Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Tucson skutečně dostal neviditelná světla, Hyundai je ukázalo na fotkách z testů
9.9.2020 | Petr Miler
Svérázný designový nápad spoluautora první Octavie a jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů posledních dekád se dočkal naplnění. Nový Tucson s ním zkusí zaujmout celý svět, Evropu nevyjímaje.
Když Luc Donkerwolke před více jak třemi léty řekl, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí si klepali na čelo. Něco takového přece není možné, ani ve vizuální rovině, však auto bez světel by vypadalo jako člověk bez očí. Jenže ono to možné je - stejně jako auta přichází i větší či menší části masek chladičů, které se stávají částečně či zcela zbytnými, mohou přijít i o viditelná světla nebo jakýkoli jiný prvek, který dnes považujeme za neodmyslitelný.
Donkerwolke se tedy hned začal činit a jednom z konceptů ukázal, jak by takové řešení mohlo vypadat. Vůz dostal v podstatě větší „pseudomasku” chladiče, z níž větší část byla jen pro parádu a menší části sloužila pro přívod chladícího vzduchu nebo svícení. Jak? V podstatě umístěním malých zdrojů světel do některých z otvorů, dnešní technika něco takového s přehledem umožňuje.
I když belgické designové eso v mezičase Hyundai z osobních důvodů opustilo, jeho odkaz žije dál, jak sami Korejci naznačili minulý týden. Teď ukázali ještě víc, když zveřejnili jakési oficiální špionážní fotky z testování nového Tucsonu, na nichž je nové řešení přídě velmi dobře patrné. Dojem bude částečně mást maskování, ale stejně - rozeznat, co vlastně na přídi svítí co ne, je skoro nemožné.
Jak moc se vám takové řešení líbí, posuďte sami, každopádně je ale neotřelé. Hyundai k fotkám dodává, že nový Tucson byl otestován od A do Z v chladných i horkých oblastech, na silnici i na Nürburgingu a také na v Alpách (konkrétně na Grossglockneru) při simulovaném tahání maximálně těžkého přívěsu. A měl by tedy nabídnout výjimečnou trvanlivost a odolnost. Těmto prohlášením nastaví zrcadlo až delší časový horizont, samotné designové řešení novinky ale budeme moci spatřit už za necelý týden, 15. září. Tedy, pokud se díky nějakému úniku neprovalí kompletní design vozu dříve.
Hyundai se pochlubilo tím, jak vyvíjelo a testovalo nový Tucson, nás ale nejvíce zajímá jeho novátorské řešení zejména předních světel. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis