Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit
23.12.2018 | Mirek Mazal
Dvanáctilitrový motor, pneumatiky 710/70 R38, nosnost 30 tun, nekompromisní prostupnost terénem i schopnost zajistit posádce přežití třeba na konci světa. To umí Kamaz Arktika.
První podrobnější informace k chystanému polárnímu speciálu Kamaz Arktika se objevily letos na jaře. Dozvěděli jsme se tehdy to nejdůležitější včetně toho, že auto koncem roku zamíří do výroby. To se také stalo a jeho první recenze dříve známé informace doplňuje o dosud nepoznané detaily.
Předně víme, že všestranný automobil přijde zájemce na 12 milionu rublů (4,1 milionu Kč), což odpovídá slušnému bytu v Moskvě. Místo vlastního obydlí si dobrodruzi mohou vychutnat pět metrů čtverečných mobilního příbytku s podvozkem v konfiguraci 6x6 nebo 8x8. Arktický speciál tedy bude k dostání v základu se třemi nápravami, dražší poveze nápravy čtyři. Obě verze dostanou tělo ze dvou částí spojené dohromady kloubovým rámem hned za obytným prostorem.
Blíže představená menší varianta slibuje dodržení silničních rozměrů, čili výška nepřesáhne 4 metry a šířka se vejde do 2,5 metru. Asfaltovým cestám by neměly vadit ani nízkotlaké pneumatiky obřích rozměrů 710/70 R38. Pohon zajišťuje motor Kamaz skrytý pod kabinou. Vývojáři zvolili dieselový V8 o objemu 12 litrů s výkonem 400 koní. Agregát je sojený s klasickou šestnáctistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba se odvíjí od náročnosti expediční trasy, ale dvě 350litrové nádrže chvíli vydrží. Mašina se nezalekne složitého terénu díky karoserii umístěné 67 centimetrů nad zemí.
Obyvatelný modul umístěný před nákladní korbou tvoří konstrukce opláštěných panelů ze skleněných vláken s nataženou izolací. Nejtužší sibiřské počasí s teplotami mínus 60 stupňů Celsia v něm zvládnou přežít tři osoby, ovšem nocleh je připraven pouze pro dva. Třetího čeká pohodlí řidičské kabiny ze standardního Kamazu 5350.
Uvnitř vcelku útulné jednotky pro přežití jsou k dispozici pohovka se stolkem, úložné schránky a kuchyňka. Skromné vybavení postačí, vždyť zahrnuje umyvadlo s odpadem, vařič, stejně tak mikrovlnnou troubu. Nad místem pro vaření se najde plochý televizor, topení a klimatizace. Šatní skříňka je připravena na sušení zmrzlých a mokrých oděvů polárníků. Pod sedací částí s postelí v jednom se skrývají akumulátory a důležitá elektronika.
Z malé světničky vedou dveře do koupelny se sprchovým koutem a splachovací toaletou. Stav důležitých provozních kapalin ukazují kulaté budíky. Kontakt s okolím zajišťuje jediné okno v celé místnosti, komunikaci s posádkou za volantem usnadňuje interkom.
Zajímavostí je schopnost nezávislého fungování buňky. Stačí jeřábem shodit místnost mimo poháněný podvozek, napojit benzínový generátor a Kamaz může odjet bez zbytečné zátěže na bedrech. V takovém případě se musí do zásob přibalit kromě nafty do motoru ještě benzín.
Za odnímatelným přístřeškem zbývá místo pro náklad. Korba menšího modelu unese 13 tun, zatímco celková hmotnost vozidla dosáhne 30 tun. Pod nákladovou plochou je součástí expediční výbavy silný naviják, který je strážným andělem každého dobrodruha. Vskutku výjimečný stroj, každým coulem.
Zátěžové testy jsou u konce a Kamaz začíná vyrábět první expediční speciály Arktika. Prohlídka jednoho z nich ukáže výjimečné vlastnosti, není jich málo
Zdroj: ПриветТачка@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis