Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu
7.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná limuzína má představit technologie, které posléze zamíří do levnějších modelů. Mimo to Volkswagen plánuje i více hybridů a elektromobilů.
Novinek Volkswagenu jsme se na letošní Ženevě dočkali opravdu požehnaně. Pro vývojová oddělení však jde de facto o minulost, a proto se Heinz-Jakob Neusser, šéf této divize, na výstavišti Palexpo rozpovídal o modelech, které můžeme očekávat v prodeji teprve za několik měsíců či dokonce let. Jedním z nich je i nová generace Volkswagenu Phaeton, která by se podle Neussera měla stát „lídrem své třídy“.
Tím je samozřejmě potvrzeno, že další generace nelidově velkého a drahého lidového vozu opravdu přijde . Nezabrání tomu ani fakt, že Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství. Volkswagenu však slouží jako výkladní skříň nových technologií, díky čemuž si značka následně může dovolit mnohé systémy aplikovat i na mainstreamové modely za dostupnější cenu.
„Využijeme veškerou dostupnou technologii a vyvineme ji nejen pro ostatní vozy Volkswagenu, ale taktéž pro další značky sdružené pod křídly koncernu,“ říká k celé záležitosti Neusser a naráží tak hlavně na druhou generaci platformy MLB, která je momentálně ve vývoji. Především díky ní má být nový Phaeton „velmi jemný a luxusní“.
Jen tímto vozem ovšem divize, jíž Neusser šéfuje, živa není. V roce 2016 se tak prý dočkame příchodu nových baterií určených hlavně pro elektromobily. Ty nabídnou o 50 procent větší dojezd, což nezní špatně. Ještě lepší výsledky Volkswagen očekává v budoucnu - v roce 2020 by dojezd měl být oproti současnosti trojnásobný.
Z těchto prvků pak budou těžit i hybridy, jejichž výraznější expanzi Volkswagen rovněž plánuje. Co má ovšem smůlu, to je malý sportovní model postavený na základech konceptu BlueSport. Ačkoliv se Neusserovi nápad jeho předchůdce Ulricha Hackenberga líbí, pro daný vůz prý neexistuje dost zákazníků. A proto byl zaříznut.
Volkswagen Phaeton sice není prodáván ve velkém množství, pro koncern však slouží jako výkladní skříň nových technologií
Zdroje: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie