Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké
21.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Patrně aby nebyla výroba nového Phaetonu ztrátová jako u toho současného, je potřeba najít cesty, jak snížit náklady. Přijde tedy na trh se zpožděním.
Volkswagen Phaeton příští generace se před příchodem na trh opozdí. Uvedly to nejmenované zdroje z automobilky Volkswagen s odkazem na soukromé rozhovory vedení značky. Za zdržením nestojí problémy při vývoji nového stroje, ten je hotov - náročnější je zefektivnit jeho výrobu snížením nákladů na materiály a práci.
Současný Phaeton je pro Volkswagen silně ztrátový, jak jsme se dozvěděli zkraje roku - automobilka na každém kusu údajně tratí 760 tisíc korun. Pravděpodobně se tedy snaží o efektivnější výrobu nové generace, aby se u ní tohle neopakovalo. Značce totiž musí být jasné, že nový Phaeton na tom s prodeji nebude o mnoho lépe než ten současný, kterého se v roce 2014 prodaly jen 4 tisíce kusů, méně než některých modelů, které z nabídky mizí, např. kabria Eos.
Volkswagen Phaeton je dítě Ferdinanda Piëcha, bývalého šéfa automobilky VW. Vysnil si ho jako konkurenta Mercedesu třídy S, jako auto schopné jet pohodlně rychlostí 300 km/h. Technologicky je na velmi vysoké úrovni, ale také se to odráží v jeho výrobní ceně. A i přes to to je v současnosti nejhůře prodávaný model Volkswagenu.
Může být překvapením i to, že Phaeton zůstal v nabídce, třebaže Ferdinand Piëch odstoupil po sporech s výkonným ředitelem koncernu VW Martinem Winterkornem letos v dubnu. Je ztrátový a prodává se velmi špatně a je to Piëchovo dílo. Jenže je-li už vyvinutý nástupce a je-li alespoň nějaká šance, že nebude tak zoufale ztrátový, není důvod jej do prodeje nepustit a zahodit tak miliardy vynaložené na vývoj.
Nehledě na to, že to je dokonalá vlajková loď značky. Ovšem takové značky, která se jmenuje "Volks Wagen", "Lidový vůz", a měla by tedy podle svého názvu vyrábět spíš auta pro lid. Auta z dolního konce nabídky, jsou-li jen trochu méně racionální, v rámci osekávání nákladů padají, zatímco i pro automobilku drahý vrchol zůstává. Jak to dopadne s jeho druhou generací, ukáže s definitivní platností až čas...
Nový VW Phaeton na starší ilustraci
Současný Phaeton je ztrátový a zákazníci o něj nemají zájem (na fotografiích verze V10 TDI před faceliftem)
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 40 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins