Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Seat Ibiza oficiálně, detailně. Teď jde stejnou cestou, jako Fabie
31.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ibiza narostla o 87 milimetrů do šířky, má o 95 mm delší rozvor, celkově je však kratší a nižší. Pod kapotou má až 150 koní ze zcela nového motoru.
Na dnešní den španělská automobilka naplánovala slavnostní odhalení nové generace Seatu Ibiza. Její plány ovšem již ráno zhatil únik prvních oficiálních fotek, do pozdního večera pak nakonec nemusíme čekat ani na zbylé detaily. K dispozici již máme kompletní tiskovou zprávu, a tak si nový hatchback můžeme představit do posledního šroubku.
Začneme u platformy MQB A0, neboť nová Ibiza je vůbec prvním koncernovým vozem, který ji používá. Ve srovnání se stávajícím provedením je novinka o dva milimetry kratší a jeden nižší, na délku ji tedy naměříme 4 059 mm a na výšku 1 444 mm. Podstatnější je ovšem nárůst do šířky, kde má nyní vůz k dobru 87 milimetrů a celkově tedy měří 1 780 mm. Zásadně také narostl rozvor, mezi nápravami Ibiza narostla o 95 mm na 2 564 mm. Kromě toho byl ještě o 60 mm zvětšen rozchod kol vpředu a o 48 mm vzadu.
Nemusíme nejspíše ani dodávat, že výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.
Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod kapotu, kde bude zpočátku možné vybírat ze dvou benzinových a jednoho dieselového motoru. Prvním je litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní a zcela nový čtyřválec 1,5 TSI Evo, který bude disponovat 150 koňmi. Posledním pak 1,6 TDI - nakonec -, jež bude k mání ve třech naladěních s výkony 80, 95 a 115 koní.
Dá se samozřejmě předpokládat, že do budoucna bude nabídka členitější. V případě převodovek je přitom hraničním pásmem 95 koní, kdy pod touto hranicí je standardem pětistupňový, nad ní pak se šestistupňový manuál. Dále dorazí i sedmistupňový automat DSG, pohon předních kol je jako jediná volba.
Než zamíříme do interiéru, na chvíli se ještě vrátíme ke zmiňované platformě. V jejím případě narostl počet svařovacích bodů na čtyři tisíce, což přispělo k mnohem vyšší robustnosti i torzní tuhosti. Ta byla zvýšena o 30 procent, mimo to více komponentů používá technologii formování za tepla. Snížena tak mohla být hmotnost, byť její konkrétní hodnotu prozatím neznáme.
Seat ovšem dodává, že počítat lze s nižší spotřebou, zatímco kvalita jízdy, ovladatelnost a komfort zamířily vzhůru. Lepší výsledky Španělé hlásí také v rámci potlačení hluku a vibrací, ani zde ale nejsou k dispozici konkrétní data. Přesunout se tedy můžeme k výbavám, jejichž jednotlivá skladba a počet stupňů budou záviset vždy na konkrétním trhu. Dvě úrovně jsou však unifikované.
Prvním provedením, jež bude dostupné ve všech zemích, je Ibiza FR. Tato sportovní verze se od zbytku nabídky liší agresivněji stylizovanými nárazníky, kdy zadní zahrnuje i difuzor a dvojici koncovek výfuku. Dále nechybí černě lakované doplňky či tužší sportovní podvozek. Standardem je pak volič jízdních režimů s módy Comfort, Eco, Sport a Individual.
Druhou „univerzální“ výbavou je zcela nový stupeň Xcellence, který staví hlavně na komfortu. Také zde je přítomen volič jízdních režimů, celkově však bude podvozek nastaven měkčeji. Chybět nebude ani sada chromových doplňků exteriéru, zatímco uvnitř lze stejně jako v případě úrovně FR počítat s diodovým podsvícením v červené či bílé barvě.
Mimo tato specifika bude možné nový Seat Ibiza osadit multimediálními systémy s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Chybět nebude ani bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či příplatkový audio systém Beats se sedmi reproduktory a zesilovačem o výkonu až 300 wattů.
V rámci bezpečnosti lze zmínit přednárazový systém nebo adaptivní tempomat, z vyšších tříd si nová Ibiza přiváží plnohodnotné LEDkové světlomety. Ty se v tomto segmentu objevují vůbec poprvé, ve standardní výbavě je ale logicky nehledejte. To samé ostatně platí také o předních či zadních parkovacích senzorech a zpětné kameře, kterou lze spárovat s 8palcovým displejem.
Ve finále již lze dodat jen pár slůvek o designu, který rozhodně není originální. Seat chtěl pátou generaci hatchbacku Ibiza možná až příliš posunout směrem k modelu Leon, a proto jí obdařil prakticky stejným stylem. Na jednu stranu to na škodu není, na tu druhou ale postrádáme jistý charakter. Agresivitu však nikoliv, tu lze navíc umocnit litými koly o velikosti až 18 palců.
Výstavní premiéra je naplánována na březnovou Ženevu, prodej pak odstartuje ještě v prvním pololetí tohoto roku. Automobilka oproti minulosti bude nabízet pouze pětidveřovou karoserii, neboť jak dodává, vizuální agresivita pětidvířka je taková, že třídvířka nebylo potřeba.
První živé fotky zatím jen narychlo z mobilu, kvalitnější sadu s dalšími postřehy doplníme později
Seat Ibiza se prozatím ukázal ve sportovním provedení FR...
...a velmi pravděpodobně i ve zcela novém provedení Xcellence
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. A není to jen ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno se i vyplatí
před 2 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 3 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 5 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 6 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova