Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Yeti bude diametrálně odlišný než dnes, říká Škoda. Co vše se změní?
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výroba současné Škody Yeti skončí už v červnu, aby uvolnila výrobu zcela nové generaci. Ta na ni naváže opravdu jen jménem, navzdory oblibě.
Škoda nám v posledních dnech představila faceliftované Citigo a Rapid, které se ve srovnání s předchozími variantami vizuálně proměnily jen minimálně. Opravdu razantní proměna ale stihla Octavii a ještě vétší změna čeká s příchodem nové generace SUV Yeti. To se ukáže sv+etu ještě letos, velmi pravděpodobně na autosalonu ve Frankfurtu, virtuální debut ovšem můžeme čekat o pár týdnů dříve, dost možná ještě během letních prázdnin. Prodej pak má odstartovat ještě před Vánoci.
„Nové Yeti se ve srovnání se stávajícím modelem dramaticky změní. Budou tu spíše spojitosti s novým Kodiaqem - bude to spíše menší Kodiaq než nové pojetí již existujícího Yeti,“ uvedl na adresu novinky šéf australského zastoupení Škody Michael Irmer, který o ní jako jeden z mála lidí z automobilky podrobněji promluvit. A vlastně jen potvrdil, co již delší dobu víme. Tedy že druhá generace českého SUV bude přepracovanou verzí Volkswagenu Tiguan, a to hlavně v čelních partiích.
„Výroba současného Yeti skončí na konci června kvůli přípravám na montáž nové generace. Evropské trhy proto začínají po Škodě Yeti šílet - dokonce se pro ně začínají vyrábět auta v Rusku, je to neuvěřitelné. Myslím, že jakmile si navíc evropští zákazníci uvědomí, že výroba se chýlí ke konci, začnou žádat více vozů, dokonce i po sedmi letech životního cyklu, což nás poškodí. Žádali jsme o více aut, ale nedostaneme je.“
Irmerova slova jen potvrzují prodejní statistiky. V loňském roce bylo v Evropě prodáno 59 531 nových aut, což jsou čtvrté nejvyšší registrace od příchodu modelu na trh v roce 2009. Letos tomu není jinak, jak nám ostatně prozradil pohled na český trh. Zatímco loni bylo během prvního měsíce v tuzemsku prodáno 433 aut, letos to bylo ve stejné době 547 exemplářů. Máme tu tedy 26procentní růst.
Je pochopitelně otázkou, jak na „dramaticky novou” generaci vozu zareagují zákazníci, pokud ale bude vypadat alespoň podobně zajímavě jako Kodiaq, dá se čekat ještě větší zájem. „Část krabicovitosti a velmi malé, kompaktní velikosti bude pryč - nový Yeti bude jiný,” řekl dále Irmer s tím, že vůz se zařadí v nabídce značky blíže novému Kodiaqu.
„Budeme se tlačit do tohoto prostoru - Yeti bude mít v základu pětimístné uspořádání, menší motory a pohon předních kol, to tomuto trhu poslouží,” dodal Irmer s tím, že Kodiaq vystoupal hodně nahoru, aby většímu a dražšímu Yeti udělal místo. „A pak můžeme zamířit dále dolů,” uvedl také šéf australské Škody, čímž jen potvrdil očekávaní příchodu třetího, dosud nejmenšího SUV české automobilky.
Než se tak stane, může to schopnosti automobilka prosadit se mezi malými SUV také poškodit - dosavadní menší a levnější Yeti bude v nabídce chybět. Tento „problém” ale bude pochopitelně dříve nebo později vyřešen právě třetím modelem typu SUV.
S blížícím se termínem odhalení nového Yeti můžeme od Škody očekávat i více informací - předpokládáme, že už po ženevském autosalonu plném menších novinek začne automobilka vyvíjet více aktivity. Na další detaily si počkejme, ale v případě techniky očekávejme totéž co u spřízněného Seatu Ateca - menší motory od základního 1,0 TSI výše a pohon předních nebo všech kol dle zvolené verze.
Nová Škoda Yeti byla před pár dny nafocena v Číně
Bez maskování bude druhá generace SUV vypadat pochopitelně jinak, tato ilustrace se skutečné podobě alespoň blíží
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva