Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Koleos plně odhalen, je to X-Trail s designem Talismanu
25.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový Koleos je nástupcem vozu, na který svět raději zapomněl. Má ale slušnou čtyřkolku, ne úplně marné motory a vypadá dobře.
Když jsme před zhruba půl rokem psali o autech, na která motoristický svět zapomněl, zcela příhodně nás nenapadl jeden vůz - Renault Koleos. Ten byl v podstatě nástupcem Scénicu RX4 a ukázal se jako koncept už v roce 2000, do výroby ale šel až o osm let později - s nevalnými úspěchy.
Posuňme se o dalších osm let dále a jsme v dubnu roku 2016, v době konání pekingského autosalonu. Po úniku prvních pár obrázků tu dnes máme kompletní představení spolu s potvrzením jména a samozřejmě s mnohem větší fotosadou. Není to novinka, ale vypadá to, že cíl designérů Renaultu je, aby lidé od sebe jednotlivé modely nerozeznali, podobně jako v případě Škodovky nebo Mercedesu.
Designem je tedy nový Koleos velmi podobný Talismanu nebo Méganu, jen je o něco větší, protože je to SUV. Víme, že stojí na platformě CMF C/D, která podpírá i Espace a právě Talisman z nabídky Renaultu a např. X-Trail a Qashqai z portfolia Nissanu; ostatně, X-Trailu je Koleos technicky velmi blízko. To znamená motory vpředu napříč a základ v pohonu předních kol, ale nikdo snad ani nic jiného nečekal.
Pod kapotou budou alespoň zpočátku dva benzínové a dva dieselové motory o výkonech od 130 do 180 koní. Jestli se dá očekávat něco slabšího jako základ nabídky, nevíme, ale ani 130 koní v takhle velkém autě nebude zrovna přebytek. O přenos síly se bude starat buď šestistupňový manuál, nebo CVT z označením X-Tronic, podobně jako v X-Trailu.
Koleos nemá být SUV jen do města, ale má zvládnout i lehčí terén. Svědčí o tom fakt, že se Renault chlubí nájezdovými úhly 19° vpředu a 26° vzadu a světlou výškou 213 mm. Čtyřkolka má mít více různých režimů; jeden zapojí do práce jen přední kola, druhý bude automatický, kdy necháte všechno na počítačovém řízení a kdy budou pravděpodobně upřednostňována přední kola, a třetí má být stálou čtyřkolkou. Stejně fungující systém si můžeme už nyní koupit v Nissanu X-Trail.
V kabině čekejme plejádu moderních jízdních asistentů od hlídačů mrtvého úhlu přes automatické parkování až po autonomní brzdění. Co bude ve standardu a co za příplatek, ještě není přesně známo. Infotainment Renault R-Link 2 bude mít v základu 7" obrazovku orientovanou na šířku, za příplatek bude větší, 8,7" obrazovka s orientací na výšku, kterou vidíme i na některých fotografiích.
Displej zastoupí i funkci hlavního budíku přístrojového štítu, což znamená, že se možná dočkáme i věcí jako teploty oleje nebo napětí elektrického systému vozu. Na fotkách nevidíme otáčkoměr; není zas tak klíčový, zejména když máte vůz s automatickou převodovkou či CVT, ale určitě tu někde bude možnost ho zobrazit.
Renault hovoří o kvalitních materiálech, měkkých na dotek v celé kabině. Víme, že Koleos nabídne i panoramatické střešní okno, které ale ve standardní výbavě určitě nebude. Interiér bude mít i nastavitelné osvětlení, opět asi ne ve standardu. A připlatit bude možné - mimo jiné - za vyhřívání volantu, předních i zadních sedadel a přední místa budou moci být i chlazená.
Kompletní seznam příplatků a ani seznam standardní výbavy zatím není k dispozici, stále jsme ještě dost daleko od startu prodejů. V Číně by se měl Koleos začít prodávat někdy na podzim tohoto roku, následovat budou další státy a jako poslední budou na řadě Rusko a Evropa, to začátkem roku 2017.
Výroba bude probíhat v Jižní Koreji ve verzích pro všechny trhy, kromě toho čínského - pro ten se bude vyrábět v Číně kvůli clu a daním. Ceny se dozvíme později, ale lze odhadovat start někam velmi blízko Nissanu X-Trail, tedy od nějakých 600 tisíc korun. Plně vybavená čtyřkolka s nejsilnějším motorem si možná zkusí sáhnout na milion, ale to spekulujeme.
Větší fotosada Koleosu ukazuje i něco z vývoje, auto samotné by mohla předvést lépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva