Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru

Na příští rok plánovaná modernizace evropského bestselleru přinese velké změny v interiéru a pod kapotou, kde se má objevit nová verze platformy MQB.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru

30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na příští rok plánovaná modernizace evropského bestselleru přinese velké změny v interiéru a pod kapotou, kde se má objevit nová verze platformy MQB.

Sedmá generace Volkswagenu Golf se světu oficiálně představila na autosalonu v Paříži v roce 2012. Podle běžných zvyklostí indicií by se tak příští rok měl dočkat faceliftu, ten však nedorazí. Místo něj německá značka naznačuje, že přijde s něčím větším. Nemělo by tedy jít o modernizaci stávající generace, ale spíše nástupce, tedy Golf s pořadovým číslem 8. To je možná na první pohled na hlavu postavená myšlenka, nicméně s připomenutím plánovaných pětiletých životních cyklů Volkswagenu začíná dávat větší smysl. Zvláště, pokud by novinka šla do prodeje až přespříští rok.

Nakolik se výše zmíněné dohady potvrdí či budou vyvráceny, to zjistíme v příštích měsících. Ať však již půjde o facelift nebo slovy Volkswagenu „zcela novou generaci“, jisté je, že se dočkáme zásadních změn hlavně v interiéru a pod kapotou. V kabině by přitom mělo dorazit jen nezbytné množství tlačítek, neboť valnou většinu funkcí budou mít na starosti dotykové displeje inspirované konceptem Golf R Touch. Mimo to dorazí s vyššími úrovněmi výbavy virtuální přístrojový štít, se kterým jako první přišlo Audi a který ozdobil rovněž nový Passat.

V rámci techniky lze ve světle stávajícího dieselového skandálu očekávat především důraz na benzinové pohonné jednotky, které se dočkají 48voltového elektrického okruhu a tedy hybridní techniky. Ta ovšem nebude spoléhat na elektromotor, místo toho dorazí zvětšený startér/generátor, který bude skrze řemen propojen s řemenicí klikové hřídele. Energii získávanou při brzdění přitom bude extrahovat ze standardních olověných elektrolytických baterií.

Kromě pomocné ruky, kterou bude startér/generátor podávat pohonné jednotce zejména při rozjezdech, lze navíc celý proces při zpomalování obrátit a tedy baterie opětovně doplňovat rychleji než běžným způsobem. Mimo to systém má napájet také malý elektromotor, který bude roztáčet kompresor přeplňovaných jednotek. Nebude tedy nutné čekat na recirkulaci výfukových plynů, pročež spalovací motory budou zabírat i v nízkých otáčkách.

Výkon 48voltových hybridních agregátů prozatím není znám, nicméně v případě spotřeby by se Volkswagen chtěl u litrového tříválce dostat na 4,7 l/100 km. Této žíznivosti navíc nemá být dosaženo pouze v laboratořích, ale také ve skutečném světě. Zda však jde o marketingové prohlášení či realitu, to je zatím nejisté. Rozhodně však prý máme počítat s cenou srovnatelnou s diesely, neboť užit nebude ani elektromotor, ani lithium-iontové baterie.

Vyjma této modernizace se nový/faceliftovaný Golf dočká také přepracované platformy MQB, kdy cílem je snaha o ponížení nákladů. Podle mnohých kritiků z automobilového segmentu totiž Volkswagen původní verzi zbytečně přetechnizoval, což vedlo ke snižování zisku. Více bychom se mohli dozvědět již příští měsíc, kdy dojde v Düsseldorfu ke shledání mnoha automobilových výrobců a dodavatelů komponentů spojených právě s 48voltovými hybridy.


Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 1 - VW Golf 2016 facelift render 01Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 2 - VW Golf 2016 facelift render 02
Neoficiální ilustrace naznačují, že zvenčí se modernizovaný VW Golf změní jen nepatrně...

Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 3 - VW Golf R Touch prvni sada 05Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 4 - VW Golf R Touch prvni sada 06Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 5 - VW Golf R Touch prvni sada 07Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 6 - VW Golf R Touch prvni sada 08Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 7 - VW Golf R Touch prvni sada 09Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 8 - VW Golf R Touch prvni sada 10Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 9 - VW Golf R Touch prvni sada 11Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 10 - VW Golf R Touch prvni sada 12Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 11 - VW Golf R Touch prvni sada 13Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 12 - VW Golf R Touch prvni sada 14Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 13 - VW Golf R Touch prvni sada 15Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru - 14 - VW Golf R Touch prvni sada 16
...více novinek je třeba očekávat pod kapotou či v interiéru, jenž bude ovlivněn konceptem Golf R Touch

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.