Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Yeti bude diametrálně odlišný než dnes, říká Škoda. Co vše se změní?
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výroba současné Škody Yeti skončí už v červnu, aby uvolnila výrobu zcela nové generaci. Ta na ni naváže opravdu jen jménem, navzdory oblibě.
Škoda nám v posledních dnech představila faceliftované Citigo a Rapid, které se ve srovnání s předchozími variantami vizuálně proměnily jen minimálně. Opravdu razantní proměna ale stihla Octavii a ještě vétší změna čeká s příchodem nové generace SUV Yeti. To se ukáže sv+etu ještě letos, velmi pravděpodobně na autosalonu ve Frankfurtu, virtuální debut ovšem můžeme čekat o pár týdnů dříve, dost možná ještě během letních prázdnin. Prodej pak má odstartovat ještě před Vánoci.
„Nové Yeti se ve srovnání se stávajícím modelem dramaticky změní. Budou tu spíše spojitosti s novým Kodiaqem - bude to spíše menší Kodiaq než nové pojetí již existujícího Yeti,“ uvedl na adresu novinky šéf australského zastoupení Škody Michael Irmer, který o ní jako jeden z mála lidí z automobilky podrobněji promluvit. A vlastně jen potvrdil, co již delší dobu víme. Tedy že druhá generace českého SUV bude přepracovanou verzí Volkswagenu Tiguan, a to hlavně v čelních partiích.
„Výroba současného Yeti skončí na konci června kvůli přípravám na montáž nové generace. Evropské trhy proto začínají po Škodě Yeti šílet - dokonce se pro ně začínají vyrábět auta v Rusku, je to neuvěřitelné. Myslím, že jakmile si navíc evropští zákazníci uvědomí, že výroba se chýlí ke konci, začnou žádat více vozů, dokonce i po sedmi letech životního cyklu, což nás poškodí. Žádali jsme o více aut, ale nedostaneme je.“
Irmerova slova jen potvrzují prodejní statistiky. V loňském roce bylo v Evropě prodáno 59 531 nových aut, což jsou čtvrté nejvyšší registrace od příchodu modelu na trh v roce 2009. Letos tomu není jinak, jak nám ostatně prozradil pohled na český trh. Zatímco loni bylo během prvního měsíce v tuzemsku prodáno 433 aut, letos to bylo ve stejné době 547 exemplářů. Máme tu tedy 26procentní růst.
Je pochopitelně otázkou, jak na „dramaticky novou” generaci vozu zareagují zákazníci, pokud ale bude vypadat alespoň podobně zajímavě jako Kodiaq, dá se čekat ještě větší zájem. „Část krabicovitosti a velmi malé, kompaktní velikosti bude pryč - nový Yeti bude jiný,” řekl dále Irmer s tím, že vůz se zařadí v nabídce značky blíže novému Kodiaqu.
„Budeme se tlačit do tohoto prostoru - Yeti bude mít v základu pětimístné uspořádání, menší motory a pohon předních kol, to tomuto trhu poslouží,” dodal Irmer s tím, že Kodiaq vystoupal hodně nahoru, aby většímu a dražšímu Yeti udělal místo. „A pak můžeme zamířit dále dolů,” uvedl také šéf australské Škody, čímž jen potvrdil očekávaní příchodu třetího, dosud nejmenšího SUV české automobilky.
Než se tak stane, může to schopnosti automobilka prosadit se mezi malými SUV také poškodit - dosavadní menší a levnější Yeti bude v nabídce chybět. Tento „problém” ale bude pochopitelně dříve nebo později vyřešen právě třetím modelem typu SUV.
S blížícím se termínem odhalení nového Yeti můžeme od Škody očekávat i více informací - předpokládáme, že už po ženevském autosalonu plném menších novinek začne automobilka vyvíjet více aktivity. Na další detaily si počkejme, ale v případě techniky očekávejme totéž co u spřízněného Seatu Ateca - menší motory od základního 1,0 TSI výše a pohon předních nebo všech kol dle zvolené verze.
Nová Škoda Yeti byla před pár dny nafocena v Číně
Bez maskování bude druhá generace SUV vypadat pochopitelně jinak, tato ilustrace se skutečné podobě alespoň blíží
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva