Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy. Doma stojí od 286 tisíc Kč, značka působí i u nás
31.7.2023 | Petr Prokopec
Ve snaze napodobit úspěch Octavie se vzhlédla nejedna čínská automobilka a u nás působící Dongfeng je další z nich. Jeho Aeolus Yixuan alias Shine je dokonce ještě větším autem, doma ale stojí méně než polovinu toho, na co přijde Octavia u nás. Teď dorazil do Evropy.
Dongfeng je třetí největší čínskou automobilkou. A zejména v Evropě by z něj soupeři měli mít strach, neboť činný je už v řadě zemí. Česko není výjimkou, jakkoli stávající nabídka sestává jen z SUV. Ať se nicméně rozhodnete pro kterékoli z nich, dočkáte se zajímavých nabídek v poměru výkonu a ceny. Dosavadní prodeje Dongfengu u nás přesto zatím za moc nestojí, to ale Číňanům, kteří na zahraničních působí pod označením DFSK, nebere odhodlání se postupně prosadit.
Snaží se nejen v zemích EU, ale také v Rusku, kde jim odchod hlavně evropských automobilek zametl cestu k úspěchu. Právě tam nyní do prodeje Dogfeng posílá luxusně pojatý sedan s názvem Shine Max, který ve své domovině nabízí jako Aeolus Yixuan Max. Tam je k mání jak jako čistě benzinové provedení, tak elektromobil. A k dispozici je dokonce i sportovní varianta zvaná Mach, která dostala přeplňovaný 1,5litrový motor naladěný na 197 koní.
Tato pohonná jednotka si bezesporu zaslouží pár slov, hlavně díky své termální účinnosti 41,7 procenta. Pokud je navíc doplněna mild-hybridním systémem a sedmistupňovým automatem jakožto jedinou volbou, měla by si říci jen o 4,3 litru paliva na sto kilometrů. Zároveň zvládá 4 797 milimetrů dlouhý, 1 870 mm široký a 1 475 mm vysoký sedan rozpohybovat na stovku pod 6 sekund. Za to vůz dále vděčí také působivé aerodynamice, neboť koeficient odporu vzduchu se povedlo zredukovat na Cd 0,27.
Do Ruska se dostává právě tato verze s motorem naladěným na nižší výkon, a to kvůli možnosti spalovat benzin s nižším oktanovým číslem. I tak nicméně zamíří na přední nápravu 190 koní. Doprovází je pak opravdu našlapaná výbava, která zahrnuje vše dostupné od multimédií s 10,25palcovou obrazovkou a 11 reproduktory přes automatickou klimatizaci a polokožené čalounění až po prakticky všechny elektronické berličky, na které si vzpomenete. Cena zatím nebyla zveřejněna, máme ale očekávat konkurenceschopnou nabídku.
Jak moc konkurenceschopnou? To napovídá čínský ceník, kde je auto Aeolus Yixuan Max k dispozici od 93 900 do 125 900 CNY. To je něco mezi 286 a 381 tisíci Kč, pohádkové ceny na vybavené auto přeplňovanou jedna-pětkou, které velikostně Škodu Octavia dokonce jasně překonává.
Jsme tedy zvědavi, jak moc v Evropě uspěje, pokud ale výrobce udrží ceny na uzdě, skoro nemůže nebodovat - i za dvojnásobek čínských cen by Shine Max představoval nabídku hodnou zvážení. Zda se vůz začne prodávat i u nás, zatím nevíme, ale stálo by za to to zkusit - čínských SUV je v prodeji už spousta, sedanů a liftbacků poskrovnu.
Aeolus Yixuan Max dorazil do Evropy jako Dongfeng Shine Max. K mání bude prozatím v Rusku v jediné konfiguraci, a to ve vrcholné výbavě a s 1,5litrovým motorem produkujícím 190 koní. Na ceny si musíme počkat, ty čínské jsou ale pohádkové. A automobilka působí i v Česku. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprint vyhrál Martin a zůstal tak lídrem včera 17:56
- Vítězí BMW, v sedle s Vd Markem včera 17:30
- Pole Position pro Tonyho Arbolina, 11. Salač včera 17:22
- Pole Position si vyjel pošesté David Alonso včera 17:17
- První závod WSSP dnes odřeknut včera 16:27
Nejnovější články
- Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
včera - Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
včera - Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
včera - Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
včera - Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
včera
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.08. 00:50 - Stepan
- Dodávka 6 míst, vyjímatelné sedačky 09.07. 21:58 - LukasVn
- Fiat a vše kolem nich 09.07. 17:12 - pavproch
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 09.07. 15:55 - pavproch
- BMW Divize 09.07. 14:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.07. 13:45 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.07. 13:01 - jerry
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 09.07. 12:59 - abgx1