Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
včera | Petr Prokopec
Kolik let nesmyslných výkřiků jsme museli strpět, než jsme se dopracovali k momentu, který od počátku musel tak jako tak přijít? Ale buďme rádi aspoň za takový výsledek, šéf Alfy definitivně potvrdil, že přechod jen na elektrický pohon se nekoná pro jeho neschůdnost.
V roce 2021 vedení koncernu Stellantis z nějakého, pro nás nepochopitelného důvodu rozhodlo, že budoucnost Alfy Romeo bude jen elektrická. Na změnu navíc mělo dojít absurdně rychle, spalovací auta měla z nabídky vypadnout už do roku 2026, tedy jen měsíce od současné chvíle. Také proto měly druhé generace modelů Stelvio a Giulia rovnou dorazit pouze s elektrickým pohonem. Následovat tak mimo jiné měly Dodge Charger, v jehož případě byly plány podobné. Americká automobilka ale naštěstí přišla ke zdravému rozumu, neboť pochopila, že s koncem spalovacích motorů by přišel i její konec.
Letos má tedy Charger dorazit s třílitrovým šestiválcem, který bude náhradou za předchozí osmiválcové jednotky. Jakkoli ty se ve finále mohou objevit rovněž, někdejší ideologie totiž aspoň v USA znovu prohrává s ekonomickou realitou. V Evropě tak hrrr nejsme, ale protože konec hrozil i Alfě Romeo, identické kroky se dotknou i jí. Řeč o tom není prvně, nyní ale obrat značky definitivně potvrdil na svém profilu na síti LinkedIn šéf značky Santo Ficili. Podle Dle něj „díky platformě STLA Large, která je uzpůsobena různým pohonům, dorazí i hybridní benzinové verze“.
Stejnou architekturu užívá zmiňovaný Charger, pročež Stelvio a Giulia nejspíše dostanou do vínku onen třílitrový agregát, jen v mild-hybridní formě. Ficili k tomu dodal, že SUV „se dočká globálního odhalení letos, přičemž do prodeje zamíří v příštím roce“. Giulia pak má následovat, ovšem již bez udání pevného data. Jak ovšem bylo upřesněno již dříve, jako klasický sedan se nevrátí. Čekat máme „nový design a nový typ karoserie“. Přičemž velmi pravděpodobně půjde o pseudo-terénní liftback.
Giulia tedy zřejmě bude kráčet ve stopách Citroënu C5X či Peugeotu 4008, přičemž jakkoli dostane přizvednutý podvozek, světlá výška bude stále menší než u Stelvia. Předchozí šéf značky Jean-Philippe Imparato na adresu designu novinky uvedl, že „co jsme navrhli, je absolutní bomba. Nemohli bychom se podepsat pod vzhled vozu, pokud bychom jej absolutně nemilovali. A přesně na to došlo“. Zda na tom ale podobně bude i klientela, je skutečně ve hvězdách.
Tak jako tak nicméně platí, že pokud toužíte po klasickém italském sedanu s čistě benzinovým pohonem, vaše šance se krátí, splnitelné přání to bude jen do momentu, kdy bude Giulia první generace v prodeji. Poté již bude možné volit pouze mezi zmiňovanou hybridní a plně elektrickou verzí. Podobně je tomu v případě Stelvia, které ovšem i nadále bude typickým SUV. Startovat pak jistě bude nad stávajícími 1 329 000 Kč, za které dostáváte dieselové, a tedy nejsmysluplnější provedení.






Stelvio a Giulia dorazí v nové generaci i s se spalovacím pohonem. Původní plány na stoprocentní elektrifikaci těchto modelů byly definitivně zrušeny a obrat dokonán. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Santo Ficili@LinkedIn
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
před 6 hodinamiElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 7 hodinamiBývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
před 9 hodinamiLamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
před 10 hodinamiVW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
dnes
Živá témata na fóru
- vyber motorky 03.21. 20:39 - abgx1
- Přívěs. vozík Vezeko Vario B08.2 (2013) 03.21. 15:58 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.21. 15:15 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.21. 12:19 - Brus
- Benzina paliva 03.21. 09:36 - pavproch
- Pneu koutek 03.21. 09:09 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.21. 08:50 - řidičBOB
- GTD + STI 03.20. 22:37 - Stepan