéto ledvinky neskončí jen na ni.
Oficiálně automobilka říká, že koncept odpovídá sériově řadě 4 z asi 85 procent. Vůz přitom stejně jako většina produkce dostane platformu CLAR, se kterou dorazí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce. Kromě benzinových a dieselových jednotek se počítá také s plug-in hybridem, stejně jako s provedením M4. To přitom znovu dostane šestiválcové turbo, přičemž produkovat bude nejméně 480 a 510 koní.
Nové vertikální ledvinky vypadají lépe naživo...
...než na oficiálních snímcích. Zajímavé přitom je, že ač je na ně BMW hrdé, přímý pohled zpředu na tento kontroverzní prvek zatím neumožnilo
Co se ještě před pár dny mohlo vypadat jako špatný vtip, se nejspíše již za pár měsíců stane produkční realitou
Zdroje: BMW, Bimmerpost
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva