Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii
22.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Volkswagen nakonec druhou generaci vlajkové lodi do Detroitu nepřivezl, ale nástupce Phaetonu připravuje. Poučí se prý z nezdarů předchůdce.
Diskuse o návratu Phaetonu k americkým břehům sahá téměř až k dobám uvedení první generace nejluxusnějšího Volkswagenu, tedy do roku 2006. Tradovalo se, že druhá generace bude odhalena na letošním autosalonu v Detroitu, ale nestalo se tak a na NAIAS se neukázal ani koncept. To by mohlo znamenat, že se už žádného nástupce nedočká, nebo že by nemusel dorazit přinejmenším za Velkou louži do Spojených států, kde se s úspěchem nesetkal. Jenže nic takového prý na stole není.
Na novém Phaetonu se podle informací kolegů z Car and Driver naopak pilně pracuje, projekt má akorát menší zpoždění a fázi veřejného představení studie zřejmě zcela přeskočí. Pokračovatel vyplněných přání Ferdinanda Piecha se chystá ohromit minimálně americký trh a koncept se původně na detroitské show mělo objevit. Jeho představení ale na poslední chvíli ve Wolfsburgu pozdrželi, právě kvůli menšímu zpoždění - produkční verze je prý ještě příliš daleko od výroby.
Vlastně ani není divu, že Volkswagen v tomto případě netrpí přílišným sebevědomím. První generace vozu velké ovace nesklidila a bylo by spíše ke škodě věci, kdyby koncept lákal na něco, co si reálně nebude možné koupit. U VW prostě nechtěli nikoho tahat za nos a sami si musejí být jistí, že napodruhé už vedle nešlápnou.
Volkswagen si musí dát s druhou generací zatraceně záležet, však první dějství s sebou přineslo celou řadu nedostatků nejen v případě neadekvátní image značky výrobce „lidových vozů”, ale i nemastný neslaný design podkopaný trhlinami ve spolehlivosti. Automobilka ponaučena z neúspěchu však hodlá bojovat a zkusit to znovu. Věrohodné zdroje hovoří o celohliníkové karoserii ve stylu Audi A8, která by umožnila značně snížit hmotnost celého vozu a navíc by spolu se štědřejšími rozměry podpořila vnitřní prostor a tedy i pohodlí nezbytné pro limuzínu této kategorie.
Kromě toho si můžeme být jistí, že uvnitř najdeme nejmodernější technologie, které se budou nastavovat i prostřednictvím nového informačně-zábavního systému. Namísto hladových motorů V10 a W12 se pod přední kapotou dozajista objeví úspornější jednotky hnané trendem downsizingu. Doufejme, že si ale třeba Volkswagen dovolí osadit novinku alespoň osmiválcem, protože plug-in hybridní budoucnost nás tolik nepřitahuje. Potvrdí se, že použije stejnou platformu MLB jako Porsche Panamera a také to, že přijde s originálnějším designem? Budeme si muset počkat a uvidíme.
Z prodejního hlediska propadák, zejména v USA. Volkswagen ale boj nehodlá vzdát a pustí se do Phaetonu znovu, snad s nižší cenou
Zdroje: Car and Driver, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva