Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane ukázal svůj pravděpodobný vzhled, nebude to až takový „odvaz”
3.4.2021 | Petr Miler
Mnohé naznačil sám Renault, zbytek přidají špionážní materiály a kreativita těch, kteří už pár přerodů konceptů v sériové modely zažili. Takto by skutečně mohla vypadat nová generace někdejšího evropského bestselleru.
O Renaultu Mégane se během posledního rok mluvilo častěji, než je zvykem. Nejprve se tradovalo, že nad tímto modelem zachází slunce a že jeho dosavadní iterace bude tou poslední, pak se ovšem měl do hry vložit šéf automobilky a rozhodnout, že Mégane nikam nezmizí. Jenže spíše jako jméno, neboť Luca de Meo si je více než čehokoli jiného vědom marketingového potenciálu jeho označení a byla by škoda se jej jen tak zbavit.
Novinka tak měla být více než klasickým kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na půli cesty od něj k SUV. Přesně to se potvrdilo loni, kdy Renault ukázal vizi nového Méganu s tím, že jde z 95 procent o produkční auto. Designově až tak nepřekvapil, je to variace na současný vzhled, třebaže leckoho mohly zaskočit další detaily.
Jednak Francouzi počítají s tím, že půjde jen o elektromobil. Podle dříve uvolněných dat by auto mělo používat akumulátor o kapacitě 60 kWh a elektromotor s 217 koňmi. Výsledkem by měla být akcelerace na stovku pod 8 sekund, neznámá maximálka a dojezd až 450 km na nabití s možností dobíjení elektrickým výkonem až 130 kW. Nic extra použitelného, ale také nic, co by se vymykalo běžným mezím.
Dalším překvapením mohla být výška vozu, která ale s právě uvedeným souvisí. Akumulátory vozu jsou jako obvykle v podlaze, a protože se Renault snaží jít co nejlevnější cestou, konstruuje je tím nejprimitivnějším způsobem, tedy jako jednolitý paket bez „prohlubní”, které by dovolily např. nižší ukotvení sedadel či vytvoření prostoru pro nohy cestujících. Proto musí být celé auto vyšší, jinak by jeho použitelnost dostala další ránu.
Tento aspekt se tedy nepochybně přenese do sériového provedení, co dále od něj čekat? To nejlépe naznačují ilustrace kolegů z Kolesa.ru, kteří jsou na základě podoby konceptů a následných špionážních záběrů prototypů obvykle dobře schopni odhadnout pravděpodobný vzhled sériového vozu. V tomto případě proběhly změny hlavně v oblasti světlometů, které vypadají poněkud klasičtěji, vnější kamery nahradila tradiční zpětná zrcátka a upraveny byly i nárazníky.
Celý vůz pak vypadá o něco méně agresivněji, takže ve výsledku nejde o nic až tak odvážného. Ale tak už to cestou od konceptu k sériovému provedení vozu chodí - pokud Renault chce s novým Méganem oslovit širší spektrum zákazníků i navzdory jeho většinově odmítanému pohonu, musí jít cestou spíše šířeji přijímaného než odvážného designu.


Nový Renault Mégane loni ukázal svůj vzhled i techniku skrze koncept Vision. Sama automobilka říká, že jde z 95 % o stejné auto, které doputuje do výroby, ilustrace níže tak ukazují dosti pravděpodobný vzhled sériového vozu. Foto: Renault
Zdroj: Kolesa.ru@Instagram
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle