Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obliba SUV je u konce a prudce klesne, říká šéf VW, sází ale na dost divokou kartu
27.2.2020 | Petr Prokopec
Herbert Diess je přesvědčen, že doba nehynoucí popularity SUV je u konce, a to přesto, že na tomto poli představují Němci jednu novinku za druhou. Důvodem má být nástup elektromobility, k tomu ale nemusí dojít.
V poslední době neuplyne snad ani týden, abychom nehovořili o novém SUV s logem Volkswagenu. Včera jsme si mohli představit nový Touareg R, o pár dnů dříve pak unikly na světlo světa první snímky modelu Tayron X. Ten ale bude na rozdíl od svého mohutnějšího příbuzného k dispozici pouze v Číně, kde doplní desítku dalších sourozenců s vyšší stavbou karoserie a zvýšeným podvozkem. Je tedy zjevné, že SUV všeho druhu jsou pro Volkswagen požehnáním, o to překvapivější je pak současné prohlášení šéfa automobilky.
Herbert Diess totiž nově v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že popularita aut s vyšší stavbou karoserie je u konce zakrátko prudce opadne. A důvodem dle něj bude elektrifikace. To náš údiv ještě zvyšuje, neboť šéf VW v podstatě naznačuje, že lidé přestanou kupovat vozy, o které mají největší zájem a na kterých automobilky nejvíce vydělávají, a místo toho zamíří k těm autům, která je pro změnu nezajímají prakticky vůbec a jenž jsou spojená zatím jen s obrovskými ztrátami.
„SUV váží mnohem více a mají horší koeficient odporu vzduchu. To znamená, že jejich dojezd je oproti normálnímu vozu osazenému stejnými bateriemi nižší. S příchodem elektromobilů se tedy priority zákazníků začnou odlišovat od těch stávajících,“ uvedl Diess. Zároveň přitom dodal, že koncern chystá také novou pozici tzv. klimatického aktivisty. Jeho hlavním úkolem přitom bude „agresivní implementace udržitelných technologií“.
Pro Volkswagen se tedy snížení uhlíkové stopy zjevně stává prioritou, což má potvrdit i uzavření dvou uhelných elektráren ve Wolfsburgu. Místo nich nyní budou elektřinu produkovat ty plynové, což má vést k 60procentnímu ponížení produkce emisí CO2. Kromě toho koncern uvedl, že do vývoje elektrických aut věnuje 40 miliard Eur (cca 1,01 bilionu korun), aby do tří let měl na kontě minimálně milion prodaných elektromobilů.
Jsou to tedy jen plány, jenž nemusí vyústit v realitu. Ovšem hrozba pokut ze strany Evropské unie za nadlimitní CO2 je nemalá, stejně jako samotná výše pokut. Ve výsledku tedy koncern může Diessova slova přetavit v realitu minimálně na straně nabídky. Ze sportovních aut či SUV se tak rázem stanou podpultovky a tlačeny budou právě jen elektromobily či maximálně vozy s maloobjemovým a tedy nízkoemisním ústrojím. To samo o sobě ale na změnu tužeb zákazníků nemusí stačit.
Jak vše dopadne, je zatím ve hvězdách. Zmínit proto už jen můžeme pár faktů, které Diessovu aktuálnímu prohlášení příliš neodpovídají. Ještě loni totiž VW tvrdil, že v roce 2025 bude polovina prodaných aut SUV. Jejich prodeje od roku 2008 pak v rámci koncernu vzrostly o neskutečných 300 procent. A aby toho nebylo málo, i další novinka značky bude SUV - stane se jím model ID.4, s ohledem na výše zmíněné poněkud paradoxně zástupce elektrického tábora.



Herbert Diess si myslí, že obliba SUV zakrátko prudce opadne, a to kvůli elektromobilům, o které ovšem aktuálně skoro nikdo nestojí
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 3 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 6 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 8 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva