Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný Moskvič se poprvé ukázal naživo, z pojetí jeho přídě jde snad až trochu strach
6.8.2024 | Petr Prokopec
Je to největší a nejvýše postavený model znovuzrozené ruské značky, který na palubě nabídne místo až pro sedm pasažérů. O jeho úspěchu rozhodnou hlavně ceny, originální provedení pro Čínu drahé není.
Na znovuzrození značky Moskvič došlo teprve před dvěma lety. Tradiční ruská automobilka od té doby jede ve vysokém tempu, neboť letos se pochlubila svým už třetím modelem, velkým SUV zvaným 8. To je nicméně stejně jako dosavadní portfolio složené z menšího SUV (Moskvič 3) a sedanu (Moskvič 6) založeno na čínském originálu. Konkrétně jde o JAC Sehol X8 Plus, který se ve své domovině ukázal v původní verzi již v roce 2020. Dvě léta na to debutovala jeho luxusně pojatá verze, a právě ta míří do Ruska s novým logem a dílčími úpravami.
Velké SUV se aktuálně ukázalo na výstavě s bizarním jménem „Teritorium budoucnosti: Moskva 2030”, kde jej veřejnost mohla vidět i jinak než jen na fotografiích. Design na živých fotkách nevypadá nezajímavě, hlavně odvážně pojatá příď auta snad až trochu nahání strach.
S výrobou a prodejem se začne ještě letos, ceny však zatím zveřejněny nebyly. Ty budou pro úspěch vozu rozhodující, a kdyby startovaly na úrovni čínského originálu (99 800 CNY, tedy asi 323 tisíc Kč), byl by z novinky jistě hit. Něco takového se ale nestane, neboť do Ruska míří jen výše postavené varianty. Nepředpokládáme tedy, že by auto stálo méně než asi dvojnásobek základní ceny v Číně.
Rusové nicméně mohou počítat aspoň s tím, že čím větší zájem o auto budou mít, tím méně peněz za 4 824 milimetrů dlouhé SUV s rozvorem 2 830 mm nakonec zaplatí. Moskvič totiž právě poptávkou podmiňuje míru lokální výroby, která ceny pošle dolů. Protože ale Moskvič 8 bude tvořit vrchol nabídky značky, nedá se očekávat, že prodeje budou dechberoucí.
Velmi pravděpodobně proto bude zopakován stejný postup, na jaký došlo u jeho sourozenců - ti svou dráhu v Rusku započali ve formě několika modulů, jejichž výroba proběhla v Číně, zatímco u Moskvy došlo jen na finální montáž. V případě Moskviče 3 ale Rusové v mezičase postoupili dál, nyní již mají pod palcem téměř kompletní výrobní cyklus včetně lisování a lakování karoserií.
Stejně jako menší SUV bude i to větší používat jediný motor, a sice přeplňovanou jedna-pětku. Její výkon však vzrostl ze 150 na 174 koní. Protože nicméně na druhé straně rovnice spočívá zhruba 1 700 kilo, nedá se očekávat lepší než dostačující dynamika. Spíše než to chce Moskvič 8 zaujmout praktičností. Standardně proto počítá se třemi řadami sedadel pro až sedm cestujících, při sklopení těch dvou zadních pak zvládne pobrat až 2 153 litrů nákladu. S 58litrovou nádrží jej pak zvládne odvézt i poměrně daleko.
Ve srovnání s čínským originálem je verze od Moskviče o 10 koní slabší, přičemž tento rozdíl jde na konto benzinu s méně oktany, který se v Rusku prodává nejvíc. V případě zbytku techniky tu ovšem už máme shodu, pohonná jednotka je tak propojena jen s pohonem předních kol, a to skrze sedmistupňový automat. Hybridní provedení, které se v Číně ukázalo teprve nedávno, zatím v Rusku k dispozici nebude. Víc o možném úspěchu novinky řeknou až ceny, odhaleny musí být během následujících týdnů.


Moskvič 8 za sebou má výstavní premiéru, ... Foto: Moskvič
...dosud byl znám jen z oficiálních snímků. Foto: Moskvič
Zdroj: Moskvič
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 7 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 8 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 10 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 11 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva