Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinami | Petr Miler
Touto dobou už měl být u dealerů, začátek prodejů byl ale nakonec odložen. Nyní se máme konečně nacházet jen týdny od chvíle, kdy jej bude možné reálně koupit jako to nejlepší od tradiční značky aut aktuálně poněkud netradičního původu.
Rusové měli s návratem značky Moskvič velké plány a rychle se chtěli dostat na úroveň stovek tisíc prodaných aut ročně. Ukázalo se to jako nereálné a loni byli nakonec rádi, když se dostali na víc než 23 tisíc ročních prodejů, což pro ně znamenalo skoro 78% meziroční nárůst. Dynamika je pozitivní, nominálně ale prodaných aut pořád není mnoho.
Touha posunout se ale Moskvič neopouští, a tak dál rozšiřuje nabídku všemi směry. Jeho nejnovější želízko v ohni posouvá značku do historicky nejvyšších sfér, neboť jde o velké a poměrně noblesně pojaté SUV až pro sedm cestujících. A asi si na něj vzpomenete, poprvé se představilo už loni v dubnu pod prostým označením 8.
Automobilka jej chtěla původně začít ve velkém vyrábět a prodávat už na přelomu léta a podzimu, to se ale nakonec nestalo. Auto pak mělo k dealerům zamířit na podzim, jak ale podotýká Gazeta, nakonec se to nestalo. Až nyní portál Čínská auta s odkazem na prodejce značky informuje, že reálně na start prodejů dojde až letos na jaře. Oficiálně zatím automobilka o tomto vývoji mlčí, šéf petrohradského dealerství Wagner-Auto ale potvrzuje, že „osmička” skutečně míří k prodejcům a měla by být fakticky k dispozici v průběhu dubna.
Než se dostaneme k dalším informacím, zrekapitulujme si finální specifikace, které potvrdila sama automobilky. Víme tedy, že velké, rovných 4 824 milimetrů dlouhé SUV bude mít pod kapotou přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec, s výkonem maximálně 174 koní. Toto stádo pak dostane na povel sedmistupňový automat, který bude zaměstnávat pouze přední kola. Pohon 4x4 nicméně nebude k dispozici ani za příplatek, což může být zrovna v Rusku pro jeho oblibu limitující.
Auto bude zpočátku k dispozici pouze v sedmimístné konfiguraci interiéru, navíc našlapané výbavou. V té nebude chybět 12,3palcový digitální přístrojový štít, sada kamer či multimédia s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. S vyššími úrovněmi výbavy pak dorazí i dvoubarevné kožené čalounění. Absenci pohonu 4x4 pak má částečně kompenzovat volba jízdních režimů včetně terénních specialit.
Ceny jsme dosud znali jen ty čínské, kde se prodává JAC X8 Plus, který se stal pro Moskvič 8 základem. V konfiguracích podobných těm ruským tam stojí okolo 139 800 CNY, tedy asi 440 tisíc Kč, což by byla na takové auto velmi sympatická cena. V Rusku ale bývají čínská auta dražší, ať už si říkají jakkoli, a tak se „osmička” má zatím prodávat v několika málo blízkých konfiguracích za sumy mezi 2,8 a 3 miliony rublů - to je asi 750 až 800 tisíc Kč. Dodejme, že to nejsou oficiální informace, ale znějí realisticky.
Malé peníze za to rozhodně nejsou, pokud ale uvážíme, že jde o vůz větší, silnější a vybavenější než základní Škoda Kodiaq, která dnes stojí v Česku nejméně poněkud absurdních 995 tisíc korun, i když s ní nedostanete prakticky nic, je to vlastně docela láce. Není divu, že Moskvič očekává, že půjde po menším SUV 3 o jeho druhý nejprodávanější vůz - jestli se to ovšem skutečně stane, ukáže jen čas.









Moskvič 8 se začne oficiálně prodávat během následujících týdnů. A nezdá se, že by neměl šanci uspět tak, jak si Rusové malují, byť jejich optimismus zatím realitu dalece překonává. Foto: Moskvič
Zdroje: Gazeta, Čínská auta, Moskvič
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva