Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat B8: kompletní specifikace, nové fotografie
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá modla zatím preferuje dieselové agregáty, které nabízejí až 240 koní či spotřebu 4,1 l/100 km. Za benziny kope jediný TSI.
Virtuální představení nového Volkswagenu Passat sice proběhlo dávno před zahájením pařížského autosalonu, i přesto jsou však německý sedan a kombík za hvězdy motor show. Ačkoliv již známe i první české ceny, za které lze obě novinky pořídit, některé detaily k technice a výbavě si německá značka dosud nechávala pro sebe skoupá. S příchodem nové sady fotek pořízených konečně jinde než ve studiu si ale můžeme vše pěkně doplnit a sesumarizovat.
Tak tedy, nový Passat, který oproti předchozí generaci zhubnul až o 85 kilogramů, bude nabízen s pěti benzinovými a pěti dieselovými motory. Všechny budou vybaveny systémem start/stop a regenerativním brzděním, přičemž pokrýt mají škálu od 88 do 206 kW (120 do 280 koní). Standardem je přitom kromě nejvýkonnější pohonné jednotky šestistupňový manuál, za příplatek ovšem můžete u všech motorů sáhnout také po automatu. Ten je ovšem u vrcholného dieselového motoru jedinou volbou.



Benzinová část nabídky je složena z 1,4litrového motoru, který může produkovat 92 nebo 110 kW (125 nebo 150 koní). Ve druhém případě nechybí ani technologie deaktivace poloviny válců, pročež tu máme spotřebu 4,9 l/100 km. Vůči minulé generace tak můžete počítat s 1,3litrovou úsporou paliva, stovku přitom zvládnete za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Mnohem lepší hodnoty budou spojeny s motorem 2,0 TSI naladěném na 132, 162 nebo 206 kW (180, 220 nebo 280 koní), ten však dorazí později.
Přesunout se tedy můžeme k dieselovým motorům, které v první řadě zastupuje čtyřválec 1,6 TDI produkující 88 kW (120 koní). Jeho spotřeba přitom byla vyčíslena na 4,1 l/100 km, což je stejná hodnota, s jakou máte počítat také u nejslabšího dvoulitrového dieselu naladěného na 110 kW (150 koní). Ten se pak na stovku zvládne dostat za 8,7 sekundy, přičemž jeho nejvyšší rychlost činí 220 km/h, případně pak 218 km/h v kombinaci se šestistupňovým DSG.
Kromě základní úrovně pak dieselový dvoulitr může produkovat ještě 140 nebo 176 kW (190 nebo 240 koní), kdy kde druhé zmíněné porci se přidává 500 Nm. Stovku tak verze BiTurbo osazená standardně kromě sedmistupňového automatu také pohonem všech kol 4Motion zvládne za 6,1 sekundy při nejvyšší rychlosti 240 km/h a udávané průměrné spotřebě 5,3 l/100 km.
Kompletní technické údaje zprvu dostupných verzí VW Passat 2015
Tím máme základní část pohonných jednotek probranou, zmínit můžeme ještě příchod hybridní varianty GTE. Ta má produkovat celkový výkon 218 koní, přičemž kromě nereálné udávané dvoulitrové spotřeby slibuje také dojezd 50 km čistě na elektřinu, a to při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Při zapojení obou agregátů ale maximální tempo naroste na „více než 220 kilometrů v hodině“.
Od motorů můžeme zamířit k výbavě, která bude k mání ve třech úrovních (Trendline, Comfortline a Highline). Našlapaný je přitom již základ, který zahrnuje 16palcová kola, zadní LEDky, výškově stavitelná přední sedadla, multikolizní brzdu, monitor tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce, klimatizaci nebo audio systém Composition Colour s pětipalcovým dotykovým displejem.
Tím ale můžeme náš dnešní přehled uzavřít, dodat již můžeme pouze informaci o listopadovém zahájení prodeje. Do té doby zřejmě přineseme i první test, v okamžiku příchodu dalších pohonných jednotek pak můžete čekat také zprávu o jejich výkonech a spotřebách.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Passat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
- Mezi Superbike zatím vévodí Bulega s Ducati včera 16:09
Nejčtenější články
VW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
13.3.2025Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025Elektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
13.3.2025Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
13.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.11. 18:58 - mafel
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 16:59 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon