Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf má všechny české ceny, zpočátku nadělají problémy hlavně Škodě
16.1.2020 | Petr Prokopec
Nová Škoda Octavia začala s cenami na velmi ambiciózních metách, Golf se kupodivu drží více při zemi. Dnešní základ je v prodeji o podstatných 90 tisíc Kč levněji, dostane ale méně muziky.
Před více než měsícem Škoda vyrukovala s prvními cenami nové Octavie. Ty bylo možné ihned klasifikovat jako sebevědomé, neboť aktuálně je nabízen pouze kombík s lepší výbavou a výkonnějšími motory. Z toho důvodu je start na sumě 636 900 Kč, což je opravdu neskutečná palba - třetí generace v provedení RS začińala níže. Vůbec bychom se proto nedivili řadě lidí, kdyby si počkali na liftback a základní litrový tříválec. V takové chvíli totiž zaplatí „pouze“ 456 900 Kč. Či případně mohou zvolit německého příbuzného, tedy nový VW Golf. I ten totiž začíná níže než Škoda.
Je ovšem třeba ihned v úvodu dodat, že ani Golf nepochází z levného kraje. V případě aktuálně nižší nabízené výbavy Life je totiž třeba sáhnout do kapsy minimálně pro 548 900 Kč. V té chvíli dostanete rovněž jedna-pětku jako u českého kombíku, ovšem naladěnou na 130 a nikoliv 150 koní. O ty se následně stará šestistupňový manuál, jenž výkon posílá na přední 16palcová litá kola. Spárována jsou přitom s šedou barvou Urano, která je jediným základním lakem. Za jakýkoliv jiný odstín je ale již třeba připlácet.
Od exteriéru se můžeme přesunout do kabiny, kde se dočkáte černého látkového čalounění Soul. Mimo to nechybí dokonce třízónová automatická klimatizace nebo třeba ambientní osvětlení. Po stránce bezpečnostní je pak součástí standardu přednárazový asistent, se kterým dorazil třeba systém ParkPilot. A aby toho nebylo málo, můžeme zmínit rovněž digitální přístrojový štít, audio systém Composition nebo zimní paket, jehož součástí jsou vyhřívaná přední sedadla.
Suma sumárum je tak Golf osmé generace vybaven vším podstatným, co budete k životu a řízení potřebovat. Tedy až na plynové vzpěry kapoty motoru, jenž nahradila manuálně ovládaná tyč. To je pro Volkswagen krok zpátky, zvláště když Škoda v tomto ohledu naopak udělal krok kupředu. Bude tedy vskutku zajímavé, jak si obě značky budou konkurovat ve chvíli, kdy se nabídky doplní a lidé nedostanou na výběr pouze mezi českým kombíkem a německým hatchbackem.
Momentálně má ovšem Golf ring do značné míry volný, neboť na rozdíl od Octavie lze volit z vícero pohonných jednotek. Dopřát si tedy můžete onu jedna-pětku se 150 koňmi (572 900 Kč), stejně jako její mild-hybridní provedení (653 900 Kč). To se sice výkonově neliší, dosahovat by však mělo nižší spotřeby i v reálném světě. Kromě toho se dočkalo i automatu namísto manuálu, pročež lze počítat také s pádly pod kůží obšitým volantem.
Kromě již zmíněných motorizací je možné na úrovni Life sáhnout ještě po dvoulitrovém turbodieselu se 115 koňmi (593 900 Kč), za další selekcí ale již musíte o stupeň výše. V případě výbavy Style se přitom motory nikterak neliší, počítat však můžete s litými sedmnáctkami, lepšími LEDkovými světlomety nebo navigací Discover Pro. O váš komfort se pak budou starat ergonomická sedadla ovládaná ve 14 směrech a osazená masážemi.
Aktuální nabídka je tím u konce, rozhodovat se nyní již budete muset sami. Pokud se přitom rozhodnete právě pro Golf, odkážeme vás k právě spuštěnému konfigurátoru. Dopřát si v něm můžete řadu prvků příplatkové výbavy od laku a 18palcových kol přes adaptivní podvozek DCC až třeba po panoramatické střešní okno. Mějte však na paměti, že v tu chvíli se snadno můžete dostat na úroveň jednoho milionu korun.
Nový VW Golf na českém trhu startuje na částce 548 900 Kč. Co za ni dostanete, vidíte přesně na těchto obrázcích, a to zvenčí i zevnitř. Pod kapotou se pak skrývá 130 benzinových koní
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 8 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 11 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva