Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Espace 2015 detailně: MPV se učilo u SUV, zatáčí i zadními koly
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Renault do toho šlápl, když vypustil detaily k Espace. Dopřál mu to nejlepší, co našel.
Další velkou novinkou z dnešní záplavy valící se z bran výstaviště pařížského autosalonu je nová generace luxusního MPV od tamní domácí automobilky - Renaultu Espace. Ta se podle dřívějších očekávání nenese pouze v duchu nového designu, ale je značně odlišná i z jiných úhlů pohledu, techniku nevyjímaje. Hned na úvod se ještě sluší zmínit, že na nové platformě dorazila novinka pouze s jedním rozvorem a jedinou délkou karoserie, a tak nebude nabízena jako Grand. Na výběru zákazníků tak Ranault nechává pouze počet sedadel - pět nebo sedm.
Předně se dá říct, že odhodila zábrany kategorie víceúčelových vozů (MPV) a došla si pro inspiraci ke crossoverům, které teď letí. Nejvýrazněji to nový Espace dává najevo o čtyři centimetry větší světlostí (16 centimetrů) a fluidními elegantními tvary karoserie. Ve skutečnosti se však vůz oproti předchůdci ještě snížil a to o 63 milimetrů (na 1,68 metru).
Když se podíváte na fotografie, pak pochopíte, že to má na svědomí užší boční prosklení v kombinaci s mohutným pontonem karoserie. Z hlediska prostoru uvnitř ale jistě bude hrát roli nepatrný nárůst délky (o 16 milimetrů na 4,85 metru) a rozvoru (oproti verzi Grand o 16 mm na 2,88 metru), na zadních sedadlech je totiž podle dostupných informací v pětimístné verzi téměř 31 centimetrů podélného prostoru pro kolena. Z hlediska aerodynamiky zase pomáhá mnohem nižší koeficient odporu vzduchu s výslednou hodnotou Cd = 0,30.



Mnohem lépe také vypadají kola s průměrem 17 až 20 palců či nové světlomety, které u všech verzí používají technologii LED (i pro dálková světla) a to doslova na všech rozích karoserie, LEDkové jistě budou také blikače na zrcátkách. Exteriér už pak jen dotvářejí chromové linky oken a jeden z devíti laků karoserie - osm z nich je metalických a jediná bílá Glacier zůstane nemetalická. Výsladou luxusní verze Initiale Paris bude černý lak Améthyste. Pojďme raději dovnitř.
V high-tech interiéru prosvětleném skleněnou střechou o ploše 2,8 metru čtverečního Espace nejvíce trkne do očí zajímavě stylizovanou plovoucí středovou konzolí. Ve vrchní části nám přitom připomíná nové Volvo XC90, a to díky obřímu 8,7palcovém displeji multimediálního systému R-Link 2, který je stylizován jako tablet.
Rozhraní R-Link 2 má jednoznačně usnadnit ovládání funkcí vozu, a tak například při zobrazení navigační mapy (opět od TomTomu) stačí k zoomování pohyb dvou prstů jako na chytrých telefonech. Jeho prostřednictvím bude také možné nastavovat, elektronické asistenty, přední sedadla obohacená na přání masážní funkcí či třetí řadu sedadel, kterou půjde z místa řidiče sklopit do podlahy. Samozřejmostí bude vysoká kompatibilita s chytrými telefony a s nimi související užitečné aplikace dostupné na internetu. Přes tento „tablet“ bude moci posádka posílat maily a také ovládat audiosystém, jehož možnostem kraluje verze od Bose s 12 reproduktory.
Povšimnout si můžeme také madla řadicí páky inspirovaného letectvím (pro verze s převodovkou EDC) či obřího úložného prostoru, který nabízí spodní část středového tunelu. Na středové konzoli najdeme navíc multifunkční otočný ovladač, dále ovladač parkovací brzdy a již tradičně i pákový přepínač tempomatu a omezovače rychlosti. Renault zmiňuje ještě ovladač systému Multi-Sense, který řídí v součinnosti všechny nové technologie včetně elektronicky stavitelných tlumičů, účinku posilovače řízení, rychlosti řazení automatické převodovky, dále zvuku motoru (symposer), podsvícení a také technologie 4Control známé z Laguny - tedy natáčení zadních kol v součinnosti s těmi předními tak, aby byl vůz agilnější.
Nastavování vozu probíhá v pěti režimech, přičemž jeden z nich je řidičem konfigurovatelný. Zbývající čtyři jsou Eco, Comfort, Neutral a Sport. Abychom byli zcela kompletní musíme rozebrat i elektronické asistenty, mezi nimiž najdeme třeba adaptivní tempomat, předkolizní systém se schopností autonomního brzdění, dále systém varující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, monitoring mrtvého úhlu, veškeré parkovací senzory s couvací kamerou, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, nebo elektrické víko pátých dveří. Espace bude umět také sám parkovat na všechny možné způsoby.
Renault se také kasá čtveřicí dekorů palubní desky a měnitelným podsvícením v pěti barvách, které odpovídá navolenému jízdnímu režimu či touze posádky. Zdroje tohoto světla přitom najdeme i na B a C-sloupcích. Před řidičem se na místě budíků nachází další displej TFT, který umožní volbu zobrazovaných informací. Novinkou je dále také head-up displej schopný zobrazovat kromě navigačních pokynů i rychlostní omezení a další rady, bez překvapení je pak bezklíčkový přístup i celá obsluha vozu.
Samozřejmostí je celá armáda úložných prostorů včetně 12litrové „šuplíkové“ přihrádky před spolujezdcem (jako v Capturu), 2,5litrových přihrádek ve dveřích a odkládacích míst na lahve. Samozřejmě by se Espace neobešel ani bez obřího zavazadelníku, který pojme v pětimístné verzi 660 litrů zavazadel pod platem a při sklopení trojice nezávislých sedadel druhé řady až 2 040 litrů. Pro pohodlí posádky mimo prostoru hrají také vysoce pohodlná sedadla s obrovským rozsahem nastavení.
Zbývá sonda do zákoutí pohonných jednotek, kterou však odstartujeme prohlášením o tom, že je novinka o 13 procent (až 250 kilogramů) lehčí než předtím a to díky modulární architektuře s bohatým využitím hliníku (je i na dveřích a kapotě) a termoplastů (víko kufru). Přední kola Espace nejnovější generace pohání minimálně zpočátku jen a pouze tři přeplňované čtyřválce s objemem 1,6 litru a o pětinu nižší normovanou spotřebou, přičemž jeden je benzinový a dva jezdí na naftu.
Zážehovou partu zastupuje jednotka Energy TCe 200, evoluce motoru z Clia RS, s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 260 Nm dostupným od 2 500 otáček. Napevno je s předními koly spojena pomocí dvouspojkové automatické převodovky EDC a systém Multi-Sense přinese v základní výbavě.
Vznětové motory pak zastupuje dvojice Energy 1,6 dCi, startující s jedním turbodmychadlem na 130 koní a 320 Nm (od 1 750 otáček), která dostala manuální šestikvalt. Výkonnější 160koňová varianta už je osazena dvojicí turbodmychadel a a servíruje až 380 Nm (opět od 1 750 otáček), přičemž má být v této výkonové kategorii nejúspornější jednotkou. V jejím případě se zatím hovoří jen o šestistupňovém automatu EDC, avšak je možné, že zákazníci dostanou i jiné možnosti volby.
O silnějších motorech a dalším rozšiřování řady zatím Renault nehovořil. Podrobnější technické parametry a ceny zatím také neznáme, a tak si musíme vystačit zatím s fotografiemi a několika videosnímky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nový Espace v sérii naživo v Paříži
Nový Renault Espace je technologicky nejnašlapanějším modelem automobilky. Přinesl si 4Control z Laguny i nový motor 1,6 dCi s dvojicí turbodmychadel
Renault Espace 2015 v reklamě
Vyjádření designérů Renaultu
Espace očima návrháře Airbusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva