Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Espace 2015 detailně: MPV se učilo u SUV, zatáčí i zadními koly
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Renault do toho šlápl, když vypustil detaily k Espace. Dopřál mu to nejlepší, co našel.
Další velkou novinkou z dnešní záplavy valící se z bran výstaviště pařížského autosalonu je nová generace luxusního MPV od tamní domácí automobilky - Renaultu Espace. Ta se podle dřívějších očekávání nenese pouze v duchu nového designu, ale je značně odlišná i z jiných úhlů pohledu, techniku nevyjímaje. Hned na úvod se ještě sluší zmínit, že na nové platformě dorazila novinka pouze s jedním rozvorem a jedinou délkou karoserie, a tak nebude nabízena jako Grand. Na výběru zákazníků tak Ranault nechává pouze počet sedadel - pět nebo sedm.
Předně se dá říct, že odhodila zábrany kategorie víceúčelových vozů (MPV) a došla si pro inspiraci ke crossoverům, které teď letí. Nejvýrazněji to nový Espace dává najevo o čtyři centimetry větší světlostí (16 centimetrů) a fluidními elegantními tvary karoserie. Ve skutečnosti se však vůz oproti předchůdci ještě snížil a to o 63 milimetrů (na 1,68 metru).
Když se podíváte na fotografie, pak pochopíte, že to má na svědomí užší boční prosklení v kombinaci s mohutným pontonem karoserie. Z hlediska prostoru uvnitř ale jistě bude hrát roli nepatrný nárůst délky (o 16 milimetrů na 4,85 metru) a rozvoru (oproti verzi Grand o 16 mm na 2,88 metru), na zadních sedadlech je totiž podle dostupných informací v pětimístné verzi téměř 31 centimetrů podélného prostoru pro kolena. Z hlediska aerodynamiky zase pomáhá mnohem nižší koeficient odporu vzduchu s výslednou hodnotou Cd = 0,30.



Mnohem lépe také vypadají kola s průměrem 17 až 20 palců či nové světlomety, které u všech verzí používají technologii LED (i pro dálková světla) a to doslova na všech rozích karoserie, LEDkové jistě budou také blikače na zrcátkách. Exteriér už pak jen dotvářejí chromové linky oken a jeden z devíti laků karoserie - osm z nich je metalických a jediná bílá Glacier zůstane nemetalická. Výsladou luxusní verze Initiale Paris bude černý lak Améthyste. Pojďme raději dovnitř.
V high-tech interiéru prosvětleném skleněnou střechou o ploše 2,8 metru čtverečního Espace nejvíce trkne do očí zajímavě stylizovanou plovoucí středovou konzolí. Ve vrchní části nám přitom připomíná nové Volvo XC90, a to díky obřímu 8,7palcovém displeji multimediálního systému R-Link 2, který je stylizován jako tablet.
Rozhraní R-Link 2 má jednoznačně usnadnit ovládání funkcí vozu, a tak například při zobrazení navigační mapy (opět od TomTomu) stačí k zoomování pohyb dvou prstů jako na chytrých telefonech. Jeho prostřednictvím bude také možné nastavovat, elektronické asistenty, přední sedadla obohacená na přání masážní funkcí či třetí řadu sedadel, kterou půjde z místa řidiče sklopit do podlahy. Samozřejmostí bude vysoká kompatibilita s chytrými telefony a s nimi související užitečné aplikace dostupné na internetu. Přes tento „tablet“ bude moci posádka posílat maily a také ovládat audiosystém, jehož možnostem kraluje verze od Bose s 12 reproduktory.
Povšimnout si můžeme také madla řadicí páky inspirovaného letectvím (pro verze s převodovkou EDC) či obřího úložného prostoru, který nabízí spodní část středového tunelu. Na středové konzoli najdeme navíc multifunkční otočný ovladač, dále ovladač parkovací brzdy a již tradičně i pákový přepínač tempomatu a omezovače rychlosti. Renault zmiňuje ještě ovladač systému Multi-Sense, který řídí v součinnosti všechny nové technologie včetně elektronicky stavitelných tlumičů, účinku posilovače řízení, rychlosti řazení automatické převodovky, dále zvuku motoru (symposer), podsvícení a také technologie 4Control známé z Laguny - tedy natáčení zadních kol v součinnosti s těmi předními tak, aby byl vůz agilnější.
Nastavování vozu probíhá v pěti režimech, přičemž jeden z nich je řidičem konfigurovatelný. Zbývající čtyři jsou Eco, Comfort, Neutral a Sport. Abychom byli zcela kompletní musíme rozebrat i elektronické asistenty, mezi nimiž najdeme třeba adaptivní tempomat, předkolizní systém se schopností autonomního brzdění, dále systém varující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, monitoring mrtvého úhlu, veškeré parkovací senzory s couvací kamerou, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, nebo elektrické víko pátých dveří. Espace bude umět také sám parkovat na všechny možné způsoby.
Renault se také kasá čtveřicí dekorů palubní desky a měnitelným podsvícením v pěti barvách, které odpovídá navolenému jízdnímu režimu či touze posádky. Zdroje tohoto světla přitom najdeme i na B a C-sloupcích. Před řidičem se na místě budíků nachází další displej TFT, který umožní volbu zobrazovaných informací. Novinkou je dále také head-up displej schopný zobrazovat kromě navigačních pokynů i rychlostní omezení a další rady, bez překvapení je pak bezklíčkový přístup i celá obsluha vozu.
Samozřejmostí je celá armáda úložných prostorů včetně 12litrové „šuplíkové“ přihrádky před spolujezdcem (jako v Capturu), 2,5litrových přihrádek ve dveřích a odkládacích míst na lahve. Samozřejmě by se Espace neobešel ani bez obřího zavazadelníku, který pojme v pětimístné verzi 660 litrů zavazadel pod platem a při sklopení trojice nezávislých sedadel druhé řady až 2 040 litrů. Pro pohodlí posádky mimo prostoru hrají také vysoce pohodlná sedadla s obrovským rozsahem nastavení.
Zbývá sonda do zákoutí pohonných jednotek, kterou však odstartujeme prohlášením o tom, že je novinka o 13 procent (až 250 kilogramů) lehčí než předtím a to díky modulární architektuře s bohatým využitím hliníku (je i na dveřích a kapotě) a termoplastů (víko kufru). Přední kola Espace nejnovější generace pohání minimálně zpočátku jen a pouze tři přeplňované čtyřválce s objemem 1,6 litru a o pětinu nižší normovanou spotřebou, přičemž jeden je benzinový a dva jezdí na naftu.
Zážehovou partu zastupuje jednotka Energy TCe 200, evoluce motoru z Clia RS, s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 260 Nm dostupným od 2 500 otáček. Napevno je s předními koly spojena pomocí dvouspojkové automatické převodovky EDC a systém Multi-Sense přinese v základní výbavě.
Vznětové motory pak zastupuje dvojice Energy 1,6 dCi, startující s jedním turbodmychadlem na 130 koní a 320 Nm (od 1 750 otáček), která dostala manuální šestikvalt. Výkonnější 160koňová varianta už je osazena dvojicí turbodmychadel a a servíruje až 380 Nm (opět od 1 750 otáček), přičemž má být v této výkonové kategorii nejúspornější jednotkou. V jejím případě se zatím hovoří jen o šestistupňovém automatu EDC, avšak je možné, že zákazníci dostanou i jiné možnosti volby.
O silnějších motorech a dalším rozšiřování řady zatím Renault nehovořil. Podrobnější technické parametry a ceny zatím také neznáme, a tak si musíme vystačit zatím s fotografiemi a několika videosnímky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nový Espace v sérii naživo v Paříži
Nový Renault Espace je technologicky nejnašlapanějším modelem automobilky. Přinesl si 4Control z Laguny i nový motor 1,6 dCi s dvojicí turbodmychadel
Renault Espace 2015 v reklamě
Vyjádření designérů Renaultu
Espace očima návrháře Airbusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan