Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Seat Leon 2013: známe všechny české ceny, základ stojí jen 299 900 Kč
6.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V základu dostanete mimo motor 1,2 TSI s 86 koňmi třeba bezpečnostní prvky, palubní počítač či 15palcová kola. Za audio je ale už třeba připlatit.
Tak tomu říkáme pořádná rána. Naše informace z minulého týdne se ukázala být naprosto přesnou a Seat začne nový Leon na českém trhu skutečně prodávat za ceny začínající na částce nižší než 300 tisíc Kč. Tohle nepotěší nejen korejské konkurenty, ale třeba ani Škodu Rapid - český liftback se stejným motorem totiž vychází na domácím trhu jen o 10 000 Kč levněji než nový Seat Leon.
Španělské lvíče přitom stejně jako nový VW Golf nebo Audi A3 používá mnohem modernější techniku včetně platformy MQB. Boj o zákazníka uvnitř koncernu Volkswagen za tím ale nehledejte, např. v sousedním Německu stojí nejlevnější novinka ze španělské stáje 15 390 Eur (cca 385 000 Kč). Místo toho je potřeba očekávat výbavu oholenou skutečně až na kost.
Základní model Basis tak nabídne bezpečnostní prvky jako ABS, ESP a ASR nebo čelní, boční, hlavové a kolenní (u řidiče) airbagy, moc luxusu na jeho palubě ovšem nehledejte. Standardem je palubní počítač, úchyty ISOfix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo 15palcová plechová kola, tím ale výčet prakticky končí. Klimatizace nebo audiosystém totiž přicházejí až ve výbavě Reference, která ale s tímtéž 1,2litrovým benzinovým motorem o výkonu 86 koní není o mnoho dražší - startuje na sumě 315 900 Kč.
Na této úrovni již můžete volit také čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 105 koní (za 335 900 Kč), k dispozici je ovšem také 1,6litrový turbodiesel. Se silou 90 koní vás bude stát 375 900 Kč, za dalších 15 koní navíc si musíte připlatit 20 000 Kč. Pokaždé je však k dispozici jen manuální převodovka, automat DSG je k mání až od výbavy Style. Dopřát si s ním můžete ovšem jen modely 1,2 TSI (za 430 900 Kč) a 1,6 TDI (za 490 900 Kč) s vyšším výkonem.
Kromě těchto pohonných jednotek se v nabídce objevuje také motor 1,4 TSI, který za 405 900 Kč nabízí 122 koní mířící na přední 16palcová litá kola. Mimo to výbava Style zahrnuje lepší audio systém s pětipalcovým barevným displejem, tempomat, kožené obšití volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy, elektronický diferenciál XDS nebo asistent rozjezdu do kopce.
Vrcholem nabídky je Seat Leon ve verzi FR, který je za 430 900 Kč taktéž k mání se čtyřválcem 1,4 TSI (test právě tohoto modelu pro vás už připravujeme). Dopřát si ale můžete také turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 150 koní s manuálem (510 900 Kč) či převodovkou DSG (555 900 Kč). Vrcholem celé řady (ne cenovým) je motor 1,8 TSI, jehož 180 koní přenáší pouze automat. Nejsilnější turbodiesel o výkonu 184 koní u nás k mání není a nebude.
K výše zmíněným prvkům přitom výbava FR přidává 17palcová litá kola, sportovní podvozek, sportovně tvarovaná sedadla čalouněná látkou a kůží, sportovní volant či dvojitou chromovou koncovku výfuku. K mání je také Seat Drive profile, čili individuální nastavení odezvy řízení a plynulého pedálu, či ambientní osvětlení interiéru.
Obsáhlý je i seznam příplatkové výbavy, kde nechybí 18palcová kola, navigace, parkovací senzory, panoramatická střecha nebo celá řada metalických laků a paketů. Podrobně vám je představí kompletní český ceník, který si můžete stáhnout z oficiálních stránek Seatu (PDF 861 kB).
Nový Seat Leon vstupuje na český trh s cenou 299 900 Kč, je tak jen o trochu dražší než Škoda Rapid nebo sesterské Toledo, přitom je o půl třídy výše
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel