Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Grand Scénic: ještě více „Grand”
9.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Francouzký Renault odhalil novou generaci svého středního MPV, modelu Grand Scénic. Jeho hlavní devizou má být prostor na palubě, na třetí řadu sedadel se prý konečně pohodlně posadí i dospělý člověk. Co nového přináší tento oblíbený rodinný stěhovák?
Nový Grand Scénic pokračuje ve stejném designovém duchu, který nastolil nový Renault Megane III Grandtour, Laguna Coupé, Renault Mégane RS či povedené Clio. Novinka s sebou přináší prvky jako chromovanou mřížku chladiče, integrovaná mlhová světla, zcela nová zadní světla, leskle lakované sloupky či ochranné lišty v barvě karoserie.
Třetí generace tohoto MPV bude opět o něco větší než předchůdce a nabídne cestujícím mnohem více prostoru. Přední cestující budou moci zásluhou přepracovaným A sloupkům a čelního skla využívat širší zorné pole. Horizontální výhled byl zlepšen o 8 % na 87 stupňů, vertikální zorné pole byla rozšířeno dokonce o 15 % na 31 stupňů. Výsledkem je lepší výhled z auta nejen na křižovatkách a kruhových objezdech.
O 34 mm delší rozvor (ve srovnání s předchozí generací, celkově 2770 mm) je pro cestující na druhé řadě sedadel nejvíce místa pro kolena v dané třídě, tedy 275 mm. Třetí řada sedadel nabídne prostor pro cestující s výškou 175 centimetrů, kterým poskytne 842 mm (nárůst o 54 mm) nad hlavou a 102 mm (nárůst o 27 mm) v oblasti kolen. Těmito rozměry Grand Scénic suverénně upevňuje svoji pozici nejprostornějšího kompaktního MPV na trhu.
Velkou předností nového MPV jsou úložné prostory. U Grand Scenicu přibylo 40 nových míst pro odložení věcí, celková kapacita všech odkládacích schránek je 92 litrů. Jsou důmyslně rozmístěny tak, aby bylo vše po ruce a zároveň dobře upevněno. Šikovné jsou i schránky v dvojité podlaze. Pětimístná verze se pochlubí zavazadlovým prostorem 752 litrů.
Jednou z novinek v interiéru je nové, intuitivnější ovládání, které je umístěno na středové konzole. Na výběr bude ze dvou verzí navigačních systémů, levnější Carminat TomTom v ceně méně než 500 EUR, nebo dražší Carminat Bluetooth DVD systém. Velká pozornost byla věnována zábavě při cestování, Grand Scenic je možno vybavit celou řadou audiovizuálních systémů včetně high-end 3D ozvučení od firmy Arkamys. Samozřejmě že nesmí chybět ani parkovací senzory s kamerou.
Na výběr budou celkem čtyři vznětové motory, jmenovitě dCi 105 a dCi 110 DPF (s filtrem pevných částic) o objemu 1,5 l s výkonem 105 resp. 110 koní a točivým momentem 240 N.m dostupných od 1750 1/min, dCi 130 (s filtrem DPF i bez) o objemu 1,8 l s výkonem 130 koní (96kW) dostupných v 3750 1/min a točivým momentem 300 N.m dostupných od 1750 1/min, a konečně dvoulitr označený dCi 150 DPF s výkonem 150 koní (110 kW) v 4000 1/min a toč. moment. 360 N.m v 2000 1/min, který bude spojen se samočinnou převodovkou a dCi 160 DPF s výkonem 160 koní (118 kW) v 3750 1/min a toč. moment. 380 N.m v 2000 1/min a spojený s ručně řazenou převodovkou.
Zážehové pohonné jednotky začínají motorem spalujícím bioethanol s kubaturou 1,6 l 16V s výkonem 110 koní. Tento motor bude možné objednat již v létě, zatímco LPG verze přijde ke konci roku.
Nabídku uzavírá nový zážehový 2.0i 16V s výkonem 140 koní (103 kW), který vrcholí v 6000 1/min a 195 N.m dostupného od 3750 1/min. Motor je spojený výhradně s bezstupňovou převodovkou CVT s konstantně měněným převodem. Převodovka byla vyvinuta ve spolupráci s Nissanem. Podobný systém využívá také nová Toyota Avensis.
Nově bude možné v závislosti na motorizaci zvolit ze tří velikostí litých disků s pneumatikami o rozměru 205/60 (16" palců), 225/55 (17" palců) a 225/45 (18" palců).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie