Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat 2015: venku jsou další detaily, i přístrojovka
22.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Plně variabilní přístrojová deska nebo kompletní paleta nabízených motorů. To všechno je známé po prezentaci Passatu B8 pro čínské novináře.
Někteří říkají, že o zveřejnění detailů viditelných na přiložených částech čínské prezentace nového Volkswagenu Passat se postaral únik, jsme si ale zatraceně jisti, že pocházejí z té samé akce, kterou pro nás koncem května uspořádal VW i v Evropě. Po ní jsme vám k dalšímu Passatu mohli říci mnohé, nabídli jsme vám také oficiální skici a pár fotek přímo z Wolfburgu, kde se prezentace konala. Dnešní článek tedy nepohybně nepřináší žádný zlom ve vývoji událostí, stejně jako jej nepřinesla nedávná první oficiální fotka, pár nových podrobností ale přece jen odhaluje. Přinejmenším už proto, že prezentaci samotnou dříve VW novinářům k dispozici nedal.
Prohlédněte si jednotlivé snímky sami - i když jsou komentovány v čínštině, z většiny jasně pochopíte, o co v nich jde. Nový Passat bude lehčí až o 85 kg (a snímky ukazují, kde přesně a kolik), že se změní jeho torzní tuhost nebo co nabídne zejména za bezpečnostní a komfortní výbavu. To všechno už jsme více či méně jasně věděli, pár novinek se ale přece jen najde.
Tou nejzajímavější je asi první pohled na něco hmatatelného - novou přístrojovou desku. Nevíme, jestli bude součástí standardní výbavy, nebo si za ni bude třeba připlatit (hádáme, že B je správně), ať tak či onak je ale plně variabilní. Jde tedy vlastně jen o displej o úhlopříčce 12,3 palce a rozlišení 1440 x 540 px, který může zobrazit cokoli. To není přelomové řešení, standardem je třeba u nového Mercedesu S, kde se nám tedy zrovna moc nelíbil, v běžné střední třídě ale dnes běžným jevem rozhodně není. Sami tedy můžete vidět, že naráz budete moci zobrazení dříve těžko představitelnou kombinaci informací.
Zajímavé jsou také zcela přesné údaje o délce (4 767 mm) či vnitřních rozměrech (1 830 mm na délku pro posádku) či jejich změnách. Potvrzena je ale dneškem také úplná paleta nabízených motorů, které bude mít Passat B8 (alespoň zpočátku) k dispozici. Z těch dieselových jde o:
- 1,6 TDI s výkonem až 88 kW (120 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 110 kW (150 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 140 kW (190 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 176 kW (240 koní)
Benzinové jednotky jsou ve svých možnostech o něco dále a budou čítat:
- 1,4 TSI s výkonem až 92 kW (125 koní)
- 1,4 TSI ACT s výkonem až 110 kW (150 koní)
- 1,8 TSI s výkonem až 132 kW (180 koní)
- 2,0 TSI s výkonem až 162 kW (220 PS)
- 2,0 TSI s výkonem až 206 kW (280 PS)
K této partičce přibude dříve též už avizovaný hybrid, o němž nyní také víme více. K dispozici bude mít 9,9 kWh energie v akumulátorech a půjde tedy dobíjet ze zásuvky. S touto předdobitou energií má ujet až 50 km (to bude chtít hodně lehkou nohu), o dalších 916 km se postará spalovací motor. Kombinovanou spotřebu neznáme u žádného z agregátů, u toho posledního nás ale beztak zajímat nemusí, bude tradičně nesmyslná.
Další podrobnosti už jsou vesměs známé - LED světla všude, parkovací asistent „vidící” kolem celého vozu, asistent pro tažení přívěsu nebo všemožné předkolizní systémy. Pokud by vám to bylo málo, kompletní odhalení nové generace Passatu je plánováno již na 3. července - na další detaily zejména tak nebudeme muset čekat dlouho...
Součásti čínské prezentace nového Passatu odhalují pár novinek
Většinu viděného už dříve odhalila oficiální prezentace pro evropské novináře
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva