Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Seat Leon 2013: známe všechny české ceny, základ stojí jen 299 900 Kč
6.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V základu dostanete mimo motor 1,2 TSI s 86 koňmi třeba bezpečnostní prvky, palubní počítač či 15palcová kola. Za audio je ale už třeba připlatit.
Tak tomu říkáme pořádná rána. Naše informace z minulého týdne se ukázala být naprosto přesnou a Seat začne nový Leon na českém trhu skutečně prodávat za ceny začínající na částce nižší než 300 tisíc Kč. Tohle nepotěší nejen korejské konkurenty, ale třeba ani Škodu Rapid - český liftback se stejným motorem totiž vychází na domácím trhu jen o 10 000 Kč levněji než nový Seat Leon.
Španělské lvíče přitom stejně jako nový VW Golf nebo Audi A3 používá mnohem modernější techniku včetně platformy MQB. Boj o zákazníka uvnitř koncernu Volkswagen za tím ale nehledejte, např. v sousedním Německu stojí nejlevnější novinka ze španělské stáje 15 390 Eur (cca 385 000 Kč). Místo toho je potřeba očekávat výbavu oholenou skutečně až na kost.
Základní model Basis tak nabídne bezpečnostní prvky jako ABS, ESP a ASR nebo čelní, boční, hlavové a kolenní (u řidiče) airbagy, moc luxusu na jeho palubě ovšem nehledejte. Standardem je palubní počítač, úchyty ISOfix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo 15palcová plechová kola, tím ale výčet prakticky končí. Klimatizace nebo audiosystém totiž přicházejí až ve výbavě Reference, která ale s tímtéž 1,2litrovým benzinovým motorem o výkonu 86 koní není o mnoho dražší - startuje na sumě 315 900 Kč.
Na této úrovni již můžete volit také čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 105 koní (za 335 900 Kč), k dispozici je ovšem také 1,6litrový turbodiesel. Se silou 90 koní vás bude stát 375 900 Kč, za dalších 15 koní navíc si musíte připlatit 20 000 Kč. Pokaždé je však k dispozici jen manuální převodovka, automat DSG je k mání až od výbavy Style. Dopřát si s ním můžete ovšem jen modely 1,2 TSI (za 430 900 Kč) a 1,6 TDI (za 490 900 Kč) s vyšším výkonem.
Kromě těchto pohonných jednotek se v nabídce objevuje také motor 1,4 TSI, který za 405 900 Kč nabízí 122 koní mířící na přední 16palcová litá kola. Mimo to výbava Style zahrnuje lepší audio systém s pětipalcovým barevným displejem, tempomat, kožené obšití volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy, elektronický diferenciál XDS nebo asistent rozjezdu do kopce.
Vrcholem nabídky je Seat Leon ve verzi FR, který je za 430 900 Kč taktéž k mání se čtyřválcem 1,4 TSI (test právě tohoto modelu pro vás už připravujeme). Dopřát si ale můžete také turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 150 koní s manuálem (510 900 Kč) či převodovkou DSG (555 900 Kč). Vrcholem celé řady (ne cenovým) je motor 1,8 TSI, jehož 180 koní přenáší pouze automat. Nejsilnější turbodiesel o výkonu 184 koní u nás k mání není a nebude.
K výše zmíněným prvkům přitom výbava FR přidává 17palcová litá kola, sportovní podvozek, sportovně tvarovaná sedadla čalouněná látkou a kůží, sportovní volant či dvojitou chromovou koncovku výfuku. K mání je také Seat Drive profile, čili individuální nastavení odezvy řízení a plynulého pedálu, či ambientní osvětlení interiéru.
Obsáhlý je i seznam příplatkové výbavy, kde nechybí 18palcová kola, navigace, parkovací senzory, panoramatická střecha nebo celá řada metalických laků a paketů. Podrobně vám je představí kompletní český ceník, který si můžete stáhnout z oficiálních stránek Seatu (PDF 861 kB).
Nový Seat Leon vstupuje na český trh s cenou 299 900 Kč, je tak jen o trochu dražší než Škoda Rapid nebo sesterské Toledo, přitom je o půl třídy výše
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva