Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud

Ceník je to zatím jen francouzský, i z něj je ale zřejmé, že nová generace kompaktního hatchbacku 308 bude vesměs levnější, než ta dosluhující.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud

16.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ceník je to zatím jen francouzský, i z něj je ale zřejmé, že nová generace kompaktního hatchbacku 308 bude vesměs levnější, než ta dosluhující.

Peugeot 308 druhé generace již nějakou dobu detailně známe. Mohli jste u nás vidět i několik snímků tohoto nového hatchbacku na denním světle a s nižší výbavou, stejně tak jako přímé designové srovnání s předchůdcem. Měli jsme zde již i první poznatky z praxe s dieselovým motorem o objemu 1,6 litru a výkonu 92 koní.

Nyní ke všem těmto poznatkům o konkurentovi Volkswagenu Golfu se lvem ve znaku můžeme přidat již i ceny. Pravda, jedná se zatím o ceník pro Francii, ale z něj se dají alespoň zhruba odvodit ceny, za jaké by se nová „třistaosmička” mohla prodávat u nás. Neberte je jako stoprocentně jisté, když se ale do minulosti ohlédnete třeba za naším předpokladem českých cen modelu 2008 a pozdější realitou, zjistíte, že se i z těchto cifer dají trefit na haléř přesné částky.

Začneme-li u úplného základ nabídky, tak tím dosud byla benzínová čtrnáctistovka o výkonu 98 koní, za kterou Francouzi u prodejce platili 18 850 Eur. Nově stojí na nejnižším místě menší motor 1,2 VTi s 82 koni, pětistupňovou převodovkou a cenovkou 17 800 Eur, stojí tedy o 1050 Eur méně. Horní konec „benzinového ceníku” obsazuje, stejně jako u odcházející generace, přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 155 koní, vybavená šestikvaltem. Cena tohoto motoru v nové generaci s výbavou Feline je 27 500 Eur, tedy, oproti staršímu modelu, o 500 Eur více.

Verze, se kterou jezdil už zmiňovaný Etienne a o které hovoří též odkazované poznatky z praxe, byla předprodukční se specifickou výbavou, která však měla mít nejblíže k základnímu provedení Access s pár příplatky navíc. Tato verze s motorem 1,6 HDi o výkonu 92 koní a pětistupňovou převodovkou stojí ve Francii 21 250 Eur, což je o 600 Eur méně, než základní diesel se základní výbavou u minulé generace tohoto vozu. Půjdeme-li na opačný konec nabídky dieselových motorů, zjistíme, že 160koňový dvoulitr HDi, který stál 30 750 eur, již není k dispozici. Na jeho místě teď stojí motor 1,6 e-HDi o 115 koních, který spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Odpovídající je i snížení ceny nejsilnějšího dieselu s nejvyšší výbavou Feline - o 2400 Eur.

Aplikujeme-li podobnou matematiku na české ceny, zjistíme, že nejlevnější nová benzínová „třistaosmička” vás vyjde na 327 600 Kč, tj. o 20 900 Kč méně, a nejdražší na 498 300 Kč, tedy o 9 800 Kč více, než současný model. Základní naftový model by ze současných ceníkových 408 500 Kč měl spadnout na 396 300 Kč, tedy o nějakých 12 200 korun méně. Budete-li chtít nejsilnější naftový Peugeot 308 v nejvyšší výbavě, připravte si 516 600 Kč, tedy o celých 44 900 Kč méně, než byste dali za současný model, který však je o 45 koní výkonnější.

Záměrně zmiňujeme ceníkové ceny, neboť současný akční ceník zřejmě nebude pro novou generaci příliš relevantní. České zastoupení Peugeotu totiž na tu dosluhující dává poměrně výrazné slevy - nejlevnější verzi s výbavou Access a benzínovým motorem 1,4 VTi můžete mít od 289 000 Kč, tj. o 59 500 Kč levněji. Nejdražší benzínový motor 1,6 THP s výbavou Sportium zlevnil o celých 119 500 Kč. U naftových motorů je situace obdobná - základ 1,6 HDi slevnil o 98 500 Kč na 310 tisíc korun a špička nabídky, motor 2,0 HDi s výbavou Sportium, zlevnil o celých 131 500 Kč na 430 tisíc korun.

Tak velkorysí Fracnouzi pro začátek dozajista nebudou, ani k tomu nemají důvod. Nejvážnější konkurent jménem VW Golf VII u nás přijde v základu s podobně potentním motorem podobného objemu (1,2 TSI 85 koní) na 349 900 Kč a vypočítaných cca 330 tisíc Kč základní ceny by už stačilo na to, aby nová 308 německému konkurentovi zatápěla a zároveň ospravedlnila přece jen méně atraktivní motor. Podobně by tomu pak mělo být v případě základní „naftové ceny” kolem 400 tisíc Kč.

Není tedy pravděpodobné, že české ceny nového Peugeotu 308 budou vypadat úplně jinak, na realitu si ale budeme muset zřejmě ještě nějakou chvíli počkat.


Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 1 - peugeot 308 francouzsky cenik 01Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 2 - peugeot 308 francouzsky cenik 02
Pro úplnost celý francouzský ceník Peugeotu 308 2014

Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 3 - Peugeot 308 2013 nova sada 01Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 4 - Peugeot 308 2013 nova sada 02Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 5 - Peugeot 308 2013 nova sada 03Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 6 - Peugeot 308 2013 nova sada 04Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 7 - Peugeot 308 2013 nova sada 05Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 8 - Peugeot 308 2013 nova sada 06Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 9 - Peugeot 308 2013 nova sada 07Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 10 - Peugeot 308 2013 nova sada 08Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 11 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 01Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 12 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 02Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 13 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 03Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 14 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 04Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 15 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 05Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 16 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 06Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 17 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 07Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 18 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 08Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 19 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 09Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 20 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 10Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 21 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 11Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 22 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 12Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 23 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 13Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud - 24 - Peugeot 308 2014 oficialni prvni 14
Nová 308 je ve Francii ve většině specifikací levnější, než dosluhující model.

Zdroje: Peugeot, Blog Automobile

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.