Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Grand Scénic je venku, chce být praktický i elegantní
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až sedmimístná verze francouzského MPV narostla na 4,63 metru, do zavazadelníku tak pobere 866 litrů. Lité dvacítky má nadále ve standardu.
S novou generací Renaultu Scénic jsme se mohli seznámit na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti jsme konstatovali, že francouzské MPV je nadmíru šik, k čemuž napomohla jak stylizace připomínající spíše SUV než rodinný stěhovák, tak i 20palcová standardně dodávaná kola. Prozatím přitom byla odhalena pouze pětimístná verze, nyní si ovšem můžeme představit také až sedmimístnou variantu Grand Scénic.
Začneme přitom rozměry, kde se počítá s délkou 4 634 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 660 mm a rozvorem 2 804 mm. Ve srovnání s předchozí generací je tak novinka o 75 milimetrů delší, 20 mm širší a 15 mm širší. Zatímco přitom čelní převis narostl o 46 mm, zadní byl o 6 mm zkrácen. V případě rozvoru pak vozu naměříme o 35 milimetrů více, což garantuje jak dynamický postoj, tak i více prostoru uvnitř.
Než se ovšem podíváme do kabiny, zůstaneme ještě chvíli u podvozku, kde se světlá výška navýšila o 30 milimetrů na 160 mm. Stejně jako u pětimístné verze pak i zde najdeme 20palcová litá kola, která však dostala do vínku poměrné úzké pneumatiky o rozměru 195/55. Dle Renaultu tak Grand Scénic nabízí vyvážený mix vzhledu a komfortu daný vyšším profilem i nízkým valivým odporem redukujícím spotřebu.
Ve srovnání s verzí Scénic došlo k nárůstu do délky o 24 centimetrů, překvapením tak není zvětšený zavazadelník. Při pětimístné konfiguraci lze počítat minimálně se 718 litry dle metodiky VDA (Renault ale jinak udává až 765 litrů - asi dle vlastní metodiky), při posunutí prostřední lavice co nejblíže předním sedadlům objem narůstá na 866 l. V tomto ohledu přitom již Renault dvě hodnoty neudává, známa prozatím není ani celková kapacita při sklopení druhé řady.
Víme ovšem, že v kabině se nachází dodatečných 63 litrů úložných prostorů, kdy např. do posuvné střední konzole Easy Life se vejde 13 litrů a do čtyř schránek v podlaze 38,5 litru. Samotná architektura i výbava interiéru však již koresponduje s pětimístnou verzí, pročež lze u vyšších úrovní čekat multimediální systém R-Link 2 s 8,7palcovým displejem, navigací, hlasovým ovládáním a konektivitou s mobilními telefony.
Dále mohou zákazníci sáhnout po barevném head-up displeji či kupříkladu audio systému Bose se 13 reproduktory. Nechybí ani vrcholné kožené čalounění Club Brown, v případě bezpečnostních prvků se již ve standardu nabízejí autonomní brzdy. Kromě toho lze sáhnout po monitoringu jízdních pruhů, detekci únavy řidiče, adaptivním tempomatu či třeba zpětné kameře a parkovacím asistentu.
Opomenout pak nesmíme ani motorový prostor, kde jsou na výběr dvě 1,6litrové benzinové verze nabízející 115 či 130 koní. V obou případech je k dispozici pouze šestistupňový manuál, širší selekce se týká až dieselů. Motory 1,5 dCi a 1,6 dCi produkují 110, 130 a 160 koní, přičemž první a poslední zmíněnou verzi lze spřáhnout se sedmistupňovým, respektive šestistupňovým automatem EDC.
Mimo to nabídka zahrnuje také variantu Hybrid Assist, která kromě 110 koní počítá s manuálem, elektrickým generátorem a 48voltovou baterií. Ta přitom schraňuje energii získanou při rekuperaci, jenž následně využívá při podpoře akcelerace. Data spojená s dynamikou či spotřebou však aktuálně zmíněna nebyla, více bychom se totiž měli dozvědět až ve druhé půli roku, kdy bude zahájen prodej.
















Nový Renault Grand Scénic narostl do délky, šířky i výšky, přesto je na MPV překvapivě nadmíru šik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před hodinouTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 2 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch