Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří ledvinky míří do dalších BMW, zvěsti o bizarní podobě nové M4 nejsou přehnané
10.9.2019 | Petr Prokopec
BMW tvrdilo, že velké ledvinky jsou vyhrazeny velkým modelům, na kterých musí podtrhnout jejich status. Teď ale přišlo s konceptem zcela nové řady 4, která velká není a obří, navíc hodně protáhlé ledvinky má stejně.
Na BMW se v poslední době snesla nemalá kritika. Důvodem je zejména velikost čelních ledvinek, které v případě nové řady X7 a faceliftované sedmičky dosáhly takřka absurdních rozměrů. Kromě toho je značce vytýkáno, že se poněkud vzdaluje od svých sportovních kořenů. Nyní tu máme koncept příští řady 4, který z vrcholné limuzíny dělá pomalu chudého příbuzného - v jeho případě totiž ledvinky okupují takřka polovinu celé přídě. Navíc již nejsou horizontálně stylizované, nýbrž vertikálně. Je přitom paradoxem, že právě tímto krokem se BMW vrací ke svým kořenům úplně nejvíce.
Jak totiž dodává designér Stefan Woerns, vůz čerpá inspiraci z někdejších sportovních vozů, zejména pak z BMW 328, které bylo ve výrobě v letech 1936 až 1940. Pokud se přitom na tento roadster zadíváme, skutečně spatříme úzké a na výšku stylizované ledvinky, jenž měří možná i více než půl metru. Nicméně zapadají do celkového designu a rozhodně nepůsobí rušivě. Woerns je přitom toho názoru, že podobně je tomu také v nejnovějším případě, nicméně publikum nejspíše souhlasit nebude.
Nový koncept mnichovské automobilky totiž na první pohled připomíná automobily, na nichž měl design každé části vozu na starosti někdo jiný. Líbit se vám ale nejspíše nebude ani jedna, neboť zatímco předku dominují dva bobří zuby, zadní partie zkouší hrát na velmi agresivní notu. Nebýt přitom známého modrobílého loga, nejspíše tuto směsici křivek a linií označíte spíše za vizi fanouška, nikoli produkční verzi blízkou podobu nové čtyřky.
BMW bylo po dekády spojeno s nadčasovým designem, díky kterému třeba řada 3 generace E46 dodnes vypadá přitažlivě. Nynější styl ale spíše zkouší šokovat za každou cenu. Na jednu stranu je možná hezké, že se BMW nedrží při zemi, nicméně více střídmosti by v jeho případě neuškodilo. Woerns ostatně počítá s tím, že zákazníkům bude chvíli trvat, než si na tento prvek zvyknou. Nic jiného jim ovšem nezbude, neboť BMW hodlá do budoucna kráčet touto cestou, minimálně u některých modelů.
Co přesně to znamená? Stačí se podívat na neoficiální retuše, které se momentálně objevily na webu Bimmerpost a navazují na měsíce trvající spekulace o podobě nové generace M4. Donedávna se zvěsti o takto pojatých ledvinkách zdály být absurdními, teď už je jasné, že nás velmi podobně pojatý vůz nemine. BMW nemá ve zvyku vytvářet koncepty tradičních modelů, které by se výrazně vzdalovaly jejich finální podobě. A nakonec i Woernsova slova jasně naznačují, že produkční čtyřka nebude jiná a takovéto ledvinky neskončí jen na ni.
Oficiálně automobilka říká, že koncept odpovídá sériově řadě 4 z asi 85 procent. Vůz přitom stejně jako většina produkce dostane platformu CLAR, se kterou dorazí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce. Kromě benzinových a dieselových jednotek se počítá také s plug-in hybridem, stejně jako s provedením M4. To přitom znovu dostane šestiválcové turbo, přičemž produkovat bude nejméně 480 a 510 koní.



Nové vertikální ledvinky vypadají lépe naživo...
...než na oficiálních snímcích. Zajímavé přitom je, že ač je na ně BMW hrdé, přímý pohled zpředu na tento kontroverzní prvek zatím neumožnilo
Co se ještě před pár dny mohlo vypadat jako špatný vtip, se nejspíše již za pár měsíců stane produkční realitou
Zdroje: BMW, Bimmerpost
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 5 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch