Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový ruský supersport je oficiálně venku, Rusové mu nakonec obstarali i „zakázaný” motor
24.11.2023 | Petr Prokopec
Konec spekulacím a únikům, tohle auto je skutečné a Rusové to s ním myslí smrtelně vážně. Nakonec není pokračováním Marussie, byť jeho karoserii navrhl bývalý designér této značky. Pod ní se pak skrývá desetiválec, k němuž se autoři vůbec neměli dostat.
Je vážně otázkou, v jakém stavu je dnes ruská ekonomika a jak moc na ni dopadají uvalené sankce. Dočkat se dnes můžete bezpočtu odpovědí v závislosti na tom, koho se budete ptát. Při pohledu na auto na auto na fotkách níže se ale opravdu nezdá, že by Rusové byli na kolenou a pomýšleli leda na to, co zítra budou jíst.
Jde totiž o supersportovní kupé, o kterém se nezmiňujeme poprvé. Projekt ruského závodníka Romana Rusinova byl dosud předmětem spekulací, nyní jde ale o oficiální záležitost směřující do sériové výroby. Ta by v případě závodní varianty GT2 měla odstartovat již v příštím roce, přičemž během dalších dvou let by měla dorazit druhá okruhová specifikace GT3. Poté se ale již nová značka Rossa bude věnovat silničnímu modelu. S jak velkou produkcí počítá, zatím nebylo oznámeno. Varianta GT2 by nicméně měla stát 500 000 Eur (cca 12,25 milionu korun), přičemž GT3 a civilní provedení budou ještě dražší.
Klientelu bude muset Rusinov hledat hlavně na domácím trhu, ony sankce jsou totiž obousměrné a nezakazují jen dovoz některých věcí z Ruska, ale i případný vývoz. Rusinova to ale zjevně moc netrápí a věří, že si domácím trhem a trhy zemí nezaujímajících k Rusku nepřátelské postoje vystačí. Vůz je tedy koncipován tak, aby odpovídal mezinárodním směrnicím včetně homologačních pravidel FIA.
Inspirací pro tuto novinku se stalo Maserati MC12, které je prý Rusinovým oblíbeným supersportem. Design pak měl na starosti zejména Igor Jermilin, který dříve pracoval pro Marussii. S jejími vozy B1 a B2 tak Rossa sdílí designové nápady, technicky s nimi ale prý nemá nic společného. To potvrzuje pohled do motorového prostoru, kde svou práci odvádí atmosféricky plněný 5,2litrový desetiválec.
Detaily o pohonném ústrojí jsou zatím skryty pod rouškou tajemna, přičemž Rusinov tvrdí, že koncept byl kompletně vyvinut pod vlastní střechou. Nejspíše každého však při pohledu na objem a počet válců napadne, že jde o tutéž jednotku, jakou disponují Lamborghini Huracán a Audi R8. Teoreticky by se k tomuto motoru neměl dostat (a možná proto o jeho použití mlží), jak je ale vidno, do Ruska se dnes dá oklikou dostat kdeco. Víc než tento aspekt ale musí otce tohoto projektu trápit, zda sériová výroba vskutku odstartuje.
I když se ruský závodník dopracoval až k pojízdnému konceptu, sériová verze byť i závodního stroje je něco trochu jiného. Samotný funkční koncept ale umí zaujmout. Rossa LM GT nyní počítá s karbonovým monokokem a dvoumístnou kabinou, do které se nastěhoval závodní volant s integrovaným displejem či kožené čalounění doplněné karbonovými dekory. I z toho je patrné, že auto míchá světy závodních a silničních aut, což je marketingově vděčné téma. Zda si ale auto někdo někdy bude moci skutečně koupit, zůstává v tuto chvíli ve hvězdách.
Ruská Rossa LM GT vypadá působivě, o pohon auta se pak stará atmosférický desetiválec. Zda se však Romanu Rusinovovi povede rozjet jeho sériovou výrobu, zůstane ještě chvíli otázkou. Foto: Rossa Cars
Zdroj: Rossa Cars
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva