Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi

Renault to zatím neříká s neochvějnou jistotou, slova šéfa Renault Sportu ale naznačují, že ruční řazení by vozu mělo zůstat kvůli zábavě za volantem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi

9.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault to zatím neříká s neochvějnou jistotou, slova šéfa Renault Sportu ale naznačují, že ruční řazení by vozu mělo zůstat kvůli zábavě za volantem.

O nové generaci Renaultu Mégane RS bylo sepsáno již bezpočet článků, vesměs ale nešlo o příliš příjemné čtení. Dosavadní spekulace totiž naznačovaly, že francouzská novinka půjde ruku v ruce se současnými downsizingovými trendy a nechá ladem dvoulitrový objem motoru. Mnohem horšími se ovšem jevily informace, dle kterým by minulostí měla zůstat manuální převodovka, na jejíž místo by se nastěhoval automat EDC, jako u Clia RS.

Novější a také o poznání přesnější zprávy jsou ale příjemnější. Pochází z úst samotného šéfa sportovní divize Renaultu Patrice Rattiho, který řekl, že u nového Méganu RS nepůjde jen o rychlost. Automobilka chce vůz prodat i „skrze zábavu za volantem” a z toho důvodu Ratti řekl, že „pravděpodobně“ dorazí manuální převodovka. Pochopitelně to není jistota, naznačuje to ale cosi o poněkud rozumnějším smyšlení Renault Sportu. Automat EDC by pak byl k mání jen jako alternativa, což nám jistě nemá důvod vadit - alespoň by se ukázalo, o co je mezi zákazníky tohoto modelu jaký zájem.

Vyjma toho máme počítat s řízenou zadní nápravou, kterou se již chlubí Mégane GT. To je dáno faktem, že jak varianta RS, tak i základní modely byly vyvíjeny společně. Na pohon všech kol ovšem máme zapomenout, přestože pro Renault byl nemalým měřítkem také Ford Focus RS. Tomu by se novinka měla přiblížit zejména výkonem - přesnou cifru neznáme, Ratti však řekl, že pro současnou generaci dvoulitrového turba pod kapotou Méganu RS je limitem 300 koní. A nová generace by tedy měla překonat tuto metu.

Ve další generaci vozu bychom se ovšem obou poháněných náprav nejspíše dočkat mohli, i když spalovací jednotka zřejmě dostane na starosti jen tu přední. Zadní kola pak bude roztáčet elektromotor, což je kombinace, která si zřejmě vyžádá již jen automatickou převodovku. S takovým krokem ale můžeme počítat až někdy v polovině příští dekády.

Tyto spekulace ostatně již potvrdil i anonymní zdroj z Renault Sportu, dle kterého „jde sice o pouhý začátek, nicméně máme na stole hybridní projekt. A jelikož Renault je do něj celý žhavý, je jisté, že do vývoje budeme zapojeni i my. Snažíme se přitom, abychom mohli mluvit do velkých věcí, jako je architektura či kde ve voze budou usazeny baterie.“

Vzdálenější Budoucnost tedy není dvakrát přitažlivá, ale zatím se těšme na to, co přijde dříve. Kombinace více než 300 koní, manuální převodovky a řízené zadní nápravy totiž vůbec nezní špatně, pokud se Renault bude držet receptů, které z dosavadních generací Méganu RS dělaly tak zajímavé stroje...


Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi - 1 - Renault Megane RS 2017 render-unik 01Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi - 2 - Renault Megane RS 2017 render-unik 02Nový Renault Mégane RS 2018: manuál mu zůstane, přijde s více než 300 koňmi - 3 - Renault Megane RS 2017 render-unik 03
Nový Renault Mégane RS by měl dostat do vínku 300 koní, které na přední nápravu bude přenášet jak manuál, tak automat EDC. Tedy alespoň dle nových informací

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.