Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Scirocco R nabídne přes 300 koní, nejdříve dorazí v roce 2017
31.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model dostane komponenty osmé generace Volkswagenu Golf, výkonnější motory i design kupé. To ale až po faceliftu stávající verze.
Novodobý Volkswagen Scirocco nepatří zrovna mezi nejúspěšnější modely německé automobilky. Celá řada lidí jej totiž bere, a nemýlí se, za modifikovaný Golf, který je jen více show na úkor praktičnosti. Nová generace by však toto renomé měla změnit, neboť v rámci designu bude více připomínat kupé než karoserii typu shooting brake. Na první pohled tak bude působit jako samostatný model, i když v rámci techniky daleko od dárcovského Golfu nezajde.
S ohledem na příchod novinky nejdříve v roce 2017 je přitom nad slunce jasné, že příští Scirocco již bude vycházet z Golfu osmé generace. Ta se na trh dostane jen krátce předtím, přičemž opět lze spíše než revoluci očekávat další evoluci stávající techniky. Koneckonců, do platformy MQB investoval koncern velké finance a proto ji po pár letech rozhodně neopustí. Spíše jen sáhne k modernizaci, očekávat lze i příchod většího množství odlehčených komponentů.
Vraťme se ale zpátky k Volkswagenu Scirocco, pod jehož kapotou bychom měli najít výkonnější motory. Základní čtyřválec 1,4 TSI by měl produkovat 125 koní, 1,8litrový agregát vymáčkne 180 koní. Přeplňovaný benzinový dvoulitr by měl nabízet 230 koní a 370 Nm točivého momentu. Výkon ovšem naroste i dieselovým modelům, u nichž lze očekávat 150 nebo 184 koní.
Všechny motory budou plnit emisní normy Euro 6, což platí také o vrcholném modelu R. Ten se rovněž spolehne na motor 2,0 TSI, naladěn však bude na minimálně 300 koní. Stovku tak „Šíro“ zvládne za nějakých 4,5 sekundy, jeho rozlet však tradičně zbrzdí omezovač na hodnotě 250 km/h.
Dříve, než na trh přijde nový Golf a po něm i Scirocco, dostane facelift stávající generace. Očekávat jej prý máme příští rok v Ženevě nebo v Pekingu, do prodeje pak zřejmě půjde v létě za nepříliš změněnou cenu. Jsme přitom opravdu zvědavi, jak značka navýší jeho lehce upadající přitažlivost.









Příští generace Volkswagenu Scirocco má vypadat více jako kupé. Ve verzi R pak pod kapotou nabídne přes 300 koní
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva