Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory
24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace luxusního sedanu VW je prý v podstatě hotová. Kvůli úspěchům té současné v Číně si však budeme muset ještě pár let počkat.
Jen za poslední dva roky jsme se o nástupci současné vlajkové lodi modelového portfolia Volkseagenu zmínili už šestkrát. To svědčí o pochybnostech vedení, jestli mu konečně dát zelenou. Zřejmě nebylo kam spěchat, protože Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství a pro automobilku to znamenalo docela výrazné finanční ztráty. Proto ho také v roce 2006 vyškrtla z ceníků v USA. Teď se ale zdá, že si manažeři z Wolfsburgu vše ujasnili a vyříkali, protože termín uvedení konečně stanovili přesněji.
K premiéře druhé generace, která je prý už téměř dokončená, má dojít v roce 2018. Důvodem odložení startu prodejů, k nimž mělo dojít letos v lednu, můžeme dávat za vinu čínským zákazníkům, kteří jsou po aktuálním vydání prý lačnější než hyeny, zatímco dříve po něm pomalu ani neštěkl pes.
Přestože nové dějství dorazí až za čtyři roky, zájemci se mohou těšit na novou platformu MLB Evo, která bude sloužit také připravovaným modelům Audi A4, větší A6 i nejluxusnější A8, dále třeba příštímu VW Touaregu a ještě předtím sesterské Q7 z Ingolstadtu. Pod kapotou navíc přiveze Phaeton úspornější turbodiesely s přímým vstřikováním a revoluční plug-in hybridní jednotky v čele s vidlicovým šestiválcem, kterému elektromotor pomůže k celkovému výkonu přesahujícímu 405 koní.
Zájemci o rychlejší luxusní přepravu po dálnicích budou pravděpodobně volit osmiválcový naftový motor V8 TDI, od kterého si máme slibovat především kultivovanější projev i větší zátah. U něj má výkon vyšplhat někam ke 455 koním.
Zkrátka nepřijdou ani milovníci benzinu, pro něž budou provozní náklady zcela podřadné, protože se objeví i vrcholná verze s W12. Dříve se sice spekulovalo, že kvůli nevalnému odbytu zamíří Phaeton do nižší třídy, ale podle předpokládané startovní ceny v USA dosahující v přepočtu na 1,5 milionu korun to přiliš reálně nevypadá.











VW Phaeton příští generace je podle zástupců automobilky dokončený. Čeká jen, až jeho první generace nakrmí hladové „krky“ bohatých Číňanů
Zdroj: Autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 4 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 7 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva