Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat B8 na oficiálních skicách, záď připomíná starší BMW
21.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Passat chce být dynamičtější i úspornější. S platformou MQB shodí 85 kg, přesto bude prostornější.
Nová generace Volkswagenu Passat je jednou z nejočekávanějších a zároveň nejzásadnějších novinek letošního roku. Přece jen se jedná o vůz, který ve verzi sedan i kombi diktuje trendy, jimž se konkurence snaží vyrovnat, případně je pak překonat. V případě modelu označovaného kódem B8 přitom laťka opětovně zamíří o trochu výše, neboť nový Passat sáhne po modulární platformě MQB, se kterou je spojena pětaosmdesátikilová dieta. Ta bude v kombinaci s výkonnějšími a efektivnějšími agregáty pochopitelně znamenat zlepšení jízdních vlastností i snížení spotřeby.
Útok na emoce lze pak očekávat i od designu, alespoň soudě podle prvních oficiálních skic, které automobilka uvolnila. Na nich nový Passat zejména v zadní části poměrně nestydatě kopíruje prvky, jaké známe z BMW. Řeč je hlavně o zalomení zadního okna, obdobný je pak i sklon zadního sloupku a okna. Vepředu je pak patrná návaznost čelní masky na čelní světla, mohutná litá kola sahající téměř k linii oken však do série dozajista nedorazí.
Nic bližšího již z ilustrací nelze vyčíst, naštěstí však s nimi dorazila i dávka oficiálních informací. Díky nim víme, že vůz by si měl zachovat 4,77metrovou délku, v rámci výšky však zhruba o 14 milimetrů poklesne. Kabina by naopak měla profitovat z 33 extra milimetrů, pročež se cestující mohou těšit na více místa pro kolena. Kromě toho by měl narůst i zavazadelník, který by u kombíku (opětovně zvaného Variant) měl nabídnout 650 až 1 740 litrů.
Po stránce mechanické lze opětovně očekávat pohon předních nebo všech čtyř kol, stejně jako bude na výběr manuální či dvouspojková automatická převodovka. Benzinové motory přitom počítají s 1,4litrovým, 1,8litrovým a dvoulitrovým objemem, kdy výkon se pohybuje mezi 125 a 280 koňmi. Základní Jedna-čtyřka navíc dorazí s deaktivací poloviny válců a dalšími finesami, jež mají přinést až 20procentní úsporu paliva.
Přesunout se můžeme k dieselům 1,6 TDI a 2,0 TDI, jež budou k mání ve čtyřech variantách a svým výkonem pokryjí škálu od 120 do 240 koní. Nejpotentnější pohonná jednotka se přitom má pyšnit 5,3litrovou spotřebou, navzdory 500 Nm točivého momentu. Mimo to pak značka chystá i plug-in hybrid, který nabídne 211 koní a 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Celkově pak pokryje vzdálenost 1 000 km.
Uvnitř vozu lze očekávat především 12,3palcový displej s rozlišením 1 440 x 540 pixelů, chybět však nebude ani head-up displej nebo o poznání kvalitnější materiály. Za příplatek pak bude možné sáhnout po komfortních sedadlech s masážní funkcí nebo zábavním systému pro zadní sedadla, v takové chvíli však nelze počítat se zvažovanou základní cenou okolo 26 000 Eur (cca 715 000 Kč).
Premiéra sedanu i kombíku je přitom naplánována na pařížskou motor show, zatímco samotný prodej by měl odstartovat již v listopadu.









Volkswagen nezveřejnil pouze venkovní podobu nového Passatu, ale i platformu MQB, která se skrývá pod povrchem. Opomenut pak nezůstal ani nový motor 2,0 TDI produkující 240 koní a 500 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před hodinouSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 55 minutamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 2 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 3 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist před 3 hodinami - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 5 hodinami - Brus
- Rychlodotazy včera - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím včera - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu včera - pavproch
- Detektory policejních radarů včera - řidičBOB
- BMW Divize včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch