Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf selhal v losím testu, ztrácí na svého předchůdce i Škodu Octavia
22.7.2020 | Petr Prokopec
Člověk by čekal, že špičkové jízdní vlastnosti jsou dnes u nových aut standard. Novinky koncernu VW to ale nepotvrzují a nový Golf propadá i mezi nimi. Test, v němž je standardem 77 km/h, zvládl maximálně v 69 km/h.
Z losího testu se v poslední době stala obávaná zkouška koncernových vozů. Mezi kužely selhala Škoda Octavia i Superb, stejně jako Volkswagen Passat. Nyní si kolegové z km77.com vzali na paškál Golf osmé generace a znovu nepějí chválu. Vlastně právě naopak, ze všech jmenovaných aut tu máme nejhorší výsledky, neboť německý bestseller zvládá bez ztráty květinky maximálně 69kilometrové tempo. Za Octavií, které nikdo netleskal, tak zaostává ještě o další kilometr.
Dle španělského webu leží část problému na použitých pneumatikách. Bridgestone Turanza Z005 se tedy rozhodně nejeví jako dobré obutí, neboť nenabízí dostatečnou přilnavost a hlavně vedení. Jakkoliv totiž podvozek dokázal velmi dobře reagovat na náklony karoserie, díky pneumatikám Golf nedokázal držet takovou trajektorii, k jaké jej řidič nasměroval. Stejný problém s tímto obutím ostatně měl i Mercedes-Benz CLA, jenž dosáhl dokonce jen 66 km/h.
Je přitom otázkou, nakolik výměna obutí pomůže. Nový Golf je totiž nastaven značně nedotáčivě, pročež se při navýšení tempa na 77 km/h (standard tohoto testu, odtud i název km77) ani nedokázal vrátit do původního směru. Němci tak znovu selhali ve srovnání s předchozí generací, která dostala do vínku nejen plynovou vzpěru kapoty motoru, ale zároveň se mezi kužely dokázala protáhnout i rychlostí 76 km/h. V té chvíli nicméně již osmá generace působí jako slon v porcelánu.
Znovu se tak vlastně vybízí otázka, zda náhodou Volkswagen nehodlá Golf poslat k ledu a svůj bestseller nahradit elektrickou rodinou ID.3. Jelikož ovšem špatných výsledků dosáhly prakticky všechny koncernové novinky poslední doby, je zkrátka dost možné, že VW Group začal upřednostňovat jiné nastavení podvozků než dosud, kdy byla favorizována jízdní dynamika. Něco takového se ale zjevně ve Wolfsburgu nenosí.
Dodejme, že Volkswagen za první pololetí prodal v Evropě 120 130 exemplářů Golfu. Tento model si tak sice udržel trůn, ovšem ten se pod ním povážlivě houpe. Druhý Renault Clio má totiž na kontě 118 972 registrací, na kompaktního Němce tak malý Francouz ztrácí pouze 1 158 ks, což je nejtěsnější rozdíl v historii. O jasném prodejním hitu zatím nemůže být řeč.
VW Golf osmé generace se v losím testu nepředvedl zrovna v dobrém světle, diplomaticky řečeno. Foto: km77.com@Youtube
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 56 minutami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 2 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 3 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 5 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva