Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Twingo GT odhalen. RS to není a se svým výkonem být ani nemohlo
6.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault splnil, co slíbil a dnes odhalil ostřejší verzi Twinga. Očekávání ale bohužel nepředčil a s logy Renault Sportu nám servíruje pouze vlažné GT.
Vrabci na střeše si o tom štěbetali dlouho a od minulého týdne k tomu dostali i oficiální požehnání. To Renault avizoval, že velmi brzy odhalí ostřejší verzi modelu Twingo, který se jako jeden z mála hatchbacků vůbec může pochlubit motorem vzadu a pohonem zadních kol. Nebyli jsme si zcela jisti, jestli půjde o provedení RS nebo GT, první možnost se ale zdála být nepravděpodobná. A realitou se také nestala.
Právě dnes totiž Francouzi ostřejší Twingo ukázali a je to skutečně „jen” verze GT. Má to být řidičsky zajímavější vůz, budeme ale pochopitelně muset počkat na osobní zkušenost s ní, abychom mohli posoudit, zda tomu tak je. Sama koncepce vozu zajímavé jízdní zážitky stále slibuje a Renault je kdysi konceptem Twin Run sám živil. Jenže standardní Twingo má k řidičsky zajímavému autu daleko a varianta GT jej podle všeho o moc dále neposouvá.
V zásadě tu máme stroj blízký novým Smartů Brabus Fortwo a Forfour. Z technických detailů můžeme zatím potvrdit jen opětovné použití tříválcového motoru 0,9 TCe, který díky přepracovanému sání a upravené řídící elektronice posílil na 81 kW (110 koní) resp. 170 Nm maximálního výkon a točivého momentu. Výkon bude mířit na zadní kola výhradně přes manuální převodovku s kratšími převody a ač data o dynamice zatím neznáme, doufat můžeme v akceleraci na stovku okolo 9 sekund a maximální rychlost přibližně 180 km/h.
Pochopitelně, nezůstalo jen u navýšení výkonu. Renault Sport si Twinga GT pohrál především s naladěním podvozku, který se má - přes použití totožného řízení jako toho nešťastného u standardního Twinga - spolu s překalibrovaným ESP postarat o „jedinečnou schopnost držet se silnice”.
Vůz se odlišuje také vizuálně, když tak trochu evokuje vzhled zmiňovaného konceptu Twin Run. Jsou tu nová, 17" kola, která spolu se sníženým podvozkem a novými vstupy chladícího vzduchu vizuálnímu dojmu jistě pomáhají. Přidejte si k tomu několik „rychlých pruhů”, dvě jednoduché koncovky výfuku, loga Renault Sportu a pár nových barev (na snímcích vidíte oranžovou Lunar, pak jsou tu další tři) a obraz vozu máte hotový.
Do interiéru bohužel zatím nevidíme, automobilka ale hovoří o hliníkových nášlapech pedálů, hlavici řadící páky ze stejného materiálu a oranžových detailech jako nových specifikách. Tyto drobnosti nám ještě budou muset Francouzi odhalit, stejně jako cenu. Obojí lze očekávat na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si vůz 23. června odbude svou živou premiéru.












Ostré Twingo je nakonec pouze GT, i když nese loga Renault Sportu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 40 minutamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 2 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 3 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 5 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva