Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Touareg je venku jako vlajková loď VW. Jeho interiér je prý totální revoluce
23.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi očekávané německé SUV se dnes představilo v plné parádě. Chce zaujmout nejen svou faktickou podstatou, ale i vzhledem, zvenčí i zevnitř.
Již více než rok utekl od chvíle, kdy se špionážním fotografům povedlo nachytat třetí generaci Volkswagenu Touareg s minimem maskování. Od té doby se německé SUV ukázalo na veřejnosti ještě párkrát, samotná automobilka pak neopomněla ani na částečně zakamuflované „přilévání oleje do ohně“. Jak jsme tedy mohli už v průběhu tohoto týdne konstatovat, odhalena byla prakticky veškerá tajemství a s oficiální prezentací naplánovanou na dnešní den nemohl být spojen žádný šok. To ale neznamená, že bychom ji chtěli ignorovat.
Touareg je zkrátka venku a po stránce venkovní je přesně takový, jak jste čekali. Na poměr Volkswagenu jde o vcelku radikální počin, vůz totiž dostal do vínku ostré a agresivní rysy. Dominantní je přitom čelní maska inspirovaná modelem Arteon, na kterou přímo navazují světlomety. Značka přitom na každé straně použila 128 diod, jenž lze ovládat nezávisle a které prý dovedou i z nejtemnější noci vytvořit jasný den.
Novinka stojí stejně jako ostatní velká koncernová SUV na platformě MLB Evo, což jí umožnilo patřičně přerůst své předchůdce. Ve srovnání s minulou generací je tak při délce 4 878 milimetrů o 77 mm delší, zároveň je ovšem také o 44 mm širší (1 984 mm) a sedí o 7 mm níže (s výškou 1 702 mm). Tento posun se projevil i zvětšením zavazadlového prostoru, který při vzpřímených zadních sedadlech pobere 810 litrů místo 697.
Ač je ovšem nový Touareg větší než druhá generace, hmotnost poklesla o citelných 106 kilogramů. Zásluhu na tom nese nový mix materiálů, který se ze 48 procent skládá z hliníku, zatímco zbytek tvoří „vysoce technická ocel“. Co přesně si přitom pod tímto označením představit, není jisté. Velmi pravděpodobně však VW dosáhl dalším vývojem větší tuhosti, zatímco samotná masa zamířila dolů.
Ještě než se přesuneme do interiéru, lze zmínit, že na bocích se vůz pyšní malým zafixovaným neotvíratelným oknem u čelního sloupku. Tento prvek má přitom zvýraznit nárůst rozměrů, kvůli kterým ostatně došlo také ke změnám v nabídce kol. Základem totiž již nejsou lité sedmnáctky, nýbrž o palec větší osmnáctky. U vyšších úrovní výbavy pak budou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky.
Podle designéra značky Klause Bischoff má nová generace disponovat „silnou osobností“, mimo to pak s ní lze spojovat pojmy jako „útlost, svalnatost nebo atletičnost“. V zadní části pak má Touareg působit pomalu jako malé umělecké dílo, zrovna tyto partie ale shledáváme poněkud nevýraznými. I když je patrné, že veškeré linie - včetně té světelné - vůz opticky rozšiřují.
Interiér Bischoff pro změnu označuje za „totální revoluci”. Přijde nám to trochu přehnané, určitě ale zaujme dvojicí digitálních displejů, které jsou navíc usazeny do jediného panelu, jenž má navodit dojem celistvé 23palcové obrazovky. Přístrojový štít přitom počítá s 12palcovým provedením, středový monitor pak dokonce s 15palcovým. Jde přitom o premiéru v rámci Volkswagenu, přičemž podobnou kabinu by při faceliftu mohl dostat i Arteon.
Pokud jste přitom fanoušci různých elektronických hračiček a asistenčních systémů, bude pro vás nový Touareg to pravé ořechové. V případě zadní nápravy lze totiž počítat s natáčením kol, mimo to pak nechybí ani systém nočního vidění. Za příplatek přitom bude možné získat vzduchový podvozek, který bude spárován s elektronickou kontrolou adaptivních tlumičů.
Dále lze zmínit třeba vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, která se budou moci pochlubit masážním strojkem, stejně jako čtyřzónovou klimatizaci nebo audio systém Dynaudio se 14 reproduktory a hudebním výkonem 730 wattů. Nad vším pak trůní největší panoramatická střecha, kterou Volkswagen v současnosti nabízí a jenž má jen stvrdit, že vůz je pro značku vrcholem.
Ve finále pak zmíníme selekci pohonných jednotek, jenž v prvé fázi počítá pouze s třílitrovým turbodieselem. Ten bude k mání s 231 nebo 286 koňmi, přičemž v obou případech dorazí také automatická převodovka a pohon všech čtyř kol. Se stejnou konfigurací pak počítá i další šestiválec, a sice benzinový třílitr. Jeho 340 koní ale bude k mání až od letošního podzimu.
Do budoucna se pak stoprocentně počítá s příchodem čtyřlitrového osmiválcového turbodieselu s 421 koňmi, který na evropských trzích a v Číně doprovodí plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 367 koní. Dále pak spekulace zmiňují ještě ostré provedení R, které by nejspíše dostalo 2,9litrové šestiválcové twin-turbo a minimálně 450 koní. To už je ale opravdu jen spekulace...
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Touareg 2018



















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva