Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

(+ video) Německé MPV dostalo platformu MQB a narostlo do délky i v rámci rozvoru. K mání je se šesti benzinovými a dieselovými motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Německé MPV dostalo platformu MQB a narostlo do délky i v rámci rozvoru. K mání je se šesti benzinovými a dieselovými motory.

Jak jsme naznačili vcelku nedávno, na ženevském autosalonu bude mít mimo jiné premiéru nová generace Volkswagenu Touran. Ta těží zejména z modulární platformy MQB, díky které můžeme počítat s poklesem hmotnosti o 62 kilogramů. Navzdory této dietě ovšem novinka nabídne více prostoru posádce, neboť délka narostla o 130 milimetrů a rozvor se zvětšil o 113 mm.

Mimo to se můžeme těšit také na více místa pro zavazadla, neboť objem úložného prostoru narostl v základní pětimístné konfiguraci o 48 litrů na 1 040 l. Sedmimístné provedení ovšem musí počítat s lehčí redukcí, neboť původních 1 913 litrů se scvrklo na 1 857 l. Na vině nejspíše budou nová sedadla, která ovšem nabídnou více komfortu a jež po sklopení vytvářejí rovnou podlahu. Oficiální rozklíčování však v tomto případě prozatím chybí.

Přesunout se můžeme na přední řadu sedadel, kde lze počítat s podporou systémů Android Auto nebo CarPlay od Applu. Kromě toho nový Touran dostane do vínku adaptivní tempomat, multikolizní brzdu či přednárazový bezpečnostní systém, jež počítá s automatickým přitažením pásů a dalšími kroky, které ochrání posádku. I v tomto směru ale můžeme další upřesnění očekávat až v souvislosti s ženevským debutem.

To samé platí také v rámci podrobností o motorovém prostoru, kde najdeme tři benzinové a tři dieselové motory. Vonnější oktany zastupují agregáty 1,2 TSI (110 koní), 1,4 TSI (150 koní) a 1,8 TSI (180 koní), zatímco v rámci „producentů sazí“ lze očekávat příchod pohonných jednotek 1,6 TDI (110 koní) a 2,0 TDI (150 a 180 koní). Nejúspornější je přitom nejméně výkonný diesel, který si v kombinaci s DSG řekne o 4,1 l/100 km.

Mimo to víme, že k redukci spotřeby paliva by mělo dojít napříč celým portfoliem, a to o 19 procent. S touto informací se ale pro dnešek můžeme rozloučit, neboť známa jsou již jen základní fakta, jež se týkají prodeje. Ten bude zahájen v létě, přičemž kromě standardního provedení bude k dispozici i verze R-Line. První vozy pak ke svým majitelům dorazí někdy ve druhé půli letošního roku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 1 - VW Touran 2015 prvni sada 01Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 2 - VW Touran 2015 prvni sada 02Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 3 - VW Touran 2015 prvni sada 03Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 4 - VW Touran 2015 prvni sada 04Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 5 - VW Touran 2015 prvni sada 05Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 6 - VW Touran 2015 prvni sada 06Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 7 - VW Touran 2015 prvni sada 07Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 8 - VW Touran 2015 prvni sada 08Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 9 - VW Touran 2015 prvni sada 09Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 10 - VW Touran 2015 prvni sada 10Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 11 - VW Touran 2015 prvni sada 11Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 12 - VW Touran 2015 prvni sada 12
Nová generace Volkswagenu Touran bude k mání i ve verzi R-Line

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.