Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obavy se naplnily, tlak EU pohřbil další malé a dostupné auto, někdejší prodejní hit
26.1.2021 | Petr Prokopec
Šéfové už několika velkých automobilek varovali, že se stále přísnějšími pravidly EU nebudou kompatibilní jakákoli menší auta, která prostě zmizí z trhu. Jeden z nich Luca de Meo, nyní konec Renaultu Twingo.
O někdy až drastických dopadech stále přísnějších pravidel Evropské unie na automobilový průmysl se zmiňujeme pravidelně. A nejsme sami, před některými dopady už léta varují šéfové velkých automobilek, mimo jiné ředitel Volkswagenu Herbert Diess a šéf Renaultu Luca de Meo. Ti říkají, že s tlakem EU nebude dále slučitelný prodej menších modelů, což zní na první pohled nesmyslně. Pokud si ale vše uvědomíme do důsledku, dává to smysl.
EU svými kroky v podstatě každý nový vůz zatěžuje dodatečnými náklady, které jsou příliš vysoké na to, aby je bylo možné promítnout do ceny tak malých a dostupných modelů. Co se snadno schová do ceny BMW X7, nelze přehlédnout v ceně Škody Fabia. Tu to pak navýší až do takové míry, že automobilky právem ztratí důvěru, že by podobný vůz prodaly za cenu blízkou o třídu vyššímu modelu. A tak jej raději odpískají zcela.
Fabie se to zatím netýká, ta další generaci dostane, o něco menší Renault Twingo už ale nikoli. Francouzskému magazínu L'Automobile Magazine to potvrdil sám šéf automobilky Luca De Meo, pro kterého jde podle jeho vlastních slov o velkou ránu. Právě pod jeho velením se totiž Fiat v roce 2007 s velkou pompou navrátil mezi úspěšné výrobce malých městských aut, když vzkřísil pětistovku. De Meo přitom o dva roky později zamířil k Volkswagenu, kde zůstal až do loňského ledna.
Nyní tedy de Meo vládne Renaultu, ovšem jedním z jeho prvních klíčových rozhodnutí je odchod ze segmentu, který už dříve předeslal. Krom pravidel EU situaci nepomohl rozchod s Mercedesem v této obchodní třídě, neboť stávající Twingo je příbuzné s aktuálním Smartem. ForTwo Nicméně Němci v případě jeho další generace již počítají se spoluprací s čínským gigantem Geely, díky čemuž by Francouzi na vývoj zůstali sami.
Něco takového by ale Francouzi ještě zvládnout mohli, nicméně náklady na vývoj a výrobu kvůli komplexnějším anti-emisním systémům požadovaným EU rostou do nebes. Uzavírá se tak dlouhá historie jednoho modelu, který přišel na trh poprvé v roce 1992 a zejména v první generaci mohutně bodoval. Prodával se po statisících ročně, a tak trvalo celých 15 let, než dostal generaci druhou, která též oslovovala statisíce Evropanů za rok. Dodnes si pak vystačil se třetí, se kterou už bude muset vydržet do konce svých dnů. Kdy přesně to bude, zatím Renault ani de Meo neupřesnili.


















Renault Twingo si po 29 let v evropských prodejích vystačil jen se třemi generacemi, se kterými oslovil miliony kupců. Ani taková historie mu ale nestačí na to, aby přežil tlak EU na minimalizaci emisí a spotřeby paliva, proto skončí bez nástupce. Foto: Renault
Zdroj: L'Automobile Magazine
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva