Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Koleos plně odhalen, je to X-Trail s designem Talismanu
25.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový Koleos je nástupcem vozu, na který svět raději zapomněl. Má ale slušnou čtyřkolku, ne úplně marné motory a vypadá dobře.
Když jsme před zhruba půl rokem psali o autech, na která motoristický svět zapomněl, zcela příhodně nás nenapadl jeden vůz - Renault Koleos. Ten byl v podstatě nástupcem Scénicu RX4 a ukázal se jako koncept už v roce 2000, do výroby ale šel až o osm let později - s nevalnými úspěchy.
Posuňme se o dalších osm let dále a jsme v dubnu roku 2016, v době konání pekingského autosalonu. Po úniku prvních pár obrázků tu dnes máme kompletní představení spolu s potvrzením jména a samozřejmě s mnohem větší fotosadou. Není to novinka, ale vypadá to, že cíl designérů Renaultu je, aby lidé od sebe jednotlivé modely nerozeznali, podobně jako v případě Škodovky nebo Mercedesu.
Designem je tedy nový Koleos velmi podobný Talismanu nebo Méganu, jen je o něco větší, protože je to SUV. Víme, že stojí na platformě CMF C/D, která podpírá i Espace a právě Talisman z nabídky Renaultu a např. X-Trail a Qashqai z portfolia Nissanu; ostatně, X-Trailu je Koleos technicky velmi blízko. To znamená motory vpředu napříč a základ v pohonu předních kol, ale nikdo snad ani nic jiného nečekal.
Pod kapotou budou alespoň zpočátku dva benzínové a dva dieselové motory o výkonech od 130 do 180 koní. Jestli se dá očekávat něco slabšího jako základ nabídky, nevíme, ale ani 130 koní v takhle velkém autě nebude zrovna přebytek. O přenos síly se bude starat buď šestistupňový manuál, nebo CVT z označením X-Tronic, podobně jako v X-Trailu.
Koleos nemá být SUV jen do města, ale má zvládnout i lehčí terén. Svědčí o tom fakt, že se Renault chlubí nájezdovými úhly 19° vpředu a 26° vzadu a světlou výškou 213 mm. Čtyřkolka má mít více různých režimů; jeden zapojí do práce jen přední kola, druhý bude automatický, kdy necháte všechno na počítačovém řízení a kdy budou pravděpodobně upřednostňována přední kola, a třetí má být stálou čtyřkolkou. Stejně fungující systém si můžeme už nyní koupit v Nissanu X-Trail.
V kabině čekejme plejádu moderních jízdních asistentů od hlídačů mrtvého úhlu přes automatické parkování až po autonomní brzdění. Co bude ve standardu a co za příplatek, ještě není přesně známo. Infotainment Renault R-Link 2 bude mít v základu 7" obrazovku orientovanou na šířku, za příplatek bude větší, 8,7" obrazovka s orientací na výšku, kterou vidíme i na některých fotografiích.
Displej zastoupí i funkci hlavního budíku přístrojového štítu, což znamená, že se možná dočkáme i věcí jako teploty oleje nebo napětí elektrického systému vozu. Na fotkách nevidíme otáčkoměr; není zas tak klíčový, zejména když máte vůz s automatickou převodovkou či CVT, ale určitě tu někde bude možnost ho zobrazit.
Renault hovoří o kvalitních materiálech, měkkých na dotek v celé kabině. Víme, že Koleos nabídne i panoramatické střešní okno, které ale ve standardní výbavě určitě nebude. Interiér bude mít i nastavitelné osvětlení, opět asi ne ve standardu. A připlatit bude možné - mimo jiné - za vyhřívání volantu, předních i zadních sedadel a přední místa budou moci být i chlazená.
Kompletní seznam příplatků a ani seznam standardní výbavy zatím není k dispozici, stále jsme ještě dost daleko od startu prodejů. V Číně by se měl Koleos začít prodávat někdy na podzim tohoto roku, následovat budou další státy a jako poslední budou na řadě Rusko a Evropa, to začátkem roku 2017.
Výroba bude probíhat v Jižní Koreji ve verzích pro všechny trhy, kromě toho čínského - pro ten se bude vyrábět v Číně kvůli clu a daním. Ceny se dozvíme později, ale lze odhadovat start někam velmi blízko Nissanu X-Trail, tedy od nějakých 600 tisíc korun. Plně vybavená čtyřkolka s nejsilnějším motorem si možná zkusí sáhnout na milion, ale to spekulujeme.
Větší fotosada Koleosu ukazuje i něco z vývoje, auto samotné by mohla předvést lépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
včera - Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025 - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jacob Roulstone zmešká začátek sezóny 2025 kvůli zranění včera 10:05
- Kteří testovací piloti testují Bimota KB998? 25.1.2025
- Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025 24.1.2025
- Konec Kove v MS-SSP 300 24.1.2025
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea 23.1.2025
Nejčtenější články
- Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
29.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024 - Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
29.12.2024 - Pýcha, která předcházela pád: K mání je krásný, dodnes nejetý VW Golf R32, z jeho spodku by se dalo jíst
29.12.2024 - Rusové poradili, jak se v zimě zbavit vrzajících stěračů, vzhledem k tamním podmínkám o tom vědí své
29.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva