Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem
31.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropské Mondeo se má od americké verze lišit, oproti předchůdci pak dorazí s nižší cenou. A vůbec poprvé také s pohonem všech kol.
Bývaly doby, kdy Ford Mondeo byl považován v rámci své třídy za řidičský etalon.Ten čas ovšem již dávno pominul, neboť s příchodem čtvrté generace modrý ovál vsadil na změkčený podvozek a poněkud rozbředlý projev. Zpočátku však stále ještě bylo možné sáhnout alespoň po 2,5litrovém pětiválci s výkonem 220 koní, který sice charakter auta jako takového neměnil, alespoň svým výkonem ale úsměv na tváři vykouzlit dovedl. Poté se však Ford rozhodl, že skupina nadšených motoristů je mezi jeho zákazníky už příliš malá a že mnohem lépe se Mondeo bude prodávat s požehnáním Bruselu. Pětiválec se tak stal součástí dějin, stejně jako zbytky zaměření na řidiče. Tím ovšem duchovní odkaz originálu ještě zašlapán nebyl. Daný krok totiž udělá až generace pátá, která by se na podzim měla konečně dostat do Evropy. Ovšem pouze jako liftback, na kombík si totiž budeme muset počkat až do příštího roku.
Starý kontinent tak bude mít oproti Americe, kde se Mondeo představilo na detroitském autosalonu již v roce 2012, necelé tři, respektive více než tři roky zpoždění. Je tak otázkou, zda nakonec rovnou nedostaneme určitou formu faceliftu. Přece jen, některé komponenty by již mohly být považovány za pomalu archaické. Mark Ovenden, šéf britského zastoupení, ovšem naznačil, že v mnoha ohledech se evropská verze bude od té americké lišit.
Nic konkrétního však již Ovenden nedodal, stejně jako se nevyjádřil na téma modernizace. Dodal ovšem, že dočkat bychom se měli nižší ceny. A pokud si přitom uvědomíme, že stávající model stál v době příchodu na trh lehce přes 500 0000 Kč, pak by nová generace mohla startovat pod půlmilionem korun. To má ovšem opodstatnění také v degradaci motorovém prostoru, na kterou jsme naráželi v úvodu.
Nové Mondeo, které při délce 4 869 mm, šířce 1 852 mm a výšce 1 476 mm rozhodně nemůžeme považovat za drobka, totiž budou pohánět jen maloobjemové agregáty. Přičemž nejde pouze o 1,5litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 150 koní, ale především o litrový tříválec. Tedy pohonnou jednotku, která sice srazí papírovou spotřebu na minimum, ale zároveň spolehlivě zlikviduje veškeré jízdní ambice.
Mimo to pak můžeme očekávat příchod čtyřválce 1,6 EcoBoost (160 koní) či dvoulitrové benzinové jednotky, zatímco v rámci dieselů dorazí motory 1,5 TDCi a 2,0 TDCi. Chybět ovšem nebudou ani dvě hybridní provedení (Mondeo Hybrid a Mondeo Energi neboli plug-in hybrid), které spřáhnou benzinový dvoulitr s elektromotorem.
Celkový výkon této soustavy by měl činit 190 koní, přičemž stovku by Mondeo v hybridním režimu mělo zvládat za 8,5 sekundy. Čistě na elektřinu pak má ujet 32 kilometrů, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,3 litru na 100 kilometrů, dozajista s pomocí amperovských triků. Pro západní Evropu pak bude podstatná výše emisí CO2, jež má činit pouze 99 g/km.
K dispozici pak budou celému portfoliu šestistupňové převodovky, kdy standardem se stane manuál, zatímco za dvouspojkový automat Powershift bude třeba připlatit. Dorazit pak má i ryze automatická převodovka, se kterou bude spojen dieselový motor a vůbec poprvé v historii modelu také pohon všech kol. Teď už jen, abychom se jich skutečně dočkali.
Ford Mondeo dorazí i ve verzi Vignale, která bude cílit na majetnější klientelu a bude jakýmsi protipólem levnější základní verzi
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie