Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový šéf Alfy odhalil, jak ji chce zachránit před pádem na úplné dno, hodně riskuje
21.9.2021 | Petr Prokopec
Alfa v posledních letech jen padá ke dnu a popravdě řečeno už jsme ani čekali, že se ji někdo pokusí křísit. Záměry Jeana-Philippa Imparata jsou nám blízké, většina trhu se nám ale zdá být jinde.
Automobilová branže prošla za posledních pár dekád zásadní proměnou. Na mysli teď nemáme ani tak elektrifikaci, ta je stále v plenkách, ale spíše posun, jakým prošly palubní systémy aut. Ještě na počátku milénia jste se u většiny značek dočkali maximálně tak malého digitálního displeje, na kterém se ukazoval stav najetých kilometrů, průměrná a dlouhodobá spotřeba a tím to obvykle haslo. Více jste ostatně vědět ani nepotřebovali.
Pokud tehdejší stav porovnáte s tím současným, nebudete se divit tomu, že moderním autům se přezdívá počítače na kolech. Něco takového se ovšem nelíbí novému šéfovi Alfy Romeo. Jean-Philippe Imparato totiž nově uvedl: „Řidič má být v centru veškerého dění a obklopen by měl být co nejmenším počtem obrazovek. Neprodávám iPad, okolo kterého je postavené nějaké auto, prodávám Alfu Romeo.“
To jsou na dnešní dobu velmi odvážná slova, která jsou nám vlastně docela blízká. Bude z nich ale něco víc než jen slova? Je třeba si uvědomit, že automobilová branže prošla výše popsanými změnami a nepřestává se dál vyvíjet stejný směrem. Dnes mnozí řidiči ani nesoupeří v počtu koní pod kapotou, místo toho jeden druhého trumfují pomocí elektronických vychytávek. Možná to nejsou kupci toho, co chce Imparato prodávat, zrovna oslovovat nadšence ale Alfa dál nemá problém. Její ostré modely QV jsou relativně úspěšné jak mezi sedany, tak mezi SUV, potíž je v tom, že ostatní verze nekupuje téměř nikdo. A oslovit tyto lidi řidičským zážitkem... Bude to těžké.
Mimo to nesmíme zapomenout, jakým směrem Alfa Romeo míří. Italská automobilka chce od roku 2027 být plně elektrická, což ovšem znamená, že bude mít ještě větší problém se na tomto poli odlišit. Elektrický pohon ve vás dokáže rozdmýchat emoce při několika prvních rozjezdech, poté se však stane spíše nudným. Navíc lidé kupující elektromobily často touží po co největším množství digitálních obrazovek a elektronických hračkách, stačí se podívat na kupce Tesel. Prodat moderní vůz, který nejde s dobou, bude znovu složité.
Jsme tedy zvědavi, jak Italové se svým podivně namixovaným přístupem dopadnou. Prvním náznakem pak budou prodeje nového SUV Tonale, které již mělo být odhaleno. Imparato ovšem premiéru o čtvrt roku zdržel, neboť nebyl spokojen s projevem plug-in hybridního ústrojí. Uvidíme, zda se za ty tři měsíce něco změní - aby to nakonec nebyl šéf značky...
Jean-Philippe Imparato je nadšenec, i proto zamířil do vedení Alfy Romeo. Ovšem máme takový pocit, že jeho snaha jít proti proudu bude odměněna maximálně tak ještě nižšími prodeji. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Caradisiac
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před hodinou - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 3 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 4 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 6 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva