Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 3008 dorazil na český trh, s lácí nepočítejte ani v základu
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover startuje nad hranicí půl milionu Kč s motorem, který nebudí velkou důvěru. Vrchol řady se pak blíží dvojnásobku.
Se začátkem listopadu vstoupil na český trh nový Peugeot 3008. Ten si můžete objednat ve standardním provedení s celou řadou pohonných jednotek a třemi úrovněmi výbavy, mimo to je ovšem k dispozici také vrcholná varianta GT. Ta dostala dvoulitrový turbodiesel BlueHDI naladěný na 180 koní a šestistupňovou automatickou převodovku. Manuál k dispozici není.
Cenově 3008 GT vychází na 895 000 Kč, což rozhodně není malá suma. Naštěstí je v ní zahrnuta rozsáhlá standardní výbava, do které patří 19palcová litá kola, plnohodnotná čelní diodová světla, přední a zadní parkovací senzory včetně zpětné kamery, automatická dvouzónová klimatizace, kůží obšitý volant, čalounění Alcantarou, multimédia s navigací a osmipalcovým displejem nebo paket bezpečnostních prvků.
Neznamená to ovšem, že byste nemohli utrácet ještě dále, rozsáhlá je i nabídka příplatkové výbavy. Pořídit si můžete třeba elektricky ovládané sedadlo s masážní funkcí (59 000 Kč), audio systém Focal (25 000 Kč), kožené čalounění (20 000 Kč), panoramatickou střechu (30 000 Kč) nebo třeba adaptivní tempomat (15 000 Kč). Bližší informace pak získáte z kompletního oficiálního ceníku (PDF, 754 kB).
My se přesuneme k základnímu modelu, který startuje na ne zrovna skromných 510 tisících korunách. Za to je přitom možné počítat pouze s přeplňovaným tříválcem 1,2 PureTech o výkonu 130 koní, šestistupňovým manuálem a výbavou Access. Ta zahrnuje 17palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, látkové čalounění či základní rádio. To je samozřejmě vše, co potřebujete k životu, byť - jak jsme řekli - za nemalou cenu s malým motorem.
Na nejnižší úrovni výbavy je možné pořídit rovněž 1,6litrový diesel se 120 koňmi, v té chvíli ovšem budete platit 570 000 Kč. Pokud zatoužíte po větším množství doplňků nebo odlišných motorizacích, je třeba zamířit za stupněm Active. Ten u benzinové jedna-dvojky startuje na 560 tisících korun, nejlevnější diesel - opět 1,6 BlueHDi - je pak k mání od 620 000 Kč.
V té chvíli již dostáváte lité sedmnáctky, monitoring jízdních pruhů, zadní parkovací senzory, volant potažený kůží nebo výškově a podélně stavitelná sedadla. Zlepšení se týká také audio systému, který v té chvíli zahrnuje výše zmíněný osmipalcový displej. Kromě toho se otevírá také rozsáhlejší příplatková výbava zahrnující třeba Grip Control (22 800 Kč).
Vrcholem je výbava zvaná Allure, kde se opět v případě benzinů i dieselů startuje na již známých motorech 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi a tedy cenách 600 000 Kč, respektive 660 000 Kč. Standardem jsou v ten moment lité osmnáctky, přední parkovací asistent nebo kupříkladu elektrická sklopná zrcátka. Stále je však prostor na příplatky, jak se můžete přesvědčit v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 591 kB).
Nový Peugeot 3008 rozhodně nestartuje nízko...
...ve verzi GT je pak k dispozici dokonce až od 895 000 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie