Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia

Člověk by čekal, že špičkové jízdní vlastnosti jsou dnes u nových aut standard. Novinky koncernu VW to ale nepotvrzují a nový Golf propadá i mezi nimi. Test, v němž je standardem 77 km/h, zvládl maximálně v 69 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia

22.7.2020 | Petr Prokopec

Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia

/

Foto: Km77.com@YouTube

Člověk by čekal, že špičkové jízdní vlastnosti jsou dnes u nových aut standard. Novinky koncernu VW to ale nepotvrzují a nový Golf propadá i mezi nimi. Test, v němž je standardem 77 km/h, zvládl maximálně v 69 km/h.

Z losího testu se v poslední době stala obávaná zkouška koncernových vozů. Mezi kužely selhala Škoda Octavia i Superb, stejně jako Volkswagen Passat. Nyní si kolegové z km77.com vzali na paškál Golf osmé generace a znovu nepějí chválu. Vlastně právě naopak, ze všech jmenovaných aut tu máme nejhorší výsledky, neboť německý bestseller zvládá bez ztráty květinky maximálně 69kilometrové tempo. Za Octavií, které nikdo netleskal, tak zaostává ještě o další kilometr.

Dle španělského webu leží část problému na použitých pneumatikách. Bridgestone Turanza Z005 se tedy rozhodně nejeví jako dobré obutí, neboť nenabízí dostatečnou přilnavost a hlavně vedení. Jakkoliv totiž podvozek dokázal velmi dobře reagovat na náklony karoserie, díky pneumatikám Golf nedokázal držet takovou trajektorii, k jaké jej řidič nasměroval. Stejný problém s tímto obutím ostatně měl i Mercedes-Benz CLA, jenž dosáhl dokonce jen 66 km/h.

Je přitom otázkou, nakolik výměna obutí pomůže. Nový Golf je totiž nastaven značně nedotáčivě, pročež se při navýšení tempa na 77 km/h (standard tohoto testu, odtud i název km77) ani nedokázal vrátit do původního směru. Němci tak znovu selhali ve srovnání s předchozí generací, která dostala do vínku nejen plynovou vzpěru kapoty motoru, ale zároveň se mezi kužely dokázala protáhnout i rychlostí 76 km/h. V té chvíli nicméně již osmá generace působí jako slon v porcelánu.

Znovu se tak vlastně vybízí otázka, zda náhodou Volkswagen nehodlá Golf poslat k ledu a svůj bestseller nahradit elektrickou rodinou ID.3. Jelikož ovšem špatných výsledků dosáhly prakticky všechny koncernové novinky poslední doby, je zkrátka dost možné, že VW Group začal upřednostňovat jiné nastavení podvozků než dosud, kdy byla favorizována jízdní dynamika. Něco takového se ale zjevně ve Wolfsburgu nenosí.

Dodejme, že Volkswagen za první pololetí prodal v Evropě 120 130 exemplářů Golfu. Tento model si tak sice udržel trůn, ovšem ten se pod ním povážlivě houpe. Druhý Renault Clio má totiž na kontě 118 972 registrací, na kompaktního Němce tak malý Francouz ztrácí pouze 1 158 ks, což je nejtěsnější rozdíl v historii. O jasném prodejním hitu zatím nemůže být řeč.


Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia - 1 - VW Golf 2020 losi test videoscreen 01Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia - 2 - VW Golf 2020 losi test videoscreen 02Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia - 3 - VW Golf 2020 losi test videoscreen 03Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia - 4 - VW Golf 2020 losi test videoscreen 04
VW Golf osmé generace se v losím testu nepředvedl zrovna v dobrém světle, diplomaticky řečeno. Foto: km77.com@Youtube

Zdroj: km77.com@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.